• 0

vraagjes over een webshop starten naast bestaande onderneming

Goedenavond,

Mijn naam is Suzanne en ik zou graag wat advies willen, hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Ik ben startend onderneemster van een wimpersalon en wil daarnaast een webshop beginnen met wimperartikelen. De webshop heeft een andere naam dan de wimpersalon en het lijkt me administratief gezien ook het makkelijkst om dit gescheiden te houden. Ik heb hier een paar vragen over..

Is het beter om een tweede zakelijke rekening te openen voor de webshop?

Is het beter om voor elke onderneming een aparte website te hebben, of juist combineren?

Bij de KVK kan ik de webshop uitbreiden bij mijn activiteiten van de wimpersalon.

Hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven...

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Suzanne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het beter om een tweede zakelijke rekening te openen voor de webshop?

is voor niks nodig, heeft geen voordeel. Alles verloopt toch onder één en dezelfde firma (eenmanszaal, vennootschap) lees ik tussen de regels door.

 

Is het beter om voor elke onderneming een aparte website te hebben, of juist combineren?

Beter één website, door de webshop zal de content ook meer veranderen wat ten goede komt aan je googleranking.

Link naar reactie
  • 0

Is het beter om een tweede zakelijke rekening te openen voor de webshop?

 

Voor de webshop een aparte rekening openen kost weinig.

Voor deze meerkosten krijg je eenvoudig een gescheiden administratie, waardoor je makkelijk kan zien waar welke omzet en winst gemaakt wordt. Vind je dit niet interessant, dan moet je de kosten niet maken.

 

 

Is het beter om voor elke onderneming een aparte website te hebben, of juist combineren?

 

De website is een soort uithangbord naar en voor de klanten.

Door voor de salon en de webshop één website te gebruiken maak je het voor de klanten duidelijk dat dit om hetzelfde gaat.

Je geeft dan de "kopende" klanten de keuze deze aankoop in de salon te doen of on-line bij de webshop.

Ik zie in het splitsen in twee websites geen voordeel (kosten voor opzetten & onderhoud van de tweede site kan je sparen)

 

Hans Bertram

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Beste suusje,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Beide (bankrekening en website/webshop) scheiden brengt (dubbele) kosten met zich mee, maar je kunt dan wel twee keer (laten) beheren, informeren, positioneren en twee verschillende assortimenten met eigen acties en prijsbeleid voeren. Verwijzingen kun je naar inzicht en behoefte plaatsen.

 

Hoe wil je administratie gaan voeren en betalingen gaan accepteren voor beide activiteiten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn boekhouder adviseert een grootboekrekening en wat betreft de betalingen...in de wimpersalon wordt meestal contant betaald wat ik dan op de rekening van de wimpersalon stort, en via de webshop zullen verschillende mogelijkheden worden aangeboden..vooraf overschrijven, ideal,paypal etc.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben naast de winkel ook al jaren een webshop. Klanten die niet in de buurt wonen kopen via de webshop en klanten die de webshop ontdekken komen langs in de winkel. Ze kunnen elkaar dus versterken. Ik zou daarom geen aparte webshop starten.

 

Ook hebben wij geen aparte rekeningen. De bestellingen via de webshop zijn dan gewoon bankbetalingen in de boekhouding.

 

Succes,

 

Berry

Link naar reactie
  • 0

Beste Suusje,

 

Ik ben geen grote vriend van boekhouders & accountants.

Natuurlijk heb je die nodig, maar vaak kijken die alleen naar de cijfers en moeten die ook echt kloppen. (dat is hun vak)

Ik wil je graag adviseren om je administratie voor zoveel als mogelijk zelf te doen.

Als je dat slim doet, hoeft dat niet echt veel tijd te kosten en je spaart daar (veel) kosten mee.

Het grote voordeel hiervan is, dat je op ieder moment inzicht hebt en gevoel ontwikkelt voor de cijfers.

Je kan naar eigen inzicht de administratie aanpassen (bijvoorbeeld per artikel en locatie omzet & marge).

Zet iets op, dat eenvoudig is, snel in te vullen (en maak je minder druk over of het tot op de laatste cent klopt)

Een "mutatieoverzicht" bijvoorbeeld geeft veel inzicht, je kan er je BTW aangifte mee doen en je hebt zicht op de kasstroom.

 

Een grootboek bijhouden geeft natuurlijk alle info die je graag wilt hebben, maar vraagt veel tijd (en inzicht in boekhouden).

De ervaring leert, dat de meeste startende ondernemers niet de tijd nemen (of hebben) om dit bij te houden. Dan heb je helemaal niets.

 

Ik wens je veel suc7

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.