• 0

Inkoop groothandel in woonaccessoires/tassen/sjaals/sieraden.

Geachte leden,

 

Wij hebben een vraagje mbt het inkopen van diverse producten.

Wij zijn op dit moment een bloemenwinkel en willen dit gaan combineren met woonaccessoires, sieraden,sjaals en tassen.

Waar kunnen wij groothandelaren vinden die deze producten aanbieden?

Inmiddels hebben wij een bezoek gebracht aan TICA, alleen vonden wij de producten die daar aangeboden worden redelijk prijzig. heeft iemand goedkopere oplossingen? eventueel in duitsland of belgie vlak over de grens?

Trendstrade (Utrecht) willen wij nog gaan bezoeken, zou iemand ons daar iets meer over kunnen vertellen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Roscoe en Sabrina Bonvanie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen Idee hoe de prijzen nu liggen. Het is alweer een paar jaar geleden dat ik er was. Maar aangezien veel Duitsers, en niet alleen uit het grensgebied maar zelfs vanuit Baden Würtenberg, daar kopen, is een ritje daarheen misschien toch de moeite waard.

 

Mvg

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

tica en T&T.

 

zijn er hier exposanten ?? en wat hun ervaringen ?? met name :

- na aftrek huur en afdrachten, blijft er nog wat over ?

- hoe vaak gaat een gemiddelde standhouder zijn stand verversen, aanvullen en opruimen etc ?

 

roscoe en sabrina, ik kan nu nog niet zoveel voor jullie betekenen. mss later. jullie zitten in almelo, dat zou goed dan uitkomen. jullie kunnen me altijd een pm sturen.

 

succes met de bloemen . :)

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Is het wel verstandig de combinatie te maken?

Misschien is het beter e.e.a. in verschillende entiteiten (en locaties) onder te brengen.

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

hi albert,

 

leuk even weeer iets van je te horen. chopra, is het niet zo, dat zij als een soort tica gestart zijn en dat het nu meer een eigen groothandel is ? ik was er ooit ( 6 jr geleden ) en vond het er erg stil. op de site wordt het 'tica systeem' ook maar heel sumier genoemd. ik hoor er verder ook weinig over. maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. ik krijg hier in de bergen ook niet alles meer mee. sta je er zelf met meubels ??

 

hans, waarom begrijp ik jou niet ? mss omdat je om 3.00 u 's nachts schrijft en entiteiten je wakker houden ? ;)

welke combinatie ? ik hoor je graag.

 

groeten,

 

willem

 

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Hoi Willem,

 

Op hetzelfde industrieterrein waar de Chopra is gevestigd was tot 2 jaar geleden ook een Tica achtige groothandel gevestigd onder de naam Ton.

Daar was het inderdaad stil, dat hebben ze nooit goed van de grond gekregen en veel standhouders haakten af vandaar dat ze er mee gestopt zijn, ik vermoed dat je daar bent geweest.

De eigenaar van de Chopra is een geboren Indiër en laat alle woondeco daar produceren.Ze hebben volgens mij in het verleden. wel een stand gehad bij de Tica .

 

Zelf sta ik op geen enkele beurs of shop in shop formule, verkoop uitsluitend maatwerk producten en dan is rechtstreeks contact met de particuliere klant erg belangrijk. Bij tussenschakels gaat er veel te veel mis in het bestelproces en als maker van het product wordt jij geacht het probleem op te lossen dat een ander heeft veroorzaakt.

En betaaltermijnen van 90 tot 120 dagen vinden ze in meubelland tegenwoordig ook al vrij normaal, ik ben meer een liefhebber van het 'money in the pocket' systeem ofwel onze mobiele pin automaat. ;)

 

Groeten Albert.

 

Link naar reactie
  • 0

hi albert,

 

och ja. ton..... is ook zo.

 

maatwerk verhaal heb ik eerder gehoord. ja, dat werkt het beste idd in jouw geval. je slaat in 1 klap alle tussenhandel over. en dat is mss ook de kracht van chopra. per container naar de consument kan niet, dus groothandel is de stap daarvoor.

 

dat is wel de manier. tica en t&T is soortgelijk alleen dan op kleinere schaal. maar wat ik me dus afvroeg of het de moeite loont. het een soort AH, het gaat er p.st uit, maar dan wel met veel traffic.

 

groeten,

 

willem

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

 

hans, waarom begrijp ik jou niet ? mss omdat je om 3.00 u 's nachts schrijft en entiteiten je wakker houden ? ;)

welke combinatie ? ik hoor je graag.

 

 

Beste Willem,

Mijn gedachten zijn 's nachts met veel verschillende zaken bezig. Enige onduidelijkheid in mijn communicatie is een meer gehoorde klacht.

Mij lijkt het verwarrend om woon accessoires, tassen shawls en sieraden allemaal via hetzelfde kanaal te verhandelen.

Mijn suggestie: breng de verschillende artikelen, die minder bij elkaar passen onder in verschillende ondernemingen.

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

hi hans,

 

hm, welke gedachten je 's nachts allemaal hebt, hoef ik niet te weten... :-\ maar nu kan ik je wel beter volgen. ik neem aan dat je op TS reageerde en niet op mij.

 

toch, hans, dit is wel hip. ( sorry voor mn jaren 70 woord ) juist in een bloemenwinkel ook hd, maar ook mode accessoires. mist het allemaal mooi (en schoon) gepresenteerd is. doelgroep is al in de winkel, is relaxed, meestal in een good mood. in een bloemenwinkel is er meestal al 'gezellig gepraat' met de klant en dan verkoop je ook zo een tas of sjaal. juist door tassen bv in een bloemenwinkel aan te bieden, vallen ze meer en mss anders op. dat is het idee dr achter. meestal wordt dit een zootje, maar doe je het goed, kan je dr toch leuk in verkopen en wordt de winkel interessanter.

 

ik maak overigens alleen houten hd.

 

groeten,

 

willem

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Duitsers rijden naar Tica en Trens en Trade omdat landelijke woonstijl bijna niet wordt aangeboden in Duitsland.

 

In Duitsland is wel interesse in landelijke woonstijl, maar bijna niet verkrijgbaar, vandaar dat zoveel Duitsers het hier komen halen.

 

Ik open eind dit jaar een landelijke woonwinkel in Duitsland ( regio Kleve ) omdat er vrijwel geen aanbod is.

Nederland is al helemaal verzadigd met landelijke woonaccesoires, Duitsland staat wat dat betreft qua aanbod nog in de startfase.

 

Groet Robin

Link naar reactie
  • 0

Voor prijsvoordeel zou ik je adviseren om naar levanciers te zoeken in China.

 

Tassen/Sjaals: Guangzhou

Sieraden: Yiwu

 

Yiwu is absoluut de allergoedkoopste plek op aarde om sieraden in te kopen. Ik heb het dan echt over 30 cent per armband bijvoorbeeld. Uiteraard, komen daar wat logistieke en import kosten er bovenop, maar dat is uiteindelijk toch de moeite waard.

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk Sheng als je zegt dat YIWU absoluut de goedkoopste plek is om sierraden en 100.000 andere dingen te kopen. Als je er tenminste heen gaat om in te kopen en ziet wat je krijgt voor het geld.

 

YIWU is ook het centrum waar de slechtste kwaliteit wordt aangeboden. Dat wat voor export is afgekeurd of door de klant geweigerd af te nemen, wordt in YIWU eveneens verkocht. Verder kan ik alleen maar zeggen: Pas op met het kopen bij handelaren die op YIWU verkopen. Je kunt dezelfde "verrassingen" beleven als op alle andere platvormen waar kleine handelaren hun spullen aanbieden.

 

Op afstand kopen in YIWU is niet zonder risico.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.