• 0

feedback liquiditeitsbegroting

Beste HL-ers,

 

Tijdens het maken van m'n financiele plan voor een (horeca)onderneming waren er vooral wat vraagtekens betreft de liquiditeitsbegroting. Wellicht kunnen jullie een feedback geven op deze begroting.

 

MVG Jan Willem

Map1.xls

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik mis de afdracht btw over de eerste 3 maanden;

in de eerste maand heb je oprichting, verbouwing EN omzet, is dat realistisch? begint de omzet niet pas in maand twee?

ik mis personeelskosten en sociale lasten;

ik zie geen verschil tussen uitgaven aan het begin van de 1e maand en de inkomsten vanaf maand 2.

 

verder vindt ik het in het algemeen een gedegen liquiditeitsbegroting.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik heb geprobeerd zo realistisch mogelijk te begroten, maar natuurlijk zijn er veel aannames gedaan. En of dit allemaal zo realistisch is?.......moeilijk. Denk je dat de kosten goed begroot zijn?

 

De omzet cijfers zijn moeilijk te bepalen.

 

Alvast bedankt.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Het idee van de horeca onderneming gaat uit van een take-away barconcept gericht op het gebied van speciale koffie(ook bij producten). We zijn 7 dagen per week open en werken van de beginfase met 2 man. Dit ben ik en mijn compagnion, de oprichters en eigenaren.

 

Rekening is gehouden met het seizoen. 's winters verkoop je meer. De omzet is gebaseerd op zakelijke en winkelende passanten, vooral lunch.

 

Wanneer je meer info nodig hebt hoor ik dat natuurlijk graag.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

nog iets, ik wil niet vervelend doen, maar: over het gehele jaar boek je excl. personeelskosten een resultaat van EUR 9.338,46.

 

dit is per dag een brutowinst van EUR 25,72. Ik durf niet eens uit te rekenen wat dat per uur is.

 

Als je dit plan in werkelijkheid wilt omzetten, dan moeten de getallen beter zijn, anders ben je binnen een kwartaal out-of-business.

 

?

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard ben ik me ervan bewust dat de jaaromzet niet veel is. De omzetten zijn heel laag ingeschat.

 

Personeel hebben we in eerste instantie niet omdat de twee eigenaren beide full-time werken.

 

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

vanuit een andere kan bekeken: je investeert in maand 1 een bedrag van ruim 22.000 euro, tegen een dagomzet gedurende de 12 maanden (vanaf de 2e maand) varierend van minimaal eur 168 en maximaal 264.

 

zonder verder te rekenen, lijkt me dit te mager om met twee man van te (over)leven.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

OK. een realistische inschatting is meer waardevol dan een optimistische inschatting.

 

toch geef ik je in overweging de aannames nog eens goed te bekijken en te bezien of dit marginale bestaan de risico's waard is.

 

hoe wil je e.e.a. financieren? op basis van deze getallen denk ik dat er geen financiering te vinden is.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Over financiering het volgende:

 

We zijn niet in het bezit van een groot E.V. We proberen deels een bank te bereiken voor een krediet en deels een financierder aan te trekken. Het totaal bedrag zal ongeveer 25K zijn.

 

Ik ga in ieder geval aan de gang met de kosten en de omzet realistischer in te schatten.

 

JW

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

JW ik kom op een bedrag van zo'n 100 euro bruto per dag wat er voor jullie overblijft .Hoeveel uur maken jullie zelf per dag of per week.

En ga je uit van ongeveer 260 euro omzet aan geschonken bakkies koffie per dag?

Wat is het voor take away, een station b.v. Utrecht CS ?

Link naar reactie
  • 0

@ Merkava, Kwa omzet blijft het onduidelijk. Nu wil ik weten of de kosten in de bijgevoegde Liq. balans een beetje realistisch zijn.

 

Het gaat om een take-away bar concept op het gebied van speciale koffie. dus met verschillende melanges, bereidingswijzen en siropen. Uiteraard hebben we in het menu ook een brede range panini's, sappen en frisdranken.

 

De Vestiging is gepland in de binnenstad van Den Haag deels in het zakelijk district en deels in het winkelend district.

 

Groet JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

ik heb op de site van de rabobank de volgende kengetallen opgezocht.

als je jezelf met een cafetaria vergelijkt, kom je wellicht tot andere kengetallen.

 

zie: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=295386&tab=4

604-r.thumb.gif.120172a15e460897b5ad88e19507c012.gif

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste JW,

 

Na mijn per abuis verwijderde ??? post, nog even een toevoeging: Je rekent met 19% BTW. Volgens mij zijn de meeste zaken met 6% belast (behalve alcoholica) en niet met 19%. Ik weet dus niet hoe je inkomsten zijn opgebouwd, maar ik heb het idee dat dit wel kan doorrekenen in jouw winst o.a. omdat je uitgaat van ingaande Kasstroom Incl BTW.

 

Grr, Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.