• 0

Urencriterium

Ik ga een VOF starten en heb een vraag over het urencriterium:

Voordat ik aan klanten-contacten, laat staan omzet, toekom denk ik het urencriterium al te halen met de voorbereidende werkzaamheden, met name het uitwerken van het ondernemingsconcept, maar ook het opzetten de administratie, het ontwikkelen van een huisstijl, website, etc.

Ik weet dat het niet het meest efficient is dit allemaal zelf te doen, maar ik heb de tijd...

Moet ik de hieraan bestede uren op de een of andere manier aantonen aan de belastingdienst of gaan ze mij op mijn blauwe ogen geloven?

 

Luna.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie.

Ik zal wellicht het gehele eerste jaar bezig zijn met marktonderzoek, uitwerken businessconcept, huisstijl maken, website maken, het maken van folders en ander drukwerk, regelen vergunningen, etc. Klantenbezoeken voor die tijd zijn niet zinvol (integendeel zelfs). De belastingdienst zal het dus met een urenbegroting moeten doen....

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hetzelfde gehad. Was 9 maanden bezig met voorbereiden. De controle was best pittig. Ten eerste keken ze natuurlijk naar de agenda. Verder heb ik het mailverkeer in die periode laten zien zodat ze konden zien dat er elke dag activiteiten waren. Verder alle (concept) businessplannen, presentaties wedsrijden etc. etc.

 

Maar je hoeft het inderdaad niet van te voren aan te geven. Moet alleen kunnen aantonen als je controle krijgt. Gewoon iets meer en nauwkeuriger alles bewaren wat je doet lijkt mij het meest verstandig.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Noot,

 

Neeeeeee.

Het urencriterium geldt per kalenderjaar en mag niet gedeeld worden door het aantal maanden dat je ondernemer bent.

Als je later in het jaar bent begonnen en in dat kalender jaar niet aan de 1225 uur komt, mag je dus geen gebruik maken van de ondernemersfaciliteiten. Helaas.

 

Daarom adviseer ik najaarstarters altijd de start uit te stellen tot 1 januari en voorjaarstarters zo snel mogelijk de papierhandel (kvk, btw) te regelen. Dan is het veel makkelijker te bewijzen dat je over een bepaald jaar aan het urencriterium voldoet en er is niets illegaals aan. ;-)

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Noot,

 

Neeeeeee.

Het urencriterium geldt per kalenderjaar en mag niet gedeeld worden door het aantal maanden dat je ondernemer bent.

Als je later in het jaar bent begonnen en in dat kalender jaar niet aan de 1225 uur komt, mag je dus geen gebruik maken van de ondernemersfaciliteiten. Helaas.

 

Dacht ik ook en heb ik wel eens gepost hier op het forum wat me gelijk een berg karma kostte :) Je schijnt in samenspraak met de belastigdienst hiervan af te kunnen wijken en wel een evenredigdeel te kunnen gebruiken als criterium.

Link naar reactie
  • 0

Walnoot:

 

Ik zie het probleem niet zo. Wanneer je halverwege April bent gestart dan heb je nog ca 37 weken te gaan. Gemiddeld 40 uren/week (voor de gemiddelde ondernemer minimaal) en je hebt nog uurtjes over voor je vakantie.

 

Volgens mijn berekening voldoe je gewoon aan het urencriterium. Wanneer je nu ook nog aan de rest van de criteria voldoet dan kun je genieten van alle IB faciliteiten.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.