• 0

2 bedrjiven op 1 kvk-nr?

hallo,

 

ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel. nu is het zo dat je haast altijd je kvk-nr moet melden bij groothandels/importeurs etc.

 

mijn vader heeft zich vorig jaar aangemeld bij de kamer van koophandel voor zijn scooterbedrijfje (gewoon als hobby repareren en doorverkopen aan huis) hete bedrijf staat op onze achternaam.

 

kan ik nu hetzelfde nummer gebruiken voor een evt. webshop??

 

alvast bedankt,

 

:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

KAn wel, zou ik niet doen. De activiteiten verschillen wel enorm. Ik zou gewoon een nieuwe eenmanszaak inschrijven. Als dat geen optie is han je de webwinkel als "handelsnaam" inschrijven op het bedrijf van je vader.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je kan zonder probleem meer handelnamen onder 1 KvK nummer voeren, maar zoals Nils de Witte al opmerkt is dat niet echt verstandig gegeven de omstandigheden. Waarom zou je dit ook willen? Jullie hebben immers ieder eigen activiteiten die niets met elkaar uit te staan hebben. Ik neem aan dat jouw vader niet verantwoordelijk wil zijn voor jouw webwinkel en jij vice verse jij niet voor de reparties. Zou je die activiteiten al willen samenvoegen onder één registratie dan is het nodig om een vennootschap onder firma op te richten. Registreer jouw zaak gewoon zelf met een eigen inschrijving, dan zijn de verantwoordelijkheden duidelijk gescheiden.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

een apart KvK nummer is juist niet negatief, maar positief. je houdt zaken gescheiden en leert zelf ook nog eens erg veel over de regels en het ondernemerschap.

 

de kosten hiervan zijn meestal ook niet hoog (eenmanzaak ~62 euro per jaar), dus daarvoor hoef je het niet te laten.

 

mag ik vragen waarom jij in eerste instantie er aan dacht om het via je vaders bedrijf te doen? omdat je dan het hele inschrijvingsgedoe e.d. overslaat? de inschrijving e.d. moet je als positief beschouwen: levenservaring/kennis op doen

 

succes

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk ook dat leveranciers moeilijk kunnen doen als je als bedrijfsomschrijving scooterreparatie bedrijf hebt.

In sommige branches is men alleen bereid aan bedrijven leveren die activiteiten hebben in dezelfde branche.

 

Voorbeeld:

als je iets besteld bij een cosmetica groothandel zou de indruk kunnen ontstaan dat het voor prive gebruik is.

Sta je ingeschreven als cosmeticahandel, dan zullen ze geen vragen stellen, als scooterreparatie bedrijf wel.

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reacties,

 

ik vroeg dit omdat ik reacties heb van leveranciers maar dus nog geen eigen kvk nummer. het geld stelt inderdaad niks voor maar wou graag snel reactie geven. Ga nu eerst maar naar de kvk.

 

is het verstandig nog iets speciaals mee te nemen naast je bankafschrift en legitimatie?? ondernemingsplan ofzo?

 

alvast bedankt,

 

:)

Link naar reactie
  • 0

zoals je kunt lezen op kvk.nl heb je voor het inschrijven een geldig legitimatiebewijs nodig, en een bank afschrift (geen kopie) dat maximaal een maand oud is.

 

voor een eenmanszaak heb je voor de rest niets nodig. je zou thuis al het aanmeldingsformulier kunnen invullen (zie kvk.nl).

 

je kan ook wellicht eerst een orientatiegesprek hebben bij de kvk, zodat zij dit jou rustig kunnen uitleggen

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.