Hallo leden,

Ik ben een nieuwe poster hier maar ben al regelmatig met allerlei google-zoek-acties op dit forum terecht gekomen met zeer nuttige informatie. Ik heb een beginners vraag over het opstarten van een eenmanszaak waar ik heel moeilijk een simpel en duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik wil mij inschrijven in de kvk als eenmanszaak zodat mijn bedrijfsnaam al geregistreerd staat, maar voorlopig ben ik niet van plan om actief bezig te zijn.

Nu is mijn vraag, welke minimale verplichtingen heb ik met alleen een kvk/btw registratie, en heeft dit ook nu al invloed (met omzet 0 euro) op bijvoorbeeld mijn persoonlijke aangiftes, die van mijn partner en van eventuele lopende/te ontvangen toeslagen?

Moet ik alleen jaarlijks de aangifte doen van mijn eenmanszaak en daar de inkomsten/uitgaven op 0,- zetten, en verder niks?

Hartelijk dank voor enige informatie,

Groet Irma

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Waarschijnlijk is het niet voor niets dat je er geen simpel en duidelijk antwoord op kunt vinden.

Voor zover ik weet kun je je bedrijfsnaam niet op die manier beschermen. De bescherming krijg je door het gebruik. Daarnaast is je onderneming geen onderneming wanneer je niet onderneemt... ;-)

Ik zou je bedrijfsnaam alvast in gebruik nemen door de bijpassende domeinnamen te reserveren en een minimale website te lanceren. Maar misschien hebben andere forumbezoekers betere ideeën om je bedrijfsnaam te beschermen.

De eventuele inkomsten uit je bedrijf zet je in je persoonlijke aangifte bij overige inkomsten. Voor zover ik weet telt voor toeslagen het toetsingsinkomen dat volgt uit je aangifte.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar