• 0

Ideeën TV-formats naar John de Mol?

Omdat al meerdere malen gevraagd is op dit forum hoe je een TV-format het beste kunt beschermen en vervolgens openbaren, hierbij een link naar een nieuw concept van John de Mol. Durft iemand eht aan zijn idee hierheen te sturen? :)

 

TVhunters is een nieuwe formule voor het bij elkaar brengen van vraag en aanbod op met name het gebied van televisie. De eerste TVhunter is de format-hunter, waarmee John de Mol een ieder uitdaagt om een interessant format te bedenken en in te sturen.

 

http://www.tvhunters.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is wel aanlokkelijk ;D

Hoe kom je anders bij zo'n club binnen.

Ik denk alleen dat ik eerst een stempeltje bij de belastingdienst zou halen, en dan een enveloppe bij de notaris afgeven voor ik de send knop in druk.

 

De andere kant is de ideeen waar ik mee loop doe/kan ik nu niks mee.

En niks is ook maar niks?

 

IS dit om nikelodeon of zo mee te gaan vullen.

Hij nu gebrand op iets nieuws om zijn zender een gezicht te geven, en hij heeft geld en aanzien zat, dus waarom zou hij zijn naam in diskrediet brengen

 

Als ik iets indien laat ik het weten.

 

Bestaat er zoiets voor tv commercials ;D

Link naar reactie
  • 0

Goeie tip!

Ik heb een TV concept, en ga m in de groep gooien daar. Ik heb dr niets mee te verliezen want ik doe verder nix met TV. Daarnaast zou het een maatschappelijk goede zaak zijn als ze er iets mee zouden gaan doen. Ben benieuwd, ik houd jullie wel op de hoogte ;-).

 

Wat mij in ieder geval opvalt is dat je kunt inschrijven zonder mailverificatie ..

 

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

ik zou zelf niet zomaar, zonder waarborgen, een ideen aanbieden op deze site. daarnaast lijkt het mij beter dit via een vertrouwd kanaal (een bekende in omroepland) aan te bieden. Er is op de site geen info te vinden over eventuele waarborgen etc.

 

quote:

Sitepeople verzamelt formats voor Talpa van John de Mol

 

Wat is TVhunters.com?

TVhunters.com is een verzamelnaam van een door Sitepeople bedacht mechanisme voor het op eenvoudige, natuurlijke en overzichtelijke wijze samenbrengen van vraag en aanbod. Voor tal van gebieden zijn er “TVhunters” ontwikkeld of zullen in de nabije toekomst worden ontwikkeld. Zo zijn er TVhunters voor het zoeken naar TV-formats, modellen en voetbaltalent (online scouting). Het “jachtgebied” van de zoeker - de catcher - is veelal televisie-georiënteerd, evenals de vorm waarin de aanbieder - de pitcher - zijn aanbieding doet, vandaar de naam TVhunters.

 

Elke TVhunter heeft een startpagina met een eigen herkenbare banner en kleurstelling en altijd 2 knoppen: IK ZOEK (startpunt voor zoekers) en IK HEB/BEN (startpunt voor aanbieders).

 

Wat kan ik met TVhunters.com?

Aanbieder = Pitcher:

De pitcher kan op een laagdrempelige en aantrekkelijke wijze aanbiedingen invoeren en de status van al zijn inzendingen bekijken.

 

Scout/zoeker = Catcher:

De catcher kan zoeken naar aanbiedingen zoals talent, ideeën, formats enzovoorts. Deze kunnen worden bekeken en afgewezen. Is het interessant genoeg dan kan er bovendien een optie genomen worden en kan de aanbieder worden uitgenodigd. Ook is het mogelijk zelf nieuwe zoekopdrachten te definiëren, op te slaan en te gebruiken.

 

De TVhunter kaarten en beschrijvingen

Elke aanbieding wordt presenteerd door een kaart en een beschrijving. Elke kaart heeft een titel, een afbeelding die de categorie of aanbieding symboliseert en hunterspecifieke informatie. De beschrijving naast de kaart bevat een samenvatting van de aanbieding en een aantal actielinks: bekijk, neem optie, afwijzen en uitnodigen.

 

Bekijk:

Nadat op de link “bekijk” is geklikt kan de volledige aanbieding worden bekeken.

 

Neem optie: (alleen scouts)

Een klik op de link “neem optie” zorgt ervoor dat de aanbieding in de persoonlijke map van de scout wordt geplaatst. Door in het zoekvenster “mijn opties” te selecteren worden alleen de aanbiedingen getoond waarop de scout een optie heeft genomen.

 

Afwijzen: (alleen scouts)

De scout ziet niets in de aanbieding en klikt daarom op de knop “afwijzen”. De status van de aanbieding wijzigt in “afgewezen”, terwijl de aanbieder geautomatiseerd een mailtje ontvangt waarop hij op een nette wijze op de hoogte wordt gesteld van de afwijzing.

 

Uitnodigen: (alleen scouts)

De scout wil in contact komen met de aanbieder omdat hij de aanbieding interessant vind. Door op de knop “uitnodigen” te klikken wordt geautomatiseerd een mailtje verzonden naar de aanbieder. De aanbieder wordt uit genodigd om per email te reageren en een afspraak te maken met de jager.

 

Waarom moet ik inloggen?

Het inlogmechanisme waarborgt een helder communicatiekanaal tussen zoeker en aanbieder, zodat statusinformatie tussen aanbieder en zoeker per email gecommuniceerd kan worden. Verder zorgt deze natuurlijke drempel ervoor dat er in de praktijk louter serieuze aanbiedingen zullen worden gedaan.

 

Zijn er na het lezen van bovenstaande nog vragen? mail dan naar TVhuntershelp@sitepeople.nl

 

end quote

 

misschien ben ik te voorzichtig?

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Dit gaat niet over John de Mol of zo, maar er zit een principiële weeffout in dit concept. TVhunters wil een soort marktplaats voor vraag en aanbod zijn. Dat werkt alleen goed als de "bemiddelaar" geen partij is bij de transacties die via de marktplaats tot stand komen. De Mol is dat wel, daarmee is het gedaan met de marktplaats gedachte. Helaas.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zo m'n oprechte bedenkingen bij de website TVhunters.com.

 

Heb die website ff doorgespit en wat me opviel: nergens een woord over het intellectueel eigendom te vinden.

(En vooral hoe dat te waarborgen...)

Dus dan heb ik meteen al een zoiets van: burgers, let op uw saeck!

 

Ik denk eerder dat de website TVhunters.com een verhuld initiatief is om de naïviteit van de gemiddelde Nederlander te meten, dan dat er in alle eerlijkheid, dus naar eer en geweten met de (argeloze) bedenker van een nieuw TV format zal worden afgerekend.

 

Ik denk persoonlijk dat wanneer je zoiets -het initiatief- gewoon echt een beetje zorgvuldig en chic wil doen, dat er minimaal een respectabel Notariskantoor aan een dergelijk initiatief verbonden zou moeten zijn.

 

Wat ik al aangaf: geen respect voor iemands IP, betekent m.i. ook géén respect bij het passeren van de kassa.

 

Ik heb de bewuste website dus een Strong-Avoid rating gegeven.

 

 

Overigens: voor de liefhebbers van een nieuw web-format!

Ik heb net even gechekt of de domeinnaam oliedom.com nog vrij was...

 

Op oliedom.com zouden alle Nederlanders die zich ooit door de heer de Mol, of noem maar een TV producent, een oor hebben laten aannaaien, schaamteloos en publiekelijk hun domheid kunnen gaan etaleren.

(Alle rechten voorbehouden :D)

Link naar reactie
  • 0

Iemand een idee wat ee producer als John de Mol of Oerlemans wil betalen voor een nieuw format?

 

Zo min mogelijk?

 

Maar als het idee goed is en je hebt je goed ingedekt dan zou het - als ze intresse hebben- een leuke cent kunnen opleveren.

Dit brengt me gelijk tot een andere vraag : Ik weet vanuit de muziek is hier en daar een verandering voldoende om iemand anders concept het jouwe te maken (even heel zwart/wit gezien). In hoeverre zou dat hier ook kunnen op gaan?

Link naar reactie
  • 0

<

 

Je zou misschien een percentage kunnen/moeten afspreken over hetgeen zij er mee gaan verdienen. Zit je tot in lengte van jaren gebeiteld. Inclusief de inkomsten van sluik reclame...

 

<

Dit brengt me gelijk tot een andere vraag : Ik weet vanuit de muziek is hier en daar een verandering voldoende om iemand anders concept het jouwe te maken (even heel zwart/wit gezien). In hoeverre zou dat hier ook kunnen op gaan?>>

 

Overal is wat van te maken. Let op, het gaat hier om een format. Die moet je eigenlijk in één zin zo breed mogelijk kunnen omschrijven. Vind ik ook wat lastig, maar onder een format kun je weer talloze andere spel/ideeën bedenken.

 

Een format kan zijn:

- een groep mensen in een huis opsluiten met camera's er op.

Hier ga je al nat: Je kunt ze ook in een bus opsluiten. Oftewel Mensen in een gesloten ruimte oplsuiten met camera's er op en opdrachten uit laten voeren.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al drie formats ingedient, nog niets gehoord. Laat ik ze hier maar noemen, mocht het straks op TV komen kan ik hier misschien nog op terug vallen:-)

 

Format 1: De beste projectmanager.

Een groep mensen gaan een project in een derde wereld land managen. Ze lopen tegen corruptie, materiaal en geld problemen aan. Wie heeft de eerste waterput gegraven? etc. (ethisch niet helemaal verantwoord, maar dat is motorcrossen tussen twee mensen met een kan water op hun hoofd ook niet.).

 

Format 2: Waarden en normen in beeld. Mensen krijgen een opdracht om elkaar terecht te wijzen. Hoe reageert de ander! "Mijnheer uw hond poept midden op de stoep, zou u dat niet eens even opruimen?".

 

Format 3: "Van idee naar onderneming"

"Een ondernemer met een idee wordt gevolgd, sommige lukt het om het van de grond te kijken, sommige niet".

 

Perry

Jeetje van leidt dit forum af:-)

 

Link naar reactie
  • 0

<< boeiende ideeen! ik meld me aan als presentator van format 3.>>

 

We kunnen een eigen tv zender maken.

 

higherlevel.tv is nog vrij:-)

 

Cold shower shows on TV:-)

(gurus nemen startende ondernemers onder vuur)

 

We houden het simpel, opnames vinden plaats op één lokatie. Ondernemer in spé presenteert zijn verhaal en wordt afgespoeld door een paar gurus. Opnames zijn kleine mpeg clips te downloaden (en mischien wel te koop) op higherlevel.tv:-)

 

Rechten voor uitzenden verkopen we aan John de M:-)

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is format 3 al eerder geopperd. Er rennen momenteel zo'n 30 initiatiefnemers door de markt om iets dergelijk op de buis te krijgen. Zelfs Johan F., de oranje gek belde er afgelopen week over. Niemand heeft funding. De nood is zo hoog, dat ze zelfs de NeBIB om geld vragen (ha ha ha).

 

Op dit moment een format lanceren zonder centen op zak is een zinloze exercitie. Er zijn recentelijk te veel oersaaie programma's vertoond die te maken hebben met dit programma. Ik noem Tineke Verburg, 100% ondernemer, het beste idee van Nederland en nog een programma over transport en logistiek op RTL5. Wie kijkt daar nou naar?

 

Dan kan je nu wel met een nieuw programma komen, maar wie geloofd je nog als je claimt dat het nu wél leuk gaat worden?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

<

 

Je moet niet verwachten dat een dergelijk programma voor een ieder leuk zal zijn. Programma is door en voor ondernemers volgens mij wel leuk om te gaan kijken.

 

En door het gewoon te laten zien of te doen. Ben benieuwd wat er gebeurd als ik het volgende doe:

 

Wie wil een cold shower? (Ik wil wel! Geen punt! Als ik een goed verhaal afsteek krijg ik mooie promotie, bij een slecht verhaal wordt ik terecht afgebrand :-))

Wie wil nog meer?

 

Wie wil er als jury/critici/guru in beeld?

 

Wie heeft waar een zaaltje waar we dit zouden kunnen opnemen?

 

Wie kan er een camera vasthouden en is bereid om met de opname mee te denken?

 

Mochten we er wat mee verdienen, worden de opbrengsten verdeeld onder de deelnemers.

 

Verder uitwerken?...ga nu vast weer net even te ver:-)

 

www.coldshowers.com is nog vrij:-)

 

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, wel leuk. Maar wie gaat het uitzenden? Wie gaat er naar kijken? Wie gaat het betalen/sponsoren? En daarbij heb ik een hekel aan gurus/experts/critici waar het ondernemerschap betreft en de term "cold shower" vind ik ook al helemaal niks (zie andere topics).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Tja, wel leuk. Maar wie gaat het uitzenden? Wie gaat er naar kijken? Wie gaat het betalen/sponsoren? En daarbij heb ik een hekel aan gurus/experts/critici waar het ondernemerschap betreft en de term "cold shower" vind ik ook al helemaal niks (zie andere topics).

 

Toch krijg ik het warm bij de voorstellen van Perry. EZ wil zo graag het zelfstandig ondernemerschap stimuleren. Nou dan hebben we de eerste sponsor al binnen!

 

Harry Mens trekt met zijn gestuntel en gesponsorde items ook een berg kijkers. Wellicht kunnen we beginnen met een vast item in zijn programma : De starter van de week.

 

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

<

higherlevel.tv

 

Wie gaat er naar kijken?

Alle higherlevel leden. Toch al zo'n 5000.

 

Wie gaat het betalen/sponsoren?

Het maken van demo kost toch bijna niets

 

We tonen wat sluik reclame van wat ondernemers, geen schikbarende hoge advertentie bedragen, Maar genoeg om 6 mensen een dagje in een zaaltje te betalen á laten we zeggen 50 euro per uur. Is dus 6 x 8 x 50 = 2.400 euro. Wat zaalkosten en een camerman, zitten we op 5.000 euro. Dat is aanzienlijk, maar kan volgens mij minder als we de uurtjes even achter wegen laten.

 

Wie wil zijn produkt niet onder minimaal 5.000 mensen onder de aandacht brengen? Let op meetbaar!

 

We gaan het niet uitzenden, gewoon downloadable maken in een clipje van hooguit 20 minuten.

 

 

<>

 

Juist daarom is het het spannend en leuk om er naar te kijken. Heb ik ook met het programma van moskowisz. Toch leuk om een andere ondernemer te zien zweten!

 

Maar, we kunnen ook afwachten wat er straks op de buis komt.

 

We kunnen het klipje maken en later reclame toevoegen. Het is immers prettig digitaal en te wijzigen.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

<

wie het meest `eikelachtig` in de lens kan kijken krijgt de poedelprijs.>>

 

Je bent wel een grote kanshebber:-)

 

Vorig jaar was er iemand die met een webcam allen maar een asbak in beeld bracht. Zag je zo nu en dan alleen een handje een peuk uitkloppen.

 

Eh ja, heb ik zitten kijken:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook even gekeken naar www.tvhunters.com lijkt me pas een goed idee als alle ideeën ook openbaar worden gemaakt. Je kunt nu niet naar de formats toe surfen. Als iedereen kan zien dat jij de bedenker bent, dan heb je misschien helemaal geen octrooi nodig.

 

Een beetje sociale controle dus

Link naar reactie
  • 0

Samen met 2 vrienden heb ik een tv format bedacht. We gaan volgende week het spel testen met testpubliek om wellicht nog het een en ander aan te passen. Daarna zijn we echt van plan het format (een kennisquiz) aan te bieden bij verschillende producenten. Hebben jullie enig idee wat er voor een format betaald wordt? Als voorbeeld zou je 1 tegen honderd kunnen nemen, maar ook weekend miljonairs. Ben heel erg benieuwd.

Zijn er hier al mensen die zoiets hebben ondernomen?

Bij voorbaat dank. David

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn geinteresseerd om een digitaal ondernemerskanaal te beginnen, studeren momenteel op een aantal mogelijkheden voor content en financiering, het streven is lancering in 2007, eerste proeven in 2006. We zijn in bespreking met verschillende partners voor formats, studio's en reclame. Zoals het er nu uitziet is het waarschijnlijk dat het een sociaal initiatief wordt dat gedragen wordt door enthousiaste ondernemers en studenten. Niets is echter nog zeker, we pakken het niet te snel aan, zoeken nog momentum.

 

Laten we de belangstelling voor een internetkanaal eens in kaart brengen.

 

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn geinteresseerd om een digitaal ondernemerskanaal te beginnen, studeren momenteel op een aantal mogelijkheden voor content en financiering, het streven is lancering in 2007, eerste proeven in 2006. We zijn in bespreking met verschillende partners voor formats, studio's en reclame. Zoals het er nu uitziet is het waarschijnlijk dat het een sociaal initiatief wordt dat gedragen wordt door enthousiaste ondernemers en studenten. Niets is echter nog zeker, we pakken het niet te snel aan, zoeken nog momentum.

 

Laten we de belangstelling voor een internetkanaal eens in kaart brengen.

 

 

 

Lijkt me een goed plan om de belangstelling in kaart te brengen.

Ik denk dat de mol ook wel in de gaten heeft, dat je met een tvoip zender je helemaal niets meer met het omroepbestel te maken hebt.

 

Een jaar of vijf geleden heeft Apple voor eerste revolutie gezorgd door een uiterst betaalbaar montage eenheid mogelijk te maken.

Dit was in het buitenland het moment waarop verenigingen, koepelorganisaties, enz. ineens de mogelijkheid kregen om een kleine tv studio in te richten en zelf programma's te gaan maken.

 

Nu ontstaat er een tweede golf doordat internet ineens als uitzendmedium kan gaan dienen voor een nieuwe stroming tvoip aanbieders en programma makers.

 

Kan een mooie cashgenerator worden als je een dergelijke "omroep" weet op te zetten, en deze over drie jaar naar de beurs kan brengen.

 

Inloggen met je telefoon dmv een teaser met een shotcode.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.