• 0

Bescherming van T-shirt merk.

Goedendag,

 

Mijn eerste vraag is een feit !

Ik ben een erg gedreven ondernemer en al geruime tijd bezig mijn eigen kleding te ontwerpen.

Ik heb veel ervaring in de kleding branche en voor mijn gevoel heb ik kijk op de laatste trends en weet ik

wat mijn markt is en wat deze markt wil. ( Mij ! )

Ik ben ervan overtuigd mijn product aan de man te krijgen en daar wil ik dan ook liever geen vragen over hebben,

ik weet namelijk dat het een lastige markt is en dat grote winkelketens de "macht" in handen hebben enz.

Maar ik weet dat mijn shirts anders en beter zijn dan die van de grote winkelketens.

 

Mijn vraag is de volgende:

Ik heb met vele partijen gesprekken gevoerd over de inkoop van T-shirts en dergelijke producten.

Hieruit zijn een x aantal offertes gekomen, die in mijn eerste oplages niet interessant uitvallen.

 

Daarom zou ik graag bij grote winkelketens hun basic shirts opkopen en hier mee aan de gang gaan.

Hiermee bedoel ik blanco shirts die vaak een goede kwaliteit bieden onder de 4 euro per stuk.

 

Deze shirts zou ik willen "opleuken" door er creatief mee om te springen. ( dit proces kost mij nog eens ongeveer 4 euro. )

Het shirt verandert niet, maar word wel opgeleukt met een print en uniek handwerk.

 

Nadat ik het product heb omgetoverd tot een creatieve uitspatting ( om het maar even zo te omschrijven ) is het shirt

een heel ander gezicht dan het blanco shirt waarmee ik ben begonnen.

Nu wil ik mijn shirt doorverkopen met of zonder een nieuw label.

 

Mijn vraag is : Mag dit ?

Ik bewerk dus een shirt dat ik in de winkel heb gekocht en ik totaal mijn eigen stijl meegeef.

Het liefst zou ik het omlabelen maar indien dit niet zou mogen dan mag het originele label ook blijven staan

en pas ik mijn concept een beetje aan en noem ik het shirt een "basic store shirt mash up" of iets dergelijks en geef ik