Website vraagjes

Aanbevolen berichten

Toch is het interessant eens te Google'en op Google + frames en dan te checken wat alle webloggen er over schrijven. Ik durf wel te bewereen dat 90% beweert dat Google niet blij is met frames. Maar ja, ik heb er zelf geen testen mee uitgevoerd dus in zoverre heb ik geen eigen bewijs.

 

Dat niet testen is ook gelijk mijn grote bezwaar tegen al die webloggen en SEO bedrijven; ik heb nog nooit bewijs gezien. Ik kan bij de statistieken van de site van deWitte en kan dus zien welke zoekwoorden voorkomen. Zal deze eens vergelijken tussen de oude site (zonder frames) en de nieuwe site (met frames) Ook zal ik de zoekwoorden eens invullen bij Google en kijken op welke positie ze uitkomen, voor en na de nieuwe site. Het is absoluut geen goede indicatie omdat er ook andere tekst, meta-tags en headers gebruikt worden maar wellicht wel een indicatie.

Link naar reactie

ik vind dat je als site-owner niet op voorhand kan bepalen wat je bezoekers allemaal zouden gaan willen en welke informatie ik wel of niet wil lezen als ik onderweg ben. Met weinig moeite kan je dit probleem oplossen en ben je relatief toekomstvast. Onderschat de smartphones en PDA's niet!

 

Bepalen is 1 ding. Er op inspelen is iets totaal anders. Ik heb, op zoek naar een nieuwe telefoon, de afgelopen dagen veelvuldig de sites van Vodafone en Orange bezocht. Ik heb vandaag tevens hun winkels bezocht hier in Hilversum. Op beide communicatiekanalen wordt ik heel anders benaderd. In de winkel kon ik toestellen bekijken, in de hand houden, lagen er folders, kaarten, en waren medewerkers aanwezig om mij persoonlijk te benaderen. Dat is een hele andere benadering dan de website. Daarmee bepalen Vodafone en Orange niet welke informatie ik wil horen, maar ze spelen wel in op de eigenschappen van het medium. Zo is ook het browsen op een schermpje ter grootte van een halve creditcard simpelweg niet te vergelijken met browsen op een 19" scherm. Het vereist een andere manier van communiceren.

 

Als mobile echt een grote vlucht gaat nemen - en daar geloof ik net zoals jij in - dan moet je als site-owner dat mobiele medium serieus nemen en er op in spelen. Juist degenen die zich er van af maken met enkel wat stylesheets-gefröbel, onderschatten het mobiele platform.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Up to you.

 

Ik denk dat de site-owner een commerciële of functionele eis moet stellen, inclusief smartphone/pda toegang.

vervolgens kan de techniek hiervoor een voorstel doen, inclusief kostenplaatje.

dan kan de site-owner een beslissing nemen.

 

kortom, het is een commerciële afweging.

 

mijn mening is duidelijk: als je kan, moet je het toegankelijk maken voor mobile devices.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Up to you.

kortom, het is een commerciële afweging.

 

mijn mening is duidelijk: als je kan, moet je het toegankelijk maken voor mobile devices.

 

Ja nogal makkelijk: als je kan, met een onbeperkt budget, kun je zelfs de meest kleine niche markt nog bereiken. Nogal een beperking t.o.v. je eerdere opmerking:

 

er zijn geen excuses meer om er geen rekening mee te houden, tevens ben je daarmee (voorlopig) toekomstvast.

 

Er komt meer bij kijken om een site toegankelijk te maken en dus maak je kosten en dat is zeker een excuus.

Link naar reactie

Ik heb zelf het idee dat de toekomst van mobiel internet op twee vlakken ligt: (1) email en (2) rss of andere news feeds *. Niemand gaat inderdaad complete sites doorzoeken, maar news feeds kun je in een flits downloaden en ook nog speciaal toegepast op jouw interesse-gebied. Als je dan eventueel een bericht wilt lezen, betaal je daar gewoon voor. Dus: moet je per se twee sites bouwen? Niet als je de meest relevante content via news feeds snel beschikbaar hebt.

 

* Ik ga nu even voorbij aan functies als bioscoopkaarten bestellen e.d. Ik richt me alleen even op informatie bekijken.

Online marketeer van www.elskamtpuinmeubelcentrum.nl

Link naar reactie
Niemand gaat inderdaad complete sites doorzoeken,

 

Ik heb onlangs Ilja's uitstekende e-book 'The 6½ Principles of Business Writing' op m'n Palm gelezen onderweg. Is niet hetzelfde als zoeken in lange content maar lange content kan in principe prima op mobiele apparaten (scherm is 4x zo groot dan die van een mobiel)

Link naar reactie

Toch leuk om te zien dat discussies over frames nog steeds dezelfde emoties oproepen als toen ze geintroduceerd werden. Of het nu een mobiel platform is of niet, frames hebben nog altijd een emotionele lading :)

 

Dat mobiele content en "stationairy content" absoluut anders zijn is helemaal waar. Je moet er over nadenken, vooral als je mobiel een centraal onderdeel van je web strategie is. Of SMS en mobiele email structureel verschillend zijn, daar zullen Anders en ik nog wel een tijdje over blijven discuscieren.

 

Hoe dan ook zijn frames op mobiel gewoon vervelend. De jongens van Paragin hebben mij verteld dat het toegankelijk maken van de content op een mobiel device een koud CSS kunstje is (het kunstje is nu even weg door de SEO van OP3, erg vervelend). Zolang het financieel geen grote impact heeft denk ik dat het zeker waardevol is voor Nils om er rekening mee te houden. Ik denk dat het absoluut niet interessant is voor Nils om een PDA/mobile specifieke site te maken.

 

Veel van de innovators welke momenteel met hun mobieltje normale paginas proberen te surfen zullen goed leesbare content al lang op prijs stellen. Zodra de mobiele devices meer tractie hebben of als mobiel een centraal onderdeel van je strategie is het inderdaad cruciaal dat je rekening houdt met de verschillende meningen/verwachtingen van je gebruikers.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Was nog even mijn slotmening vergeten:

 

Ik ben geen fan van frames en vind dat door de geringe inspanning het toegankelijk maken zeker iets moet zijn dat op de agenda staat. De doelgroep van Nils zijn voornamelijk innovatieve ondernemers en rijke lui. Tussen deze doelgroep zal je veel van de huidige mobiele Internet innovators en geïnteresseerden vinden.

 

En oh ja, Nils zijn huidige site is geloof ik 7 jaar oud, met zijn vernieuwings ratio is het misschien ook slim om rekening te houden met de vele toeristen die in 2012 naar de maan zullen gaan. ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Pfff, jullie worden allemaal veel te technisch voor Nils. De kernvraag.is:

 

Bevat de Nebib-site content die via een PDA benaderbaar moet zijn ?.

 

Ik stelde mijn kritische vraag omdat die volgens mij niet aanwezig is maar wellicht heeft Nils zelf daar andere ideëen over. Nils?

 

Gr, Niek

 

 

Tjonge, wat een meningen. Ik volg het wel een beetje hoor!

 

Op zich heb ik zelf niet zo'n probleem met frames. Ik vind het wél een goede gedachte om in ieder geval een eenvoudige noframes/pda versie van de site te maken.

 

De suggestie om iets met layers te gaan doen zal ik onderzoeken. Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt. Ik ben er net een beetje achter hoe CSS in elkaar zit. Ben daar enkele nachten mee in de weer geweest (ik moet dat altijd uitproberen, ik kan geen manuals lezen :-\).

 

Dus:

- eenvoudige noframes/pda site doeg idee, gaan we doen!

- layers i.p.v. frames, moeten we nader onderzoeken.

 

Dank jullie wel voor al jullie bijdragen. Ik (we) hebben er veel aan.

 

Groeten,

Nils

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Een prima boek om DIV's in CSS te leren begrijpen met aanspekende voorbeelden: Eric Meyer on CSS... geen dikke handleiding, gewoon een boekje met 13 projectjes waarbij uitgelegd wordt wat er gedaan wordt om van A naar Beter te gaan...

 

Mijn site heb ik helemaal opgebouwd met HTML, CSS, PHP en MySql, waarbij mijn "Content Management System" simpelweg de database beheersoftware PhpMyAdmin is die mijn hosting provider al heeft staan... maar of dat gaat werken is natuurlijk afhankelijk van het aantal mensen dat wijzigingen aan gaat brengen in de site.

 

Om geen Frames, iFrames en voor opmaak misbruikte tabellen te gebruiken, gebruik ik in mijn site DIVs... en doordat de site op deze manier opgebouwd is, heb ik ook geen speciale PDA versie nodig ;D

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

Ha Celletje,

 

Dat boek ga ik zeker vragen voor mijn verjaardag :D Die Eric Meyer duikt werkelijk overal op. Wat een PPR zeg.

 

Even voor de anderen: Ik vraag de indieners van voorstellen of ik hun "designs" hier mag posten. Als ze akkoord gaan zet ik ze hier maandag neer.

 

Er zijn al enkele "outsiders" die hebben ingezonden. Eén heeft het niet helemaal begrepen, die vroeg "maar" 700 euri. Helaas, de prijs staat vast. Primair wordt er geselecteerd op "design" secondair wordt gekeken naar kwaliteit van de implemenatie. Prijs is geen issue in deze, mits het budget niet overschreden wordt).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Niemand gaat inderdaad complete sites doorzoeken,

 

Ik heb onlangs Ilja's uitstekende e-book 'The 6½ Principles of Business Writing' op m'n Palm gelezen onderweg. Is niet hetzelfde als zoeken in lange content maar lange content kan in principe prima op mobiele apparaten (scherm is 4x zo groot dan die van een mobiel)

 

Ben erg geïnteresseerd, maar de officiele downloadpagina kan niet gevonden worden. Heb jij dit eBook misschien nog op de computer staan?

Link naar reactie

Niemand gaat inderdaad complete sites doorzoeken,

 

Ik heb onlangs Ilja's uitstekende e-book 'The 6½ Principles of Business Writing' op m'n Palm gelezen onderweg. Is niet hetzelfde als zoeken in lange content maar lange content kan in principe prima op mobiele apparaten (scherm is 4x zo groot dan die van een mobiel)

 

 

Ben erg geïnteresseerd, maar de officiele downloadpagina kan niet gevonden worden. Heb jij dit eBook misschien nog op de computer staan?

 

Bedoel je dit ?

download the book for free

Link naar reactie

De naam 'Eric Meyer' kwam me niet bekend voor dus ben eens op z'n site gaan kijken. Wow, echte kenner van CSS! Met name deze 'edge' sectie is briljant!! Dank voor de suggestie.

 

Maar volgens mij moet Nils dat helemaal niet zien, voor je het weet krijgt hij de smaak te pakken en zit 'ie nog meer nachten lang te spelen met CSS ;D

Link naar reactie

Ik heb toch maar even gekeken, en inderdaad: "Ik kan het zelf!" (maar niet heus).

 

Over tien uur is het grote moment daar. Dan sluit de pitch an gaan de designs on-line. Ik heb al wat leuke dingen gezien. Ik vrees alleen dat niet alle designs CSS proof zijn ::)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Misschien wat vragen als mosterd naar de maaltijd, maar

 

Wat wil jij eigenlijk met jouw website bereiken?

 

Wanneer is die website voor jou een success?

 

Welke resultaten behaal je nu met je site? Wat denk je te verbeteren?

 

Ik zie alleen maar in jouw pitch hoe het zou moeten zijn, het waarom onbreekt mij, feitelijk alleen maar omdat je vind dat je een tijd niets aan de look en feel heb gedaan. Is dat werkelijk alles?

 

Perry

Link naar reactie

Ha Perry,

 

Wat een intelligente vragen allemaal. Ik heb niet op al je vragen antwoord. (zou eigenlijk wél moeten natuurlijk.

 

Onze website heeft twee doelen. 1e doel is nieuwe mensen informeren over de activiteiten van de nebib, waarbij het winnen van vertrouwen essentieel is. Twee doel is informeren van bestaande relaties, met nieuwe profielen, nieuws, agenda en een nieuwsbrief. We organiseren nogal wat wisselende activiteiten, die ook onder de aandacht gebracht moeten worden, zonder dat de site een chaos wordt.

 

Voor links en artikelen heb ik een eigen site: www.beursplein3.nl

 

Wanneer is de website een succes? Als nieuwe bezoekers de juiste indruk krijgen van ons bedrijf en ons bellen en als bestaande klanten goed kunnen vinden wat zij zoeken.

 

We hebben nu een stuk of 200 bezoekers per dag en 2 of 3 klagers. Het aantal bezoekers mag omhoeg, maar dat hoeft niet echt. Het zou leuk zijn als we 2 of 3 complimentjes per dag kregen.

 

Zo zie je. We zijn eenvoudige zielen zonder geweldige ambities. We willen gewoon een prettige en mooie site met zo min mogelijk poespas.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Overzicht van de ontwerpen ingediend voor de nieuwe NeBIB site:

 

Opdracht was, een nieuw design te maken voor de concept site, met de volgende "uitstraling": Vriendelijk, laagdrempelig, open, onconventioneel en stijlvol.

 

Het origineel, zonder opmaak:

 

zonder_design.gif

 

Design Victor Hopman: www.yourcomonline.nl

 

Thunderbirds.jpg

 

Design Cristian Jeurnink: AX Web Services (website in ontwikkeling)

 

tzunami.jpg

 

Design Barry Oostrom: www.creabea.com

 

bluesky.jpg

 

Design Annedien Hoen: www.impulsant.nl en www. qurium.nl

 

stoelen01.jpg

 

Design Kiril Nachev: www.pirinmedia.nl

 

v2_2.jpg

 

Op de valreep een design van Willem Joosten: www.jsoft.nl

 

handel-final.jpg

 

En met enige vertraging twee van André Weenink: www.booreiland.nl

 

booreiland - voorstel1.jpg

 

Booreiland - voorstel2.jpg

 

Ik wil alle inzenders hartelijk danken voor hun bijdrage. We gaan nu hard nadenken over "het beste Design

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

boeiend!

is het de bedoeling dat we meestemmen of ons oordeel geven?

 

Iedereen mag zijn oordeel/mening geven. Ik laat mij graag overtuigen. De uiteindelijke keuze ligt natuurlijk bij "ons".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.