• 0

Nederlandse producten exporteren naar New York!

Beste ondernemers,

 

Hierbij een situatie waarbij ik graag wat meer informatie zou willen ontvangen. Ik wil graag een product uit Nederland importeren naar New York. Nou ben ik totaal nieuw in dit soort zaken en zou ik graag wat vragen beantwoord willen hebben.

 

* Wat zijn de kosten? Het gaat om ongeveer 1000 flessen van 500 ml;

* Wat zijn de voorwaarden? Zit ik hiervoor vast aan contracten?;

* Heeft de inhoud van de producten een invloed? Stel dat er alcohol in zit?.

 

Graag hoor ik of iemand mij hiermee kan helpen! Bijvoorbaat dank hiervoor.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het schijnt dat je een bedrijf in Nederland hebt (blijkt uit de link ). Je wilt UIT Nederland IMPORTEREN NAAR New York. Bedoel je misschien dat je wilt EXPORTEREN naar New York? Wil je je vragen beantwoord hebben met betrekking tot de export vanuit Nederland of met betrekking tot de import in USA?

 

Verder zijn je vragen zo algemeen en vaag dat geen mens weet wat je nu eigenlijk wilt weten.

 

"Wat zijn de kosten?" Welke kosten wil je weten?

"Wat zijn de voorwaarden?" Waarvoor?

"Zit ik hiervoor vast aan contracten?" Als je ze afsluit wel ja.

"Heeft de inhoud van de producten een invloed? Stel dat er alcohol inzit?" Natuurlijk heeft de inhoud een invloed maar die is voor iedere inhoud weer anders.

 

Ik ben bang dat je hierop niet veel antwoorden zult krijgen. Stel duidelijke en concrete vragen en geef zoveel mogelijk informatie over het product en betere details van wat je wilt doen. Dan geef ik je een kans dat je antwoorden krijgt.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

 

Sorry voor de onduidelijke vraagstelling! Exporteren vanuit Nederland naar US. Aangezien ik momenteel in New York zit was ik in de war met het import/ export verhaal.

 

* Kosten: Wat zijn de bijkomende kosten voor verzending gezien de grote van mijn bestelling? Aan wat voor een bedrag moet ik ongeveer denken? Gaat dit per schip of vliegtuig? Welke organisaties zou ik hiervoor moeten benaderen? En doen dit dit soort aantallen? Is het niet te weinig? 1000 stuks?

* Voorwaarden als: BTW en Invoerrechten. Zijn er invoerrechten?

 

Bedankt voor de reactie! Ik hoop hiermee iets meer duidelijkheid gegeven te hebben.

 

Niels

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik doe zaken met onder andere China. Embassy freight heeft me vanaf het begin goed geholpen.

Ik zou hun gewoon benaderen en dan ben je volledig geïnformeerd.

1000 flessen, zijn rond de 40 dozen, ik schat aan transport per deel container vervoer met alle inklaring enz ronde de 1000 zit, maar nogmaals zij maken binnen een dag een offerte voor je.

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Hou er bij freight forwarders vooral rekening mee (voor het geval je al kostprijzen nodig hebt voordat je importeert) dat er vaak rustig nog een procent of 20 bovenop de offerte komt als uiteindelijke factuur prijs. Er zijn altijd zaken die van tevoren bekend hadeen kunnen zijn, toch niet in de offerte zijn meegenomen maar wel in de calculatie achteraf. Ik kom tot nu toe uiteindelijk echt altijd duurder uit helaas.

 

Import duties kan je bepalen aan de hand van de zogenaamde HR codes, of zoals ze hier heten, de taric codes. Soms is het lastig te bepalen waar een goed onder valt in het code systeem. Dan kan je de douane eventueel vragen een bindende uitspraak te doen. Dat zal in de US misschien ook zo werken.

 

Link naar reactie
  • 0

Hou er bij freight forwarders vooral rekening mee (voor het geval je al kostprijzen nodig hebt voordat je importeert) dat er vaak rustig nog een procent of 20 bovenop de offerte komt als uiteindelijke factuur prijs. Er zijn altijd zaken die van tevoren bekend hadeen kunnen zijn, toch niet in de offerte zijn meegenomen maar wel in de calculatie achteraf. Ik kom tot nu toe uiteindelijk echt altijd duurder uit helaas.

 

Je doet de vervoerders onrecht met deze bewering. Onvoorziene kosten ja, maar niet met opzet op de offertes achterwege gelaten.

 

Kosten zoals het scannen van een container, het extra vervoer daarvoor in de haven, eventueel gedeeltelijk uitladen en weer inladen zijn allemaal kosten die niet te voorzien zijn en waarvor een goede vervoerder een aparte "waarschuwing" op zijn offerte heeft dat deze onvoorzienbare kosten worden doorberekend. Ze zijn dan ook meer uitzondering dan regel.

 

Wij hadden laatst het wat vreemde geval, dat een container van een bepaalde terminal in Hamburg naar een andere terminal moest omdat er op de aankomstterminal geen spoorlijn was en het verdere vervoer gedeeltelijk met de trein moest. Kostte effe Euro 100,-. Komt zeer zelden voor maar als het je treft kunt je niet zeggen dat de vervoerder zijn offerte niet juist was.

 

Je komt dus NIET altijd duurder uit. En als het duurder wordt is dit duidelijk verklaarbaar.

 

Groet

 

René

 

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Ik wil als expediteur mij hierbij aansluiten. Wij geven onze klanten altijd duidelijk offertes en waarschuwen hun ook voor mogelijke extra kosten welke onder andere door douane controles worden veroorzaakt.

 

Daarnaast merk ik zelf dat bedrijven graag een all in prijs willen hebben. Op het moment van boeken blijkt alleen het volume met 20% te zijn gestegen en dan vinden ze het soms vreemd dat de kosten procenten omhoog gaan.......

 

Ook merk ik bij luchtvracht nogal vaak dat bedrijven denken dat alleen het kilo's mee speelt maar in de transport sector zit er altijd een verhouding tussen gewicht/volume en laadoppervlak!

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.