• 0

Zeefmachine in plaats van search engine?

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is het dom dit te vergelijken met Google (die op elke vraag antwoord heeft en altijd fijnmaziger zal zijn én een grotere reikwijdte zal hebben), maar het idee is en blijft interessant: kun je (op basis van experts en/of wisdom of the crowds) een bestand aanleggen waarin héél veel interessante informatie wordt verzameld en die zo presenteren dat er een kennisplatform ontstaat.

 

Vaak geprobeerd natuurlijk (Startpagina, del.icio.us, Mahalo, Stumble upon, en vele anderen), en het valt of staat altijd met de toegevoegde waarde. Nu zie ik die bij ZEEF nog niet (het is een vrij letterlijke Startpagina-kloon met evenveel - en dus niet zoveel wat mij betreft - diepgang), maar als je een community aan het werkt krijgt dan kan dit wel interessant worden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan je met google ook zeven. Aangeven welke woorden wel of juist niet gezocht worden is een bestaande optie.

Hiermee kan je dus met google iedere zeef aanbrengen, die je zelf hebben wilt.

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het dom dit te vergelijken met Google (die op elke vraag antwoord heeft en altijd fijnmaziger zal zijn én een grotere reikwijdte zal hebben), maar het idee is en blijft interessant: kun je (op basis van experts en/of wisdom of the crowds) een bestand aanleggen waarin héél veel interessante informatie wordt verzameld en die zo presenteren dat er een kennisplatform ontstaat.

 

Vaak geprobeerd natuurlijk (Startpagina, del.icio.us, Mahalo, Stumble upon, en vele anderen), en het valt of staat altijd met de toegevoegde waarde. Nu zie ik die bij ZEEF nog niet (het is een vrij letterlijke Startpagina-kloon met evenveel - en dus niet zoveel wat mij betreft - diepgang), maar als je een community aan het werkt krijgt dan kan dit wel interessant worden.

 

Hi Jeroen, wij zijn inderdaad geen vervanging van Google, maar een complementaire service. Als je vragen hebt bij ons model, hoor ik dit graag van je, zodat we hier de discussie aan kunnen gaan.

 

Een groot deel heb ik laatst behandeld bij de Top Names show van Fast Moving Targets, hier kan je de playback zien: http://www.marketingfacts.nl/berichten/rick-boerebach-zeef-wij-zijn-beter-dan-google-adsense-daar-ben-ik-100-van-o

 

Hoor graag van je!

 

Rick,

Co-Founder ZEEF

Co-Founder ZEEF.com

Link naar reactie
  • 0
Op http://zzp.startpagina.nl krijg je bijvoorbeeld alleen een linkje als je betaald hebt aan de beheerder.

En laat dat nou toevallig zelf ook een bekende aanbieder van ZZP diensten zijn. Slim!

 

Anywees, what's new? Voor Adwords moet je ook betalen, dus waarom niet voor een vermelding op een populaire subpagina? Startpagina propageert toch ook niet dat ze objectief en gratis zijn? De ruimte op de 1e pagina is beperkt, gewild en dus kostbaar. Op zich niets mis mee toch?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als geld bepaalt wat scoort, is het niet langer crowd curated. Cynici beweren dat ook de organische zoekresultaten van Google beïnvloed worden door commerciële belangen en dat curatie het alternatief is. Je kan die twee niet vermengen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op http://zzp.startpagina.nl krijg je bijvoorbeeld alleen een linkje als je betaald hebt aan de beheerder.

En laat dat nou toevallig zelf ook een bekende aanbieder van ZZP diensten zijn. Slim!

 

Anywees, what's new? Voor Adwords moet je ook betalen, dus waarom niet voor een vermelding op een populaire subpagina? Startpagina propageert toch ook niet dat ze objectief en gratis zijn? De ruimte op de 1e pagina is beperkt, gewild en dus kostbaar. Op zich niets mis mee toch?

 

Daar heb je gelijk in. Op Google zie ik in ieder geval wat een advertentie is en wat niet.

 

Chimply, onbezorgd ondernemen voor freelancers!

 

https://www.chimply.nl/

Link naar reactie
  • 0

 

Als geld bepaalt wat scoort, is het niet langer crowd curated. Cynici beweren dat ook de organische zoekresultaten van Google beïnvloed worden door commerciële belangen en dat curatie het alternatief is. Je kan die twee niet vermengen.

 

Dat de organische resultaten worden beïnvloed door commerciële belangen lijkt mij nogal ver gaan. Ik heb er in ieder geval nog geen bewijs voor gezien. Mocht zoiets uitkomen dan lijkt mij de imagoschade voor Google enorm.

 

Dat een enkele bron tegenwoordig als waarheid wordt gezien vind ik wel zorgwekkend. Het PR systeem kijkt bijvoorbeeld naar backlinks en hangt daar een score aan. Controversiële websites die dus veel worden gelinkt komen zo ook hoog in de resultaten terecht.

 

Chimply, onbezorgd ondernemen voor freelancers!

 

https://www.chimply.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.