• 0

Grond in Belgie kopen. Op balans of in Box 3 ?

Hallo,

 

Ik wil graag een stukje recreatiegrond in Belgie kopen. De grond wil ik als een recreatieverblijf in prive gebruiken maar ook als een vakantieverblijf verhuren. Ik vraag mij af hoe ik dat moet doen.

 

Optie 1 Zakelijk

1.1 Mag ik de grond op mijn balans zetten en alle daarbij behorende kosten ?

1.2 De grond valt dan onder mijn ondernemersvermogens en valt in Box 1, toch?

 

Optie 2 Particulier

2.1 De grond als particulier aanschaffen(box 3). Wat doe ik dan met inkomsten en kosten uit de grond? Blijven inkomsten onbelast in box 3? In de box 3 word alleen de waarde van de grond zelf belast, de inkomsten niet, toch? Of mag ik ze toch op balans zetten?

 

Optie 3 50/50

3.1 Kan ik de grond als particulier (in prive) aanschaffen en toch op balans zetten? Ik vermoed dat dit niet kan maar vraag ik toch even. Ik ben een zzp'r. Mijn hoofdactiviteit is verzorgen van trainingen.

 

 

Alle suggesties en tips zijn van harte welkom!

 

BVD

Philippe

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik woon zelf in het Belgisch-Nederlandse grensgebied en jouw Optie 2 is een veel gebruikte optie door Nederlanders om een Belgische recreatiewoning te exploiteren. Middels deze optie hoeft er alleen maar 1,2% belasting over de waarde betaald te worden, ongeacht de daadwerkelijke inkomsten (en kosten). Vaak is dit qua netto besteedbaar resultaat veel aantrekkelijker dan het als onderneming exploiteren ervan. Of dit voor jou ook het geval is, hangt af van specifieke factoren zoals de verwachte omzetgrootte.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

In Belgie hebben zij geen WOZ waarde.

Welke waarde gebruik je voor de box 3? De verkoopprijs uit een verkoopcontract?

 

De waarde in het economisch verkeer zoals door een taxateur vastgesteld. Dat kán heel goed de koopsom zijn die jij voor het perceel hebt betaald, maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.