HL is geen handelsbeurs

Aanbevolen berichten

Come to think of it: wellicht is het nog een optie om - net als het "Wat vinden jullie van mijn"-board een vast format met vaste vragen toe te passen.

 

Ik zou in eerste instantie deze optie kiezen zonder een apart forumgedeelte. Met de juiste vragen in het format haken er volgens mij al een heleboel spammers af. En als de beantwoording van de vragen duidelijk maakt dat de plaatser eigenlijk nog nauwelijks voorwerk heeft gedaan of niet verder gekeken heeft dan zijn of haar neus lang is, dan kan het topic worden gesloten en/of kan er worden doorverwezen naar Vraag en Aanbod.

Link naar reactie

Ik vind het meer Vraag & Aanbod en niet op het forum zelf thuishoren.

 

Dat is wel zo, maar mensen vinden de weg naar vraag en aanbod niet, ze denken dat ze een inhoudelijke ondernemersvraag stellen door te vragen naar een leverancier van roestvrij stalen truitjes. Vandaar mijn suggestie voor een vraag en aanbod-achtig topic met "wie weet een leverancier voor ..."

 

 

Link naar reactie

 

 

Ik zie nog steeds veel dingen voorbij komen als "wie weet een groothandel voor kralen en tuinbenodigdheden in Maastricht". Dat is niet per se voor "vraag en aanbod", omdat iemand een verwijzing zoekt, en niet de leverancier zelf per se. Ik zou het fijn vinden als er een apart topic komt voor vragen over "wie weet een groothandel in X in regio Y die ook Z". Nu staan ze steeds in mijn timeline, en dat verwart het overzicht.

 

 

Link naar reactie

@Christine en andere geïnteresseerden: de mods zijn er nog niet helemaal uit. Hoewel er in eerste instantie consensus leek om hiervoor een apart board in te richten, neigen we nu meer naar niet toestaan en modereren.

 

We geven er binnenkort een definitieve klap op, maar zijn nog steeds benieuwd naar de meningen van de HL leden zelf.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Als er een apart board voor komt loop je dan niet het risico dat deze massaal er uit wordt gefilterd en dat niemand deze postings dan meer ziet?

 

Als ik eerlijk mag zijn stoor ik me er totaal niet aan. Zo veel topics zijn er nou ook weer niet van.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Als er een apart board voor komt loop je dan niet het risico dat deze massaal er uit wordt gefilterd en dat niemand deze postings dan meer ziet?

 

Als ik eerlijk mag zijn stoor ik me er totaal niet aan. Zo veel topics zijn er nou ook weer niet van.

 

Ik moet heel eerlijk zeggen dat een reden dat ik me er aan stoor is dat dergelijke vragen eigenlijk betrekking hebben op de competentie van de ondernemer zelf. Als je een bloemenzaak gaat beginnen, dan mag je alles vragen op HL, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in". Als je je eigen business al niet kent, wat heb je dan op HL te zoeken?

 

Ik stoor me helemaal niet aan de vraag van de bloemenwinkelier "waar laat ik een web site bouwen".

 

 

 

 

Link naar reactie

@Christine, tja iedereen heeft weer een andere opvatting over ondernemerscompetenties. Ik geef je persoonlijk geen ongelijk, maar om om die reden het forum aan te passen en 'domme' vragen die jou (en wellicht anderen) te 'verstoppen' vind ik dan weer wat ver gaan. Lees de topics, erger je een minuutje, en laat het links liggen zou ik zeggen.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Maar het is wel erg arbeidsintensief (voor moderatie). Er komen veel vragen van mensen die zelf amper moeite doen en daar komen dan weer spammige reacties van van leveranciers die verder niets bijdragen. Af en toe zit daar ineens een Turkse of Portugese leverancier tussen die echt iets kan doen voor starters of kleine ondernemers, maar meestal is het rotzooi.

 

Wie een idee heeft om een aparte categorie of verzameltopics toegevoegde waarde te geven voor een ondernemersforum: gooi het in de groep.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Lees de topics, erger je een minuutje, en laat het links liggen zou ik zeggen.

 

Ik lees HL via de homepage, met de 40 meest recente topics, en het wordt steeds zeldzamer dat ik er iets interessants tussen zie staan. Dat kan natuurlijk (deels) aan mij liggen, maar ik vermoed dat die vraag/aanbod onderwerpen er toch ook het nodige aan bijdragen - dat soort onderwerpen trekt meer van dat soort vragen aan, en jaagt misschien anderen weg omdat ze het idee krijgen dat ze op de verkeerde plek terecht gekomen zijn met hun (wel interessante) vraag.

Link naar reactie

Ik lees HL via de homepage, met de 40 meest recente topics, en het wordt steeds zeldzamer dat ik er iets interessants tussen zie staan. Dat kan natuurlijk (deels) aan mij liggen

 

Yep, gewoon aanpassen tot de 250 meest recente topics ;)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Nah...20 zou meestal al genoeg zijn om de laatste post van de dag ervoor nog in de lijst te kunnen zien - ook dat zegt wat, natuurlijk... ;)

 

kwantiteit zegt niets over kwaliteit, zie ook dat andere forum ;). Bovendien kan er 1 zeer actief topic met 20 actuele inhoudelijk sterke reacties tussen zitten

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

@Christine en andere geïnteresseerden: de mods zijn er nog niet helemaal uit. Hoewel er in eerste instantie consensus leek om hiervoor een apart board in te richten, neigen we nu meer naar niet toestaan en modereren.

 

We geven er binnenkort een definitieve klap op, maar zijn nog steeds benieuwd naar de meningen van de HL leden zelf.

 

 

 

 

Voorkeur 1: niet toestaan en modereren

 

Voorkeur 2: apart board maar wel eentje die ik uit kan vinken. ;)

 

Alleen denk ik dat de mods er aardig wat werk bij krijgen en zitten jullie daar op te wachten? Studievragen zijn ook uitgesloten, staat expliciet in de voorwaarden maar ik zie voor studievragen heel wat slotjes voorbij komen. Blijkbaar maken de gebruiksvoorwaarden geen enkele indruk of klikt men zonder ze door te lezen.

 

(wat betreft voorwaarden heb ik ook boter op mijn hoofd want bij de meeste webwinkels waar ik koop heb ik ze zonder ze te lezen goedgekeurd. :-\)

 

succes en wijsheid met de keuze. ;)

Link naar reactie

In principe bestaan er geen stomme vragen. Ik zeg wel in principe.

Want het antwoord op een topic "waar vind ik een leverancier van ..." is altijd hetvolgende:

Ofwel zit je niet in de branche, en kan je daar niet op antwoorden ofwel zit je wel in die branche en wil je daar niet op antwoorden.

Ik wil best andere ondernemers verder helpen, maar wat ik niet wil delen ( en velen zo niet allen met mij) zijn de goede adressen waardoor ik me kan onderscheiden tegenover de concullega's.

Dus ik zeg: gewoon verbieden en modereren, niks apart forum ervoor, daar komt toch nooit geen zinnig antwoord op behalve van mensen die hunzelf gaan aanprijzen (de zelfreclamers) (is dit geen leuk woord ;D)

 

Link naar reactie

HL is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je in een paar regels vraagt wie weet er nog een goede leverancier? Vaak zijn dit de eerste berichten van een TS en 9 van de 10 keer ook de laatste die voorbij komen.

 

Ik zou zeggen verwijs die vragen door naar het vraag en aanbod gedeelte.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie

HL is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je in een paar regels vraagt wie weet er nog een goede leverancier? Vaak zijn dit de eerste berichten van een TS en 9 van de 10 keer ook de laatste die voorbij komen.

 

Ik vind dat dat genuanceerder ligt. Als iemand vragen heeft op een gebied dat buiten zijn of haar competentie ligt, dan vind ik die vragen zeer valide hier op HigherLevel. Waar ik alleen bezwaar tegen heb zijn vragen die een ondernemer vanuit zijn of haar eigen competentie zelf zou moeten kunnen beantwoorden, of wat Dirk zegt, vragen die andere ondernemers niet kunnen beantwoorden of niet willen beantwoorden omdat dat hun eigen business zou schaden.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dankjewel voor meedenken allemaal!

 

Zowel binnen admin als ook in dit topic, is de meerderheid van mening dat deze vragen niet tot nauwelijks toegevoegde inhoudelijke waarde hebben. Om die reden zijn vanaf heden de forumregels aangepast en staat er vermeld dat we geen marktplaats zijn.

 

Er is overwogen om dit soort vragen in V&A te zetten, maar ook dat onderdeel van ons forum is niet bedoeld als marktplaats voor je core business. Daar hebben we de regel al, dat je alles mag verkopen behalve je eigen producten/diensten. Ditzelfde geldt dan ook voor inkopen.

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Met alle respect, maar er verandert dus eigenlijk niets.

 

Met alle respect, maar ik snap deze opmerking niet. Er verandert - op verzoek van de leden - juist wel wat : dit soort vragen worden vanaf nu actief geweerd / weggemodereerd waardoor ze niet alleen niet meer in de timeline van het forum blijven staan; maar daardoor ook de aanzuigende werking door google afneemt.

 

Zelfde principe dus als huiswerkvragen en niet ondernemingsgerelateerde stamrechtvragen. In beide gevallen blijkt actieve moderatie niet alleen de timeline schoon te houden - hetgeen ook veel discussie en irritatie van leden scheelt - maar neemt ook het aanbod zelf af.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Oh, ik bedoelde het niet kwaad, hoor. Ik zei al eerder dat ik me er niet eens aan stoorde. Maar als ik nu lees dat het in de huisregels wordt opgenomen heb ik het gevoel dat er in de praktijk dus in principe niets verandert, omdat men die regels toch niet leest. Tenslotte worden studie- en stamrechtvragen ook nog steeds naar hartenlust gepost, ondanks dat dat dus niet mag. Het levert dus nu alleen extra werk voor de moderators op. Oftewel symtoom bestrijding in plaats van voorkoming.

 

Als ik programmeur van dit forum was had ik het misschien wel anders opgelost met een extra formuliertje.

 

if (newuser || posts < 10) {

[] Is het een studievraag?

[] Is het een stamrechtvraag?

[] Zoek je leveranciers/groothandel?

[] Heb je nog niet minimaal 5 keer gegoogled

}

 

En bij 1 keer een ja op bovenstaande vragen redirect naar de huisregels en desnoods de desbetreffende sectie.

 

Het is maar een idee.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.