• 0

Voorbeeld Financieel gedeelte businessplan

Heeft er iemand misschien een voorbeeld van het financiele gedeelte van een businessplan. Ik ben eigenlijk op zoek naar een excel sheet met investerings, liquiditeits, exploitatiebegroting etc.

Het op te richten bedrijf werkt in B-to-B markt en verkoopt/implementeert producten op het gebied van telefonie.

 

Groet,

Ralph

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Ralph,

 

Je kan een voorbeeld excel sheetje vinden bij http://www.businessbox.nl (ga naar tien stappen plan en kijk bij stap drie).

 

Ik zal begin volgende week even kijken of ik wat filetjes kan uploaden.

 

succes.

 

Den

 

p.s.

ff reclame praat doen: Welkom op higherlevel! Wordt lid en je mag jezelf higherlevel lid noemen ;D ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hallo

Ik studeer Bedrijfs Economie en ik heb erg snel een ondernemersplan nodig, zou je zo vriendelijk willen zijn om een kopy naar mij toe willen sturen ik ben namelijk wanhopig. Mij email is: melosos44@hotmail.com HELP ??? :(

 

 

 

Ik heb je post ietsje aangepast want er was wat mis gegaan. zrski

Link naar reactie
  • 0

Hi Ierby,

 

In deze thread vind je al een redelijk lijstje met voorbeelden.

 

Is dat wat je ongeveer zoekt?

 

p.s.

Als je een bericht plaatst en je wilt direct weten wanneer er een reactie is, kan je "bericht bij reacties" aanvinken. Je krijgt dan een emailtje zodra er iemand op je bericht reageerd.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Heeft er iemand misschien een voorbeeld van het financiele gedeelte van een businessplan. Ik ben eigenlijk op zoek naar een excel sheet met investerings, liquiditeits, exploitatiebegroting etc.

 

Het is moeilijk om voor een exploitatie, etc zomaar een excel-sheet te geruiken. Reden is dat niet iedere onderneming dezelfde itemlines heeft. Ook de lay-out is persoonsafhankelijk.

Begin met een inputsheet. Deze sheet bevat algemene gegevens omtrent toekomstige omzetgroei, brutomarge, kosteninflatie, debiteurentermijn. crediteurentermijn, etc.

De volgende sheet is de W&V rekening. Vanuit de sole-positie worden de ratio's voor de input-sheet bepaald (op basis van de historie). De toekomst kan vervolgens worden geprognosticeerd aan de hand van de aannames uit de inputsheet.

 

Input + W&V leiden tot een geprognosticeerde balans, waarbij liquide middelen als sluitpost geldt. Deze sluitpost kan tevens worden gecorrigeerd door het opstellen van een cashflow overzicht.

 

Nadeel van zomaar een excel-sheet is dat niet precies duidelijk is wat er gebeurt. Als je zelf je spread-sheet bouwt heb je meer gevoel bij de cijfers. Je kan dus ook beter het ondernemingsplan verdedigen.

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.