• 0

Migratie Easyadmin naar Kleisteen

Dames en heren,

 

Ik ben voor een goede vriend van mij zijn admi aan het migreren van Easyadmin naar Kleisteen. Nu ben ik inmiddels aangekomen bij het invoeren van de verkopen, het betreft honderden facturen die allemaal handmatig moeten worden ingevoerd. Nu is het overgrote deel van deze facturen reeds betaald en uiteraard is een kopie aanwezig in het papieren dossier. Mijn vraag: kan ik dit praktisch oplossen door alle reeds betaalde facturen samen te voegen en die in één boeking te zetten onder vermelding van een duidelijke omschrijving en een verwijzing naar de "range" factuurnummers die het betreft? Ik maak daarbij per regel onderscheid tussen de verschillende Btw-tarieven. Uiteraard zal alles per heden op de correcte wijze worden geboekt.

 

Zien jullie (grote) bezwaren tegen deze handelswijze?

 

Alvast dank voor de respons.

 

Groet,

 

Bas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je het over het huidig jaar of andere jaren?

 

Lijkt me voor het huidig jaar (of jaar die fiscaal nog niet afgesloten is) het niet onverstandig is om alle facturen in te boeken.

Dat kan in Kleisteen heel snel en simpel door bij verkopen - handmatig / data entry de facturen in te boeken.

 

De betalingen kun je laten matchen als je de bank inleest.

(debiteuren kan Kleisteen voor je inlezen trouwens)

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reactie.

 

Het betreft vorig jaar en het huidige jaar. Ook in de aangifte zal je toch met een saldopost omzet komen en niet alle facturen afzonderlijk beschrijven. Ik begrijp dat het veruit de voorkeur heeft om het op de correcte wijze te doen, maar zou het voor het migratiejaar echt heel veel kwaad kunnen? Met andere woorden, deugt de admi in dit geval daadwerkelijk niet of kun je er in principe wel mee "wegkomen"?

 

Het invoeren in Kleisteen is inderdaad gemakkelijk, maar het betreft ruim 600 facturen met vaak een tiental specificaties, dus het zal een behoorlijke klus zijn.

Link naar reactie
  • 0

Je bent zelf fiscalist, dus lijkt het me niet lastig om te bedenken wat er van je verwacht wordt.

 

Ik zelf zal er voor kiezen 1 jaar af te ronden in 1 pakket (zodat belastingcontrole gemakkelijk plaats kan vinden).

Vervolgens boek je in 1 memoriaal (of bankmutatie of via beginbalans) het oude jaar in Kleisteen.

 

Je kan er ook voor kiezen in 1 memoriaal de boeking van de vorige administratie over te nemen, maar ik zelf vind dat riskanter (en de fiscus heeft dan 2 boekhoudingen te controleren, niet handig).

 

Maar hoe zijn de facturen betaald? Per kas of per bank? En wil je de bankafschriften of kasmutaties er wel allemaal inzitten of ook als 1 mutatie. Je kan namelijk ook meteen vanuit de bank/kas verkopen boeken of vanuit de verkoop de tegenrekening kas/bank meegeven waardoor de betaling ook direct is geboekt.

 

Verder vraag ik me af of verdere hulp niet het doel van Higherlevel voorbij schiet, dus heb je verdere vragen moet je me maar bellen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.