• 0

Beste manier om reclame te maken

Gast Verwijderd account

Beste leden,

 

Ik heb met mijn bedrijf afgelopen weken goede tijden gehad en mijn eerste grote deal binnengehaald. Met mijn bedrijf biedt in advertentie mogelijkheden aan op voertuigen van taxi en personenvervoersbedrijven.

 

Nu is het natuurlijk hard zoeken naar nieuwe klanten. Ik ben voornamelijk opzoek naar bedrijven in welke branche dan ook. Mijn vraag aan jullie is;

 

Wat zijn de beste manieren om voor het al teveel geld te adverteren zodat ik bedrijven kan benaderen?

 

 

Ik hoor jullie denken, maar waarom doe je dit niet via je eigen bedrijf? Maar laten we het erop houden dat dat op dit moment nog niet kan .

 

 

Ik heb al gekeken op internet bij diversen sites en bedrijven waarin elke keer een aantal mogelijkheden terugkomen, zoals bijvoorbeeld:

 

- Facebook

- Krant

- Markplaats(?)

 

wat is jullie advies hierin? Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alles begint met kennis van de markt. Niet alle producten of diensten zijn even geschikt voor dit type reclame. En als een product of dienst geschikt is dan nog is het ene voertuig en route geschikter dan het andere.

 

Op een schoolbus past reclame voor een nieuwe game, op taxi's die zakelijke klanten van vliegvelden halen, een nieuw restaurant. Een nieuw geneesmiddel promoot je op een taxi die artsen van en naar een conferentie brengt, en ga zo maar door.

Als een ondernemer, een marketingmanager of een reclamebureau door heeft dat reclame maken op een taxi of bus erg effectief kan zijn vinden ze jou vanzelf. Als je tenminste vindbaar bent. Dus zet je SEO, een blog en social media in.

 

Daarnaast moet je jouw kennis en ervaring gebruiken voor het actief werven van nieuwe klanten. Als een game opeens massaal wordt gedownload, een restaurant elke avond vol zit en een geneesmiddel voorgeschreven kan je met deze kennis nieuwe klanten werven met soortgelijke producten of diensten. Je hebt vast al gekeken wat er over op Internet te vinden is.

Zelf dacht ik aan een Google zoekactie op afbeeldingen "cabs" + "New York". En reclamebureau's moeten je zeker kennen. Dus ga daar langs met een goed verhaal (hoe ze samen met jou kunnen scoren) en laat een kaartje achter.

 

En zelf adverteren lijkt mij voor een groot deel weggegooid geld tenzij je gratis je eigen ruimte kan vullen, bijv op een digitaal board.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je tegen weinig kosten bekendheid wil lijkt me dat een actie het beste is.

Laat bedrijven iets doen (slagzin, spel, raadsel, FB likes, stemmen, enz. enz.) en geef de winnaar als cadeau reclame op een auto (je eigen product dus)

Het kost je de inkoop prijs maar levert vaak publiciteit op. Maak er een leuke actie van. Bel journalisten, plaatselijke media en zo krijg je tegen lage kosten publiciteit

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je in het begin niet in het groot moet gaan denken. Op de eerste plaats denken de grote merken en de reclamebureau's landelijk en als je daarvoor geen dekking kunt geven, is het voor hun al niet meer interessant. Bovendien kennen ze de kanalen om zoiets te doen zelf maar al te goed. Ik kan me voorstellen dat zoeiets in samenwerking met een overkoepelend orgaan voor personenvervoerders wordt geregeld.

 

Je zult dus regionaal moeten gaan werken, waarbij eerst de ondernemers op wiens voertuigen die reclame moet komen, bereid moeten zijn dat ook te doen. Daarna kun je doelgericht de plaatselijke ondernemers of de ondernemers in de regio aanschrijven. Ik denk dat een eenvoudige direct mail aan geselecteerde ondernemers in de regio nog het meest aan respons zal opleveren. Ik denk hierbij aan tuincentra, restaurants, fotografen, zelfstandige boutiques, bakkerijen enz. enz.

 

Een voordeel van het bewerken van regio's is ook, dat je de groei van je bedrijf kunt sturen. Te snel groeien is natuurlijk leuk maar het moet wel bewerkbaar blijven. Je zou niet de eerste zijn die slachtoffer wordt van zijn eigen succes.

 

Succes

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Nou Christine bij mij is dat de beste manier om eens goed afgez.... te worden.

 

Als ik iets haat zijn het die listige telefoonverkopers die met allerlei smoesjes proberen je wat aan te smeren. In 99% van de gevallen is het gewoon iets wat ik absoluut niet nodig heb dus kap ik dat al gelijk na 3 woorden af met de vraag of ze concreet willen vertellen wat ze me willen verkopen. Mijn tijd is me echt te kostbaar om eerst naar stemmingmakers te luisteren die me dan wat willen verkopen wat ik niet nodig heb.

 

Dus TaxireclameNL als je me belt ....... Bij voorbaat sorry als ik bot reageer. ;D

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 1

Natuurlijk wil Christine niet dat TS mensen gaat bellen als René. Maar na een grondige analyse (zie mijn eerste post) gewoon gaan bellen en die ervaring vervolgens weer gebruiken om je pijlen nog beter te richten en gewoon blijven bellen is veel beter dan ergens een boodschap neer te zetten en hopen dat iemand die leest en jou vervolgens gaat bellen.

 

Adverteren heeft voor veel ondernemers (inclusief mijzelf) een veel te hoge status omdat ze als een berg op zien tegen telefonische acquisitie. Het zelfde geldt voor het bellen achter een onbetaalde rekening of het bellen van een leverancier voor een betere prijs, moeilijk maar het hoort er wel bij.

Link naar reactie
  • 0

Dus TaxireclameNL als je me belt ....... Bij voorbaat sorry als ik bot reageer. ;D

 

Jij bent de doelgroep helemaal niet. Topicstarter gaat geen tijd verspillen aan wijsneuzen die iets met China doen. Hij stelt vast hoeveel regionale eyeballs een doorsnee taxi-busje per week of per maand heeft en benadert lokale ondernemers die hun boodschap voor wat langere tijd mee willen laten liften. Horeca, beauty, winkels, misschien wel een advocaat. Voor die doelgroep kan de topicstarter een simpel en duidelijke verhaal ophangen. Dat gaat prima per telefoon. Eventueel als intro naar een schriftelijke follow-up.

 

Die mag overigens wel wat meer to-the-point zijn dan de website.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Nu is het natuurlijk hard zoeken naar nieuwe klanten. Ik ben voornamelijk opzoek naar bedrijven in welke branche dan ook. Mijn vraag aan jullie is;

 

Wat zijn de beste manieren om voor het al teveel geld te adverteren zodat ik bedrijven kan benaderen?

 

Volgens mij kun je beter gestructureerd te werk gaan, slim en gericht (laten) zoeken met een langere tijdshorizon. Wat voor plan van aanpak heb je gemaakt? Welke presentatiemiddelen en wat voor netwerk heb je inmiddels opgebouwd? Ik veronderstel een commerciële achtergrond als je actief wordt in deze markt.

 

Algemeen inzicht: de dienst voor aanbod op luxe taxi's en personenbussen scheiden, apart presenteren en aanbieden of kiezen voor een van beide. Zorg voor een goed algemeen verhaal en probeer bij voorbaat toe te spitsen of flexibel te zijn naar individuele, potentiële adverteerders.

 

Mijn (stereotype) beeld van adverteerders:

- luxe taxi: high-end fashion, goods/accessories (services), horeca/leisure (seizoensaanbod of nieuwe openingen) en automotive (nieuwe modellen of bijv. carwash)

- personenvervoer: actieve merken met doelstelling gezinnen of seniorenmarketing: bijv. meubilair, horen/zien, mobiliteit, (gezins)vakanties

 

Kun je ook het wagenpark van adverteerders voorzien van (actie)reclame?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Als ik iets haat zijn het die listige telefoonverkopers die met allerlei smoesjes proberen je wat aan te smeren.
Dan bevind jij je in goed gezelschap, maar het is zeker heel effectief om te bellen. Mits goed gevoerd, levert een gesprek altijd drie dingen op:

 

1. informatie

2. verbetering van de naamsbekendheid

3. kans op een verkoop

 

Het is precies zoals Hans (van Nijnatten) aangeeft: dat kunnen/willen/durven niet zoveel ondernemers en daar liggen kansen om je positief te onderscheiden.

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Service Designer I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Jij bent de doelgroep helemaal niet. Topicstarter gaat geen tijd verspillen aan wijsneuzen die iets met China doen.

 

Ik begrijp niet waarom ik een "wijsneus die iets met China doet" zou zijn. Ik geef als serieus ondernemer gewoon mijn mening over telefonische aquisitie voor dingen die ik niet nodig heb. Dat er vele in het wilde weg bellen zonder na te denken of de betreffende wel tot de doelgroep behoort ist een vaststaand feit. Ik ken TS niet persoonlijk dus kan ik ook niet beoordelen of hij doelgroepgericht werkt.

 

Als je vrijwel dagelijks (al dan niet tot de doelgroep behorend) telefoontjes krijgt van mensen die je printer cartridges, GSM contracten, water dispensers, website optimering, advertenties in tijdschriften, verzekeringen, gegarandeerd winstgevende beleggingen enz. enz. willen aansmeren en die zich dan eerst willen "voorstellen" om dan na 5 minuten eindelijk "to the point" komen en je wat willen verkopen, dan heb je snel je buik vol van dit soort aquisitie. Ik in ieder geval wel. En zeker als het dan ook nog begint met de indruk te wekken dat het om "marktonderzoek" gaat.

 

Sommige zitten misschien verlegen om een praatje of hebben misschien tijd voor dit soort (voor mij meestal zinloze) gesprekken. Ik in ieder geval niet. Die tijd besteed ik liever anders. Bijvoorbeeld door hier te proberen jonge ondernemers op weg te helpen.

 

Mvg

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

 

De lege posities op de taxi's en busjes worden nu benut om reclame te maken voor taxi-reclame. Hoe effectief is dat?

 

Denk eens aan een alternatief: maak een maand lang reclame voor een lokaal goed doel. Houd bij wat dat bijdraagt aan dat doel. Deel de resultaten met de lokale gemeenschap. Geef weg en zie wat er terug komt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

 

 

omdat ze als een berg op zien tegen telefonische acquisitie.

 

 

Ik ken dat gevoel maar al te goed. Je hebt een lijst voor je liggen met 100 namen. Maar je gaat eerst maar ff koffie halen. En dan check je je mail. Je loopt even naar een collega om iets te vragen, en dan kun je weer koffie halen, en dan moet je je mail weer checken. Zo gaat er een uur voorbij en heb je niemand gebeld.

 

Terwijl als je je er even overheen zet, je gewoon die nummers na elkaar kunt bellen. En dan heb je bij 1 op de 10 een contact, en van die tien heb je één opdracht. Die je tijd goedmaakt, maar belangrijker, als je net begint heb je de zichtbaarheid nodig. Het is niet erg als je op de eerste klanten zwaar moet toeleggen, kwa bestede tijd. Op den duur bouw je een netwerk van potentiele klanten op, en als je meer product in de markt heb (meer reclames op taxi's) dan gaan mensen spontaan jou bellen, en dan ben je waar je wezen wilt.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wow, oke iedereen zeer vriendelijk bedankt voor alle reacties. Er zitten een aantal goede antwoorden bij waar ik zeker wat mee ga doen.

 

Ik heb inderdaad ook zitten denken via fb een advertentie te plaatsen. Ik vraag me alleen af of dit wel zin heeft aangezien ik natuulrijk bedrijven wil bereiken. Op fb kom ik denk ik grotendeels uit bij de consument.

 

Of denken jullie dat het wél slim is om via fb een advertentie te plaatsen? Bereik ik hier wel echt de bedrijven mee?

 

 

Over het bel gedeelte heb ik ook nagedacht. Ik heb me laten vertellen dat dit volgens de kenners nog steeds één van de beste manieren is ook goed klanten binnen te halen. Echter ben ik zeer slecht in telefonisch contact leggen met klanten. Maar omdat het me -oa hier- sterk werd aangeraden heb ik een aantal mensen met telefonisch verkoop verleden aangeschreven en gevraagd mij te helpen. Ik heb nu drie personen die voor mij telefonisch de koude aquisitie gaan afhandelen.

 

Verder heb ik ook nog even nagedacht over een leuke actie zoals hier ook werdt benoemd. Ik heb 50 oranje pennen besteld met bedrijfsgegevens erop en zodra ze binnenzijn ga ik ze opsturen naar potentiële klanten.

 

 

Nogmaals iedereen hartelijk dank voor de goede tips, keep it coming :-P

 

 

offtopic: Blij dat er serieuze reacties op mijn vraag komen, bij diverse andere fora was dit wel anders.

 

 

groeten!

Link naar reactie
  • 0

Mee eens. Veel ondernemers zijn bang om telefonisch acquisitie te plegen en laten zich vervolgens ook te vaak door deze angsten leiden (ze bellen dus niet). Alleen al door telefonisch acquisitie te plegen kun je een verschil maken in je succesgraad (jij belt, anderen niet). Stel je persoonlijk en kwetsbaar op. En zorg dat je je tevoren verdiept hebt in de branche die je gaat bellen. Weet wat er speelt en waar de kansen liggen. Dan kom je professioneel over en worden je bedoelingen sneller geaccepteerd.

Natuurlijk wil Christine niet dat TS mensen gaat bellen als René. Maar na een grondige analyse (zie mijn eerste post) gewoon gaan bellen en die ervaring vervolgens weer gebruiken om je pijlen nog beter te richten en gewoon blijven bellen is veel beter dan ergens een boodschap neer te zetten en hopen dat iemand die leest en jou vervolgens gaat bellen.

 

Adverteren heeft voor veel ondernemers (inclusief mijzelf) een veel te hoge status omdat ze als een berg op zien tegen telefonische acquisitie. Het zelfde geldt voor het bellen achter een onbetaalde rekening of het bellen van een leverancier voor een betere prijs, moeilijk maar het hoort er wel bij.

Link naar reactie
  • 0

Kan het niet nalaten ook mijn steentje bij te dragen.

Naar ik begrijp ben je op zoek naar relaties, die interesse hebben via jou reclame te maken.

 

Mijn mening is, dat je via fb, twitter, maar ook je website & blogs in eerste instantie een "brand image" op kunt bouwen. Je krijgt naamsbekendheid. Of hierdoor potentiele klanten zich zullen melden kan je je afvragen

Gericht zoeken naar potentiele klanten vraagt denk ik eerst een goede voorbereiding.

Je wilt waarschijnlijk verschillende soorten markten benaderen, die vaak heel verschillende benaderingen vragen.

 

Belangrijk is, dat je weet wat per klantensoort voor deze klanten belangrijk is. Wat willen ze en wat willen ze niet.

Wat kan jij ze bieden waardoor ze geholpen worden te zijn?

Waarom zouden deze potentiele klanten met jou in zee gaan en niet met een ander?

Hoeveel klanten van een bepaalde soort zijn er; hoeveel zijn eventueel ontvankelijk; wat is (ongeveer) hun budget voor dit soort reclames?

 

M.a.w. nadat je bovenstaande vragen goed kan beantwoorden, kan je deze klanten gericht benaderen.

Voorbeeld. De plaatselijke pizzaboer heeft alleen belangstelling voor lokaal rijdende voertuigen. Die moet je dus niet lastigvallen met landelijke reclamemogelijkheden. (Dit soort klanten kan je rechtstreeks bellen en gewapend met de opgedane kennis proberen te interesseren.

Voorbeeld. Accountantskantoren met een landelijke dekking zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in reclame op lease auto's.

Door op blogs voor grotere accountantskantoren je in de discussie te mengen en je aanbiedingen kenbaar te maken mag je hopen op interessante kontakten.

 

Uit bovenstaande zal blijken, dat er geen ei van Columbus is. Ook dit is 10% creativiteit (en logisch nadenken) en 90% noeste arbeid.

 

Ik wens je veel suc7 en een florerende business

 

Hans Bertram

 

 

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hans,

 

Vriendelijk bedankt voor je bijdrage.

 

Ik heb in de afgelopen tijd verschillende lijsten gemaakt. Oa met bedrijven welke al ervaring hebben met deze vorm van adverteren, alleen dan bijvoorbeeld op bussen. Deze klanten kan ik in ieder geval al een betere prijs bieden en een flexibelere mogelijkheid voor het verlengen van een reclame campagne.

 

Jou tip over het ´mengen in de discussie via blogs etc´ ga ik eens volgen.

 

 

Bedankt.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb in de afgelopen tijd verschillende lijsten gemaakt. Oa met bedrijven welke al ervaring hebben met deze vorm van adverteren, alleen dan bijvoorbeeld op bussen. Deze klanten kan ik in ieder geval al een betere prijs bieden en een flexibelere mogelijkheid voor het verlengen van een reclame campagne.

 

 

Wie busreclame koopt, betaalt niet voor de oppervlak op een wagen maar voor een dag lang, zeven dagen per week, 52 weken per jaar zichtbaarheid in stad en dorp. Je kan hetzelfde oppervlak verkopen op taxibusjes die bejaarden van het tehuis naar een zwembad heen en weer rijden, maar dan verkoop je niet hetzelfde bereik.

 

Een professionele OV-adverteerder zal dus een veel lagere prijs bieden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi taxireclameNL,

 

In je post had je het zelf al kort over Facebook, en ik denk dat je met Social Media nog veel meer uit de voeten kunt. Vrijwel alle ondernemers zijn inmiddels actief op verschillende social media kanalen.

 

Het beste dat je kan doen is zoeken naar waar jouw doelgroep zich bevindt (geografisch gezien) en welke kanalen zijn gebruiken op internet. Als je vervolgens gaat kijken naar hoe je deze doelgroep het snelste kan bereiken en op welke manier dan kan je met veel moeite als snel een goede filter maken van wie je doelgroep is en hoe je ze kan bereiken.

 

Kijk niet alleen naar Facebook, maar ook Google+, Twitter en Youtube zijn erg effectieve kanalen.

 

Gr.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.