• 0

importeren uit amerika

hallo,

 

ik heb afgelopen 1,5-2 uur aandachtig een aantal topics gelezen. Dit is precies de site waar ik naar opzoek was. Zonder enig zoeken had ik al een aantal topics met mensen die dezelfde plannen etc als mij hebben/hadden.

Ik ben er gelijk achter gekomen dat het, zoals ik al had gedacht, niet allemaal zo makkelijk gaat dan in eerste instantie lijkt. Vooral het krijgen van de producten tegen redelijke prijzen lijkt lastig te zijn. Dit is nu ook mijn probleem.

 

Ik heb in principe al de basis dingen klaar. ik heb:

begin webwinkel/site/hosting (genoeg mensen met kennis die dit professioneel kunnen maken)

ingeschreven bij kvk (vader ingeschreven op achternaam)

bepaalde ideeen voor de verkoop/reclame

 

heb al een paar maanden staan denken wat voor product ik wil verkopen. in eerste instantie waren dit scooters en scooteronderdelen dit was ook de reden dat ik de site begon omdat mn vader dit naast zn werk doet en mij voorstelde dit te maken. Dit is er niet meer van gekomen) Toen wou ik voor mezelf een webwinkel proberen te beginnen omdat ik iemand ken die dit heeft en der redelijk wat mee verdient in vergelijking met de tijd die je er aan kwijt bent. (als alles geregeld en af is)

 

Ik dacht toen aan een computerwinkel maar dat idee heb ik laten vallen omdat er al zoveel winkels van zijn en ik het niet van de prijs kan hebben. daarnaast is er bij mij in het stadje (12.000 inw) een hele goeie en goedkope computerwinkel.

 

Nu heb ik een ander soort product gekozen dat in amerika een heel stuk goedkoper is dan in nederland.

een voorbeeld: daar 12,99 dollar en hier 30 euro

en dit komt dan van een site af dus nog niet eens uit de fabriek.

 

mijn uiteindelijke vraag is dus:

Hoe kan de prijs hier zoveel duurder zijn

welke kosten komen erbij kijken.

 

alvast bedankt,

 

:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

ten eerste bedankt voor de reacties. de site is heel handig duurt nog wel even voordat ik alles heb gelezen.. :)

 

het product waar het om gaat is de fitness poeders/pillen enzo van Universal daarnaast nog een goedkoper merk en eventueel afslankspullen vitamines enzo..

niet uniek,niet nieuw, maar wel veel vraag naar. :D er zijn al tallozen van site's van maar je komt ze alleen tegen als je er al naar op zoek bent. met andere woorden hang een advertentie op bij je lokale fitnescentrum en je hebt al klanten. tevens bezoek ik zelf ook vaak de fitnesscentrum en weet dus waar zoal vraag naar is en dat die er dus wel degelijk is.

 

het probleem is alleen dat de spullen hier dus veel duurder zijn (lees soms wel 3 keer duurder)

 

voorbeeld: Creatine chews

Amerika: http://www.bodybuilding.com/store/univ/chews.html

Nederland: http://www.krachtvoeding.nl/catalog/product_info.php?cPath=76_89&products_id=296

 

importeren kost veel kennis en dus tijd.

plan b was dus al:

winkels die deze producten leveren aanspreken en vragen of ze een iets zien in een internetsite erbij.

 

 

Nu is mijn vraag wat het slimste is. voor en nadelen etc.

 

mij lijkt het namelijk allemaal niet zo makkelijk te gaan i.v.m. afspraken wetten etc.

 

alvast bedankt,

:)

 

Link naar reactie
  • 0

dank je,

had em zelf ook al gezien maar toch ;D

 

ik ben eigenlijk wel meer op zoek naar advies over de plannen die ik heb. is het haalbaar en rendabel om te doen of kan ik beter op zoek gaan naar een goede groothandel en dus even hoge prijzen te vragen en dan meer een uniek iets erbij zoeken. wat andere webwinkels niet hebben.

 

alvast bedankt

:)

Link naar reactie
  • 0

Via pm heeft Twankman mij gevraagd te reageren, bij deze.

 

Hoe zit het met het prijsverschil van bijvoorbeeld de pillen in de us ad $12,99 en de winkelprijs hier eur 30, kortom een factor van bijna 3.

 

Volgens mij zit het ongeveer zo. Er zijn volgens mij 5 partijen die hun geld moeten verdienen, voordat het in de winkel ligt:

1. producent;

2. distributeur;

3. vervoerder/verscheper;

4. importeur;

5. winkelier.

 

Als je nu eens uitgaat van een marge per schakel van 30%. Dit zou betekenen dat de prijzen als volgt gaan (voorbeeldje):

 

1. producent: 2 dollar

2. distributeur: 2 dollar + 30% = 2,6 d;

3. vervoerder/verscheper: 2,6d + 0,8d = 3,4d;

4. importeur: 3,4d + 1,1d = 4,5d;

5. winkelier: 4,5d + 1,5d = 6 dollar.

 

Nu is het zo dat er twee partijen echte risiso's lopen, de producent en de winkelier. Die zullen dus nog hogere marges willen maken. Hierdoor kan een product van 2d verkoopwaarde bij de producent makkelijk 10-15d in de winkel worden (er komt ook nog 19% btw bij).

 

hou rekening met verschepen dat je meestal hoge volumes moet verschepen om een container vol te krijgen.

 

bij vitamines etc. kan het ook nog zijn dat je kosten moet maken om de producten getest en goedgekeurd moet krijgen.

 

Valutarisico's: de koers van de dollar tegen de euro fluctueert enorm. De koers van de dollar daalt al enkele jaren en blijft dat nog wel even doen.

 

Grotere producenten, inporteurs en winkelketens kopen op grote schaal in. Je moet dus wel een heel bijzonder product of niche hebben gevonden, voordat je op de kleine schaal, die een kleine entrepreneur heeft, hun performance kan verbeteren.

 

Jouw plan B lijkt me meer haalbaar. Op dit forum is hierover voldoende informatie te vinden.

 

Blijf vragen! Succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

dank je, ;D

 

mijn laatste vraag over het importeren:

 

Wat voor kosten komen erbij als je gewoon iets van een amerikaanse website besteld. bij bv. 5 potten van 12.99 dollar + verzendkosten 30 dollar

 

zou je al behoorlijke winst hebben. Wat voor kosten komen er dan nog bij??

 

edit:

 

hier de exacte verzendkosten

 

Priority 2-3 Days (USA and Canada Only!) ($2.99)

UPS Ground 2-5 Business Days (USA 48 States Only!) ($5.99)

International Express Courier (2 - 5 Days) ($22.99)

International Postal Service (7 - 14 Days) ($7.99)

C.O.D. (USA ONLY) Includes $6.00 C.O.D. Charge ($8.99)

 

Link naar reactie
  • 0

naar mijn bescheiden mening zijn de verzendkosten hoger dan 30. maar kijk maar eens bij fedex.com.

 

als je dit zakelijk doet kan het zijn dat je invoerrechten of btw moet betalen.

 

daarnaast komen alle kosten die jij als ondernemer, inclusief logistiek, marketing, verkoop, administratie, verzending en jouw ondernemersinkomen/winst, bij je kostprijs.

 

ik denk niet dat je dit succesvol en winstgevend kan doen. maar, jij bent aan zet, jij bent de ondernemer. succes.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

OK stel voor je hebt een lading van die producten binnen. Hoe wil je de verkopen op gaan starten? Het is niet zo dat iedere Nederlander de KVK afspeurd of er iemand is die creatine verkoopt. M.a.w. je hebt verkoopkanalen nodig. Dit kan door overeenkomsten te maken met sportscholen e.d. maar ook door reclame te maken in fitness boekjes. Je moet vertrouwen gaan kweken bij potentiële afnemers, die gaan natuurlijk niet zomaar die dingen kopen en slikken zonder dat ze vertrouwen in het product hebben.

 

Mijn suggestie is dat je dit eens eerst gaat doen. Dan zul je erachter komen waar het verschil tussen inkoop en verkoop vandaan komt.

 

Daar komt nog eens bij dat er een heel breed assortiment is van deze producten. Je moet dus veel voorraad houden wil je je klanten snel bedienen.

 

Weet je ook al hoe het zit met wetgeving? Er zijn in Amerika een hoop producten te koop die hier niet mogen worden verkocht.

 

Dus denk er niet te makkelijk over dat je hier snel wat easy money mee kan verdienen. Wil je dit serieus doen, dan ben je er een hoop geld en energie aan kwijt. Wat natuurlijk wel kan leiden tot een winstgevend bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reactie,

 

op gebied van marketing heb ik al heel veel ideeen daarnaast sport ik zelf ook en ken zowat alle mensen die dit spul gebruiken. en heb nog een USP die ik wel voor mezelf houd :D

 

snelle bediening is fijn maar niet heel erg belangrijk bij lange termijn gebruikers als de prijs daardoor lager is. de meeste producten zijn afgemeten voor een maand gebruik of 2 weken oid. als sporter weet je dus wanneer dit op is. of je het dan 2 dagen of een week van te voren besteld maakt ook niet uit.

 

Universal nutrition is daarbij zon beetje het meest vertrouwbare product.

fanatieke sporters zullen niet kiezen voor een lowbudget merk maar voor kwaliteit. ze willen namelijk iets bereiken met het spul.

 

het klopt dat ik er nog niet alles van af weet. vooral op gebied van wetgeving. Maar deze producten zijn zeer betrouwbaar en worden door het hele land verkocht...

 

Ik doe het uiteindelijk wel voor het gemakkelijk geld verdienen. maar in eerste instantie wil ik gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. ik kon dit jaar niet naar school omdat ie vol zat en heb dus tijd zat over naast mn 32 uur baan.

 

dit als antwoordt op dortmont en toelichting van mijn plannen

 

 

 

 

 

de verzendkosten komen van deze site af:

 

Amerika: http://www.bodybuilding.com/store/

 

dit is gewoon 1 van de zoveel webshops in amerika. Ik denk wel dat hun deze producten het goedkoopst kunnen aanbieden. denk dat het slim is om even de douane in te lichten over evt. bijkomende kosten.

 

dit is trouwens 1 van mn ideen om goedkoop aan de spullen te komen. dit is geloof ik het meest moeilijke van het opzetten van een webshop.

heb al wat mailtjes verstuurd en ga deze week langs de sportsuplementenshop hier in de buurt.

 

de rest van mn plannen heb zijn klaar mbt marketing,webdesing etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ok, naast het feit dat het nog verkocht moet worden enzo.

(heb wel echt veel ideen sport zelf ben 18 jaar ken veel mensen die dit spul gebruiken dus weet veel over de doelgroep die ik moet bereiken. heb daarnaast een vriend die verkoper is en 2de jaars SBRMer en zelf ook wat kennis over de basisprincipes

 

stel ik koop op deze site http://www.bodybuilding.com/store/

 

mijn spullen, de verzendkosten zijn dan

 

Priority 2-3 Days (USA and Canada Only!) ($2.99)

UPS Ground 2-5 Business Days (USA 48 States Only!) ($5.99)

International Express Courier (2 - 5 Days) ($22.99)

International Postal Service (7 - 14 Days) ($7.99)

C.O.D. (USA ONLY) Includes $6.00 C.O.D. Charge ($8.99)

 

volgens de doaune betaal ik dan nog invoerrechten en de btw. (Ze was niet echt behulpzaam en leek of ze zo snel mogelijk naar volgend telefoontje was dus veel wijzer ben ik er niet van geworden._

 

de tpg zou dit voor mij berekenen en me een accept giro sturen.

 

een potje creatine chews zou dan 12,99 dollar + 19% btw + ?? 10% invoerrechten zijn.

 

dit zou dus op zon 15-17 euro komen.

 

Ik denk dat dit niet kan kloppen aangezien het hier voor 30 euro wordt verkocht..

 

waar is bij deze optelling geen rekening mee gehouden??

 

alvast bedankt,

 

:)

Link naar reactie
  • 0

heb net een persoon van de kvk gesproken die me heel duidelijk en behulpzaam te woord stond. hij heeft me veel voor en nadelen verteld en gezegd waar ik op moest letten en wat ik even moest chekken.

 

echt een aanrader. kon hem altijd nog bellen als ik vragen hed.

 

van mij mag op dit topic een slotje. over import uit amerika weet ik voldoende.

 

 

voor geintresseerde mensen:

 

http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=21552

 

West-Brabant

Breda

 

Dhr. M.S.M. Groothuijse

076-564 68 96

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.