• 0

Hoe arbeidsuren factureren

Goedenavond,

 

Ik heb twee mensen (mede-eigenaren van de vof) uitgeleend (onderaanneming) aan een ander bedrijf. Hiervoor heb ik facturen verstuurt voor de gemaakte arbeidsuren, reistijd en kilometervergoeding.

 

De hoofdaanemer gaat niet akoord met deze facturen, omdat hij vindt dat hij niet de pauses hoeft te betalen en wil dus voor elke dag één uur afhalen per persoon (dus 2uur per dag).

 

ik ben het hier niet helemaal met hem eens, aangezien ik vind dit bij het werk hoort. Wat vinden jullie hiervan? Mag ik deze tijd gewoon als arbeidsuren doorbelasten?

 

Als ik dan toch deze pauze-uren van de factuur afhaal, wil ik de reistijd anders berekenen. De twee uitgeleende personeelsleden rijden samen in één bus, naar de locatie (bouw), in 45min in 59km. Ik belast nu 1x45min en 59km door, maar wil dit veranderen in 2x45min en59km. Dit omdat er twee personen die reistijd maken. De kilometervergoeding blijft hetzelfde, want dat betreft de gereden km per bus. Vinden jullie dat ik zou mag rekenen (dus 2x reistijd)?

 

Mvg,

Rémy

 

p.s. Ik heb dit helaas niet vooraf afgesproken met de hoofdaannemer :'(.

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond,

 

Als je op dat punt niks bent overeengekomen, zul je er of uit moeten komen of het werk staken.Volgens mij zijn hier geen standaard regelementen voor. Zijn het de eerste facturen die je voor dit werk verstuurd hebt? Of zijn er al facturen met pauzetijd geaccepteerd?

 

Je zou voor kunnen stellen dat ze in het vervolg dan geen pauzes nemen, maar ik weet niet of dat werkt.. :)

 

Anders zou je linksom iets toe moeten geven, en rechtsom iets terug moeten pakken, inderdaad op de reiskosten of zo..

 

Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je twee keer de reistijd rekent als er twee mensen aan het werk zijn. Het km-tarief * 59 zou ik wel maar 1 keer rekenen. Of je moet duidelijk kunnen aantonen dat ze niet samen reizen (lijkt me lastig worden als ze in één bus aan komen rijden ;) ).

 

Afspraken.. nogal belangrijk ::)

Link naar reactie
  • 0

Het zijn inderdaad de eerste facturen (en de eerste keer in onderaanneming). Door omstandigheden (haast\hoeveelheid gegarandeerd werk\goede vriend die de hoofdaannemer is) zijn de afspraken maar globaal overeengekomen en niet op papier gezet (ik weet het = stom).

 

Ik denk dus dat ik met die pauzetijd toe te moeten geven (kan hier op zich ook nog wel in mee gaan en heb hier ook wel begrip voor), dus probeer inderdaad dit rechtsom enigzins te comperseren.

 

Dus jullie vinden het logische dat ik 2x de reistijd door belast (vind ik namelijk óók :))? Dit scheelt mij 37,5% van de uren die de hoofdaannemer in mindering wil brengen en daar kan hij, mijn inziens, geen goede argumenten tegenin brengen (net zoals ik niet tegen zijn pauzetijd-vermindering).

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie
  • 0

lijkt me een mooi compromis.

 

probeer vooral vanuit belangen te onderhandelen en niet vanuit standpunten. als je nu probeert niet het onderste uit de kan te halen, maar de afspraken wel goed met elkaar (op papier vastgelegd) overeenkomt, verdien je dat in de toekomst wel terug.

 

je komt elkaar altijd weer tegen, en met vrienden is het beter zaken doen dan met vijanden.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.