• 0

Importeren vanuit China

Hallo beste mensen!

 

Ik heb hier al vaker naar gezocht, en ook regelmatig op dit forum terecht gekomen. Maar hét antwoord heb ik nog niet gevonden.

 

Binnenkort wil ik voor het eerst importeren vanuit China. Ghangzou of Jiangsu, ik weet het nog niet precies. Wel heb ik het al regelmatig gehad over verzendkosten en het valt mij op dat die nogal hoog zijn. Volgens mij kan dit wel wat lager.

 

Een tijdje geleden heb ik een sample op laten sturen (bubbeltjesenvelop), dat kostte mij 80 euro. Dat is belachelijk. Ik denk dat ze gewoon een slaatje proberen te slaan uit je ontwetendheid.

 

Als ik op de website van DHL en dergelijke kijk, kom ik in een gigantische vijver van informatie terecht en ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

Waar kan ik op een redelijke fatsoenlijke manier de verzendkosten vinden? Of hebben jullie misschien een indicatie? Het pakket is ongeveer 45 kilo, afmeting ongeveer gelijk aan 3 losse verhuisdozen.

 

De eerste zending mag van mij met de boot, ik heb begrepen dat het vaak 2 weken is in plaats van een maand. Als dat structureel zo is, dan kan het daarbij blijven dan moet ik gewoon mijn voorraad daarop aanpassen.

 

Via de douanetelefoon kreeg ik het advies om het via een koerier te doen omdat zij dan de invoeraangifte verzorgen. Maar volgens mij is dit ook veel duurder dan het gewoon op de boot te laten zetten, en zelf het formulier in orde maken via Venex. Zitten aan dat Venex trouwens ook nog extra kosten of valt dat mee?

 

Hartelijk dank voor het meedenken :-)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gebruik maken van ontwetendheid gaat denk ik wat ver. Je hoeft immers niet gebruik te maken van hun diensten maar vaak wordt dit gedaan vanwege het gemak. Daarnaast zijn verzendkosten voor kleine zendingen altijd duur. Zo ook per schip. Kosten voor 0.5 / 1 cbm zijn nagenoeg gelijk terwijl je het een paar dozen extra kan verschepen. Kijk dus ook naar de grote van de bestelling. En maak daarnaast de afweging tussen snelheid en kosten. Want met een schip vanuit Shanghai doet er 30 dagen over + de tijd die je voor/na vertrek schip kwijt bent.....

 

Regel dit dan wel vanaf hier! Mocht je het CFR kopen dan kan je in Nederland voor 3 doosjes nog wel eens een pittige rekening krijgen voor de afhandeling!

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Ik importeer nu voor de derde keer uit China. De eerste keer ging het om sponzen en heb ik alles zelf geregeld via Geodis en een klein deel met DHL omdat ik de zaken wilde tonen op een beurs. Komt nogal wat papierwerk en regelwerk bij kijken maar is goed te doen. Bleef spannend tot en met de aflevering maar was uiteindelijk helemaal goed.

 

Daarna speelkaarten gekocht via een HL forumlid. Dit was super eenvoudig, goederen voor de deur afgeleverd voor een prima (totaal)prijs.

 

Nu ben ik bezig met een import van een soort relatiegeschenk in 5 dozen van 11 kg en een totaal volume van ca 160 liter (5000 stuks). En dan loop je inderdaad tegen minimale tarieven aan plus dat een aantal handelingstarieven vast zijn. Per schip blijft het goedkoopst (ik kwam op ongeveer 280 Euro) maar duurt vrij lang en geeft meer risico op schade en of verlies omdat je dozen ergens (onderin??) in een container komen.

 

Met luchtvracht was is via een bemiddelaar 406 Euro kwijt voor transport en handeling (door to door). De leverancier in China kon een all in tarief bieden (via TNT) van 450 USD = 326 Euro en dat was niet veel meer dan het bedrag wat ik aan zeevracht kwijt zou zijn. Uiteraard gekozen voor TNT.

Heb ook gekeken of ik niet meteen meer kon kopen om de transportkosten / item te drukken maar omdat dit de eerste keer is met deze leverancier (via Alibaba) wil ik geen onnodig risico lopen en heb ook niet meteen wat nodig dus zomaar wat kopen is niet erg slim.

 

Je moet dus inderdaad veel uitzoeken of het uitbesteden. Kan je leverancier wat voor je doen? Ik heb het geluk dat de leverancier perfect Engels schrijft en prompt reageert op vragen en zelf ook actief meedenkt, dat maakt zaken een stuk eenvoudiger.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.