• 0

Eens een ondernemer ....

Top-ondernemer Erik de Vlieger heeft er geen zin meer in. Hij stopt als ondernemer. Kan dat wel? Stoppen als ondernemer? Is het niet "eens een ondernemer, altijd een ondernemer"? Of is De Vlieger helemaal geen ondernemer?

 

Wat is jullie mening?

 


Volkskrant 12/01/05 Economie

De Vlieger stopt als ondernemer

Van onze verslaggevers Harry van Gelder Gerard Reijn

De Amsterdamse zakenman Erik de Vlieger trekt zich terug uit zijn bedrijven. Hij heeft genoeg van de aanhoudende negatieve publiciteit en 'de full-scale attack van justitie en de belastingdienst'....

Profiel: Erik de Vlieger heeft er opeens geen zin meer in

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of probeert hij op deze wijze van een paar "vrienden" af te komen. Dat kan ook. Volgens mij heeft De Vlieger in de afgelopen jaren een aardige collectie hielenlikkers, ja-knikkers en handige harry's verzameld. Daar heb je natuurlijk weinig aan als het ff tegenzit. :-\

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk. Daarnaast zijn niet alle bv's (er zijn er ruim 150) even netjes (ik kan dat niet bewijzen, maar ken diverse voorbeelden in mijn netwerk).

 

Op deze wijze kunnen een aantal activiteiten 'geherstuctureerd' worden, veelal middels mbo (Management Buy Out) aan de huidige directies.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

... Ik hoorde dat Erik de Vlieger als reden om te stoppen aanvoert dat zijn gezinsleven teveeel onder zijn werkzaamheden lijdt...

 

Dan denk ik meteen: Die heeft gisteravond een verschrikkelijke gil-schreeuw en gooi-ruzie gehad met zijn vrouw, die ontzettend boos op hem is omdat hij voor de zoveelste keer de balletuitvoering van zijn dochter heeft gemist. En zij heeft gezegd " >:(Als je er NU niet mee stopt dan flikker je maar op... >:("

 

En over een maandje, als ze het weer afgekust hebben, krijgt ze er genoeg van dat hij altijd maar rondhangt thuis en heeft hij het gazon in de tuin kaalgemaaid en vraagt ze of íe aub weer één of ander bedrijf gaat opzetten.

:D

Link naar reactie
  • 0

... Ik hoorde dat Erik de Vlieger als reden om te stoppen aanvoert dat zijn gezinsleven teveeel onder zijn werkzaamheden lijdt...

 

Dan denk ik meteen: Die heeft gisteravond een verschrikkelijke gil-schreeuw en gooi-ruzie gehad met zijn vrouw, die ontzettend boos op hem is omdat hij voor de zoveelste keer de balletuitvoering van zijn dochter heeft gemist. En zij heeft gezegd " >:(Als je er NU niet mee stopt dan flikker je maar op... >:("

 

En over een maandje, als ze het weer afgekust hebben, krijgt ze er genoeg van dat hij altijd maar rondhangt thuis en heeft hij het gazon in de tuin kaalgemaaid en vraagt ze of íe aub weer één of ander bedrijf gaat opzetten.

:D

 

Hihi, ik kan het me helemaal voorstellen ;D Dus De Vlieger gebruikt de media als het ware als weblog ::) "Tja, gisteren weer eens knallende ruzie gehad, ik geloof dat in maar ophou met ondernemen..." En dat wordt dan overgenomen in alle kranten.

 

Is het nou handig om als ondernemer zo in de publieke belangstelling te staan?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Haha hij houd overal nog wel aandelen in. Dus ik denk dat hij weer aan de slag gaat als de storm voorbij is. Het gezin is dan makkelijk om als reden aan te wijzen, omdat niemand dat kan controleren.

Link naar reactie
  • 0

 

Hihi, ik kan het me helemaal voorstellen ;D Dus De Vlieger gebruikt de media als het ware als weblog ::) "Tja, gisteren weer eens knallende ruzie gehad, ik geloof dat in maar ophou met ondernemen..." En dat wordt dan overgenomen in alle kranten.

 

Is het nou handig om als ondernemer zo in de publieke belangstelling te staan?

 

Nou, dat weblog had ie de media niet voor nodig. Zijn eigen log werd veelvuldig bezocht en hij ging met iedereen de discussie aan. Meermalen per dag zelfs. Helaas staat deze al een week of twee op zwart: www.erikdevlieger.com.

 

Het zal vast een combinatie van factoren zijn. Ik vindt hem wel een ondernemer 'pur sang'. Een echte vechter. Op het laatst zeker een beetje teveel mediageil, en ik denk dat dat uiteindelijk tegen hem is gaan werken.

 

En ja, we weten inmiddels na Endstra, dat als je fout zit in die branche niets onmogelijk is. Als je dan een gezin hebt dan zit je volgens mij goed klem :-\

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Geen vrienden: geen bussiness

Verkeerde vrienden: dood of in de bak

Te veel vrienden: failliet

 

aan te vullen met:

higher level: goede vrienden

 

Ik denk inderdaad dat HL een belangrijke bijdrage kan leveren in het vinden van de "juiste" vrienden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.