• 0

Wat te doen: Incassobureau voert opdracht niet na vooruitbetaling en verdwijnt?

Ik heb vorig jaar een opdracht verstrekt aan een incassobureau (Segdwick-IPS cv). Om bij een debiteur in de USA de openstaande facturen te gaan incasseren. Daarvoor is een fixed price afgesproken van ong 2500 Eur. Omdat er tickets van betaald moesten worden is de rekening vooraf betaald.

 

Nu meer dan een half jaar later is er nog steeds niet gedaan. Inmiddels is het bedrijf ook uit de KVK uitgeschreven en heeft de eigenaar (naam verwijderd, HL Admin) alle activiteiten gestaakt voor wat betreft zijn incasso activiteiten. Ik heb hem inmiddels weer weten te traceren en hij blijkt iets nieuws te zijn gestart met nieuwe BV. Ik heb hem geconfronteerd met het feit dat hij nog een verplichting heeft open staan. Ik heb inmiddels aangegeven dat ik de opdracht in trek en mijn geld terug wil. Natuurlijk heeft hij allerlei smoesjes en komt dan ook niet over de brug met een oplossing.

 

Een zoektocht op internet levert ook diverse andere berichten op die mij niet positief stemmen over de manier waarop deze meneer zijn zaken runt.

 

Wat kan ik nu het beste doen en hoe krijg ik mijn geld terug? Kan ik ook aangifte bij de politie misschien doen? Dit om te voorkomen dat hij nog mee slachtoffers maakt.

 

Graag jullie tips.

Trisum - The strategic interactive immersive experiences company

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het minste dat je kan doen ik de man in gebreke stellen. Daarnaast zou ik toch een advocaat nemen. Ik vermoed dat je een BV niet zomaar kan uitschrijven en dat je dan volledig kan weglopen van je verplichtingen. Ik weet niet voor NL maar in de rest van de wereld is de stopzetting van een vennootschap sterk gebonden aan regels. En wordt op z'n minst eerst uitgezocht ofdat er nog verplichtingen zijn. Bij een stopzetting wordt een bewindvoerder aangesteld. Dus misschien is dit hier ook het geval.

 

Als laatste punt wil ik toch meegeven dat je als ondernemer heel erg moet oppassen met onbekende incasso kantoren.

Deze ontvangen namelijk jouw betalingen op hun rekening en het is dus erg aantrekkelijk voor oplichters.

 

Persoonlijk ga ik enkel in zee met bekende namen of neem ik een advocaat voor dergelijke zaken. Zomaar iemand van het internet plukken is echt not done.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Helaas was dit incasso bureau aanbevolen door een advocaat via deze site :-\

 

Via de PM dan? Ik kan in jouw draadjes niets vinden over het aanraden van een incassobureau.

 

Ik zou mij inderdaad ook wenden tot een incassoadvocaat en deze het geld terug laten halen. Er zijn er wel een paar actief op HL die jou verder kunnen helpen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Helaas was dit incasso bureau aanbevolen door een advocaat via deze site

@Dennis: Ja via PM....

 

Het is uit het betreffende topic wel duidelijk te halen wie dat was, en specifiek díe advocaat is voor mij boven alle twijfel verheven.

 

Hij deed zo te zien ook niet echt een "aanbeveling", maar had op dat moment een case waar een incassobureau die opereerde op de US markt bij betrokken was; die info heeft hij je via PM gestuurd.

 

Ben uiteraard wel benieuwd of de advocaat in kwestie c.q. zijn klant voor zijn case destijds wel positieve ervaringen met dit bureau had. We moeten waarschijnlijk alleen wel even geduld hebben voordat we die reactie krijgen; hij is net (vandaag) opnieuw vader geworden :)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ben uiteraard wel benieuwd of de advocaat in kwestie c.q. zijn klant voor zijn case destijds wel positieve ervaringen met dit bureau had. We moeten waarschijnlijk alleen wel even geduld hebben voordat we die reactie krijgen; hij is net (vandaag) opnieuw vader geworden :)

De incasso in kwestie was niet bij mij in behandeling, ik weet wel dat de betreffende cliënt ten tijde van de betreffende incasso tevreden was, en dat speelde een maand of twee voor ik Joost de gegevens die ik had doorgaf.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Eerste topic.

 

Ik heb een niet betalende debiteur die in de USA is gevestigd. De openstaande posten betreffen deels gemaakte uren, deels voorgeschoten vliegtickets/hotel kosten. Het totale openstaande bedrag is ongeveer 6700 Eur.

 

Ik heb een dossier in behandeling waar een incassant bij betrokken is die specifiek in de VS incasseert. Ik stuur je de gegevens per PM.

 

Tweede topic.

 

Ik heb vorig jaar een opdracht verstrekt aan een incassobureau (Segdwick-IPS cv). Om bij een debiteur in de USA de openstaande facturen te gaan incasseren. Daarvoor is een fixed price afgesproken van ong 2500 Eur. Omdat er tickets van betaald moesten worden is de rekening vooraf betaald.

 

Nou moeten er dus twee rekeningen vereffend worden. Jouw incasso-mannetje heeft al eerder ontevreden klanten achtergelaten. In 2010 is hij failliet verklaard. En nou is hij plotseling directeur van een firma in bio-disposables die binnenkort een flagshipstore in Amsterdam opent. Klopt dat?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Probleem voor is dat de kosten nu al zo hoog opgelopen zijn dat advocaat kosten niet meer opwegen tegen het mogelijke resultaat. Ik kan gewoon niet meer kosten maken nu. Maar deze persoon moet gestopt worden.

Trisum - The strategic interactive immersive experiences company

Link naar reactie
  • 0

Probleem voor is dat de kosten nu al zo hoog opgelopen zijn dat advocaat kosten niet meer opwegen tegen het mogelijke resultaat. Ik kan gewoon niet meer kosten maken nu. Maar deze persoon moet gestopt worden.

 

Als je je richt tot een incasso-advocaat kan die je helpen om het bedrag terug te vorderen. Er lijken mij voldoende gronden om een correct incasso-traject op te starten. De kosten daarvan kunnen volledig verhaald worden op de debiteur. De advocaat kan jou helpen om op de juiste wijze jouw claim veilig te stellen. Dit hoeft dus niets te kosten, of beter: de kosten worden betaald door de debiteur, mits er iets te halen valt. Maar een oriënterend gesprek met een goede incasso-advocaat kan je veel inzicht geven. Dat lijkt mij beter dan nu al vrede hebben met het verlies van € 2.500,00.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Mooie theorie theorie dat een incasso advocaat je verder kan helpen.

De incasso advocaat die mij via HL werd aanbevolen vond een vordering van euro 3000 al niet rendabel omdat de kosten hoog op konden lopen en er maatwerk nodig zou zijn. Niet alles is verhaalbaar of wordt door de rechter toegewezen.

Een eeste onderzoek of de vordering wel te recht zou zijn zou ca. 275 euro kosten.

(en dat was precies het gedeelte dat DAS-incasso wel naar behoren had uitgevoerd;)

 

Ik ben het met TS eens, kosten niet verder opvoeren, verlies nemen en verder gaan met ondernemen.

 

Paul

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met TS eens, kosten niet verder opvoeren, verlies nemen en verder gaan met ondernemen.

 

Met alle respect, maar een advies om in dit stadium iemand € 2.500,00 cadeau te doen zonder je verder te oriënteren kan ik echt niet begrijpen. Ik zeg niet dat je (veel) meer kosten moet maken, ik stel dat je moet onderzoeken hoe je tegen zo laag als mogelijke kosten je betaling terug kunt krijgen waar geen enkele prestatie tegenover heeft gestaan.

 

De enige die tot nu toe volledige inzage in de casus heeft is Joost. Misschien verstandig om er iemand bij te betrekken wiens dagelijks werk het is om geld voor zijn klanten te halen?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.