Omschrijving van je concept:

Ik wil als tussenpersoon optreden voor rijscholen. Eigenlijk heel simpel, ik lever nieuwe klanten aan en krijg hier tegenover een bepaald bedrag. Maar ik weet niet hoeveel ik kan vragen of het acceptabel is en haalbaar is. Hoeveel kan ik per klant vragen denken jullie ?

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben zelf Google expert en weet precies waar ik moet adverteren om mijn doelgroep te bereiken.

Vervolgens heb ik met een rijschool gesproken. Vooral wat de verschillen zijn van rijscholen zodat ik de kwaliteit van een rijschool meteen kan herkennen. Deze rijschool wilde me €35 per aangeleverde klant geven. Had meer verwacht, ongeveer €100!

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil vooral rijscholen helpen die heel weinig klanten hebben. Een beetje verdelen.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Meestal zijn het de grote rijscholen die de klanten binnenhalen. Vooral via Google en naamsbekendheid. Naar mijn weten bestaan er tussenpersonen voor verzekeringen maar niet voor rijscholen.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Vooral hoeveel ik kan vragen per klant. Want rijscholen moeten ook verdienen. Ik wil niet zoals Groupon ondernemingen afpersen. En hoe ik nieuwe klanten moet overdragen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45953-tussenpersoon-voor-rijscholen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Maar welke zekerheid heeft een rijschool dan dat de klant bij hun komt en niet naar de buurman?

Als ik rijschool intik bij google komen er heel veel rijscholen naar boven, sommige met hele goede en sterke websites. Waarom zou iemand bij jou bestellen? Kun jij iets unieks garanderen? (laagste prijs, beste deal, geen wachttijden oid?)

• 0

Mila, welkom op ons forum. Als je je profiel een beetje meer invult dan krijgen mensen iets een idee van je achtergrond en dan krijg je betere reacties.

Ik doorzie je businessmodel nog niet helemaal. Er is een groot aanbod van rijscholen, wat ga jij doen dat mensen via jou bij een rijschool komen en zich niet gewoon rechtstreeks aanmelden? Ik weet van diverse rijscholen dat de rijschoolmarkt niet heel denderend loopt tegenwoordig, de prijzen en de marges staan onder druk, en dat is in het algemeen niet een situatie waarin je je als tussenpartij makkelijk een positie verwerft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar