• 0

Leveranciersverklaring 1207/01

Beste allemaal,

 

Ik ben met een geïnteresseerde klant bezig uit Jordanië die voor het invoeren van ons product (flight simulator) een Euro 1certificaat nodig heeft. Ik heb al informatie ingewonnen bij de KVK via de website, telefoon en email.

 

Toch zijn er nog een aantal onduidelijkheden betreffende het proces.

 

Ons product wordt geheel in Nederland ontwikkeld / designed door onze industriële tekenaar, elektro-CAD tekenaars en software engineers. Het productieproces besteden wij veel uit aan Nederlandse bedrijven, voor het snijden en bewerken van aluminium / stalen onderdelen, bedrijven die voor ons de printplaten (controller boards) produceren en bedrijven die plastic onderdelen spuiten vanuit ABS. Daarnaast komen veel elektronische onderdelen zoals weerstanden, chips etc. van de elektro groothandel.

 

De product code van flight simulators is; 880521: Equipment for flight and training on the ground

 

Als ik de KVK mag geloven moet ik kunnen aantonen met behulp van een productie verklaring dat alle onderdelen die een andere post hebben dan 885021 een EU oorsprong hebben m.b.v. leveranciersverklaring 1207/01.

 

Tot in hoeverre gaat de oorsprong van het eindproduct? Ik weet namelijk niet waar onze leveranciers hun grondstoffen vandaan halen. (aluminium, staal & ABS) Moeten zij dan ook weer een leveranciersverklaring bemachtigen van hun leveranciers?

 

Veel van onze controller boards zijn voorzien van componenten uit Azie. Zal dit problemen opleveren met het verkrijgen van een Euro 1 certificaat?

 

Ik heb onze metaal bewerker al een leveranciersverklaring gestuurd, maar heeft al aangegeven niet bekend te zijn met dit formulier. Ik verwacht eigenlijk dat veel van onze andere leveranciers dezelfde positie innemen.

 

Is er iemand op het forum die ervaring heeft met het verkrijgen van een dergelijk certificaat voor een complex product als het onze? Graag zou ik in contact komen.

 

Alvast bedankt.

 

Joost

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Joost,

 

Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar heeft een hoog gehalte van klok en klepel. Ook hoor ik jouw niet praten over een productie proces beschrijving en kostprijs calculatie. Ook op basis van deze 2 zaken kan er een EUR 1 certificaat worden worden verstrekt.

 

Maar wij geven dagelijks EUR 1 certificaten af dus stuur gerust een PM dan bespreken we de mogelijkheden.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Dag Maarten,

 

Ik was op de hoogte van de omschrijving van het productieproces.

 

Verder heb je gelijk dat ik niet volledig begrijp hoe de vork in de steel zit. Daarom ook mijn vraag op higherlevel.

 

Misschien dat jij me kunt uitleggen hoe het wel moet?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Uiteraard kan ik eea uitleggen. Vandaar ook mijn opmerking om een PM te sturen? De noodzakelijke bewijsvoering voor een EUR 1 is namelijk niet zomaar even te omschrijven op een forum. Maar de kern is dat je bij de KVK voldoende aantoont dat preferentiële oorsprong van toepassing is. Al dan niet middels cummulatie.

 

Daarnaast komt bij jullie goederen code het nodige aan douane formaliteiten kijken omdat het hier om militaire goederen gaat.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

 

 

Als ik de KVK mag geloven moet ik kunnen aantonen met behulp van een productie verklaring dat alle onderdelen die een andere post hebben dan 885021 een EU oorsprong hebben m.b.v. leveranciersverklaring 1207/01.

 

 

Volgens mij heb je de KvK verkeerd begrepen. Volgens de Pan-Euro-Med oorsprongsregels is voor post 8805 de voorwaarde om EU oorsprong te krijgen productie met materialen uit iedere post behalve die van het eindproduct. Je mag dus geen materialen gebruiken die onder post 8805 ingedeeld worden, behalve wanneer die al EU-oorsprong hebben. Hiervoor zou een leveranciersverklaring 1207/01 gevraagd kunnen worden. Als er geen materialen uit post 8805 gebruikt worden zou een deugdelijke productiebeschrijving voldoende moeten zijn voor de KvK,

 

Maar eerst zou je eens kunnen checken of men in Jordanie wel een Eur1 nodig heeft..... Volgens de Market Access Database wordt er in Jordanie sowieso geen invoerrecht geheven op vluchtsimulators, wat het nut is van een Eur1 bij invoer in Jordanie ontgaat me dan ook.....

Link naar reactie
  • 0

Beste BJM,

 

Ik heb in eerste instantie de KVK inderdaad verkeerd begrepen. Een goede productieomschrijving moet voldoende zijn.

 

Ook ik ben van mening dat een EUR1 Certificaat niet persé nodig is voor onze producten naar Jordanië. Hoewel, mijn klant houd voet bij stuk dat hij hoge invoerrechten moet betalen zonder. Hij zal dus ook niet op koop overgaan zonder het EUR1 certificaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

. Hoewel, mijn klant houd voet bij stuk dat hij hoge invoerrechten moet betalen zonder. Hij zal dus ook niet op koop overgaan zonder het EUR1 certificaat.

/quote]

 

Dag Joost,

 

Dat komt me wat vreemd voor, de informatie uit de Markett Access Database is doorgaans erg betrouwbaar. Je zou eens kunnen checken met de klant of hij wel de juiste goedercode (8805 21 of 8805 29) hanteert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.