Jump to content
fejocas
Verberg

ICT in Afrika !

vraag

Beste,

Ik ben opzoek naar Tips en commentaren over een Idee/Project in ... Afrika.!! ja precies, ondanks alle negatieven “tam-tam”, met de juiste mentaliteit en strategie er is mogelijke op een leuke en interessante in Atlantische Ocean Islands, een klein ICT project (samenstellingen van kleine gerelateerde activiteiten -service -ISP -internet/games café –advies -cursussen -hardware verkoop -enz.) die rendabel is en op lange termijn veel winstgevend kan zijn. De factor lage implementatie/installatie kosten versus uitstekend economische/financieel perspectieven zijn volgens mijn zeer goede, naast andere mogelijk area's bv. Toerisme.

Tips ?

Alvast bedankt.

Fejocas

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

wat zoek je nu precies? heb je je plannen al klaar en wil je tips en ervaringen horen, of heb je een idee en wil je weten hoe je dat aan moet pakken.

probeer vanuit marketing en sales te denken en niet teveel vanuit de techniek. hoe ga je je klanten bereiken, wie zijn je klanten, hoeveel willen ze betalen, welke diensten willen ze afnemen (overigens ook: hoe krijg je je spullen daar, hebben ze adsl-verbindingen of ga je inbellen, zijn er wel telefoonlijnen), hoe ga je afrekenen, hoe hou je het zand uit je toetsenbord, etc.

ben benieuwd.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

• 0
  • Rate this answer

Ja, de plannen zijn al in groot lijnen klaar, alle markt onderzoeken dat je heel concreet benadruk zijn al gedaan en de antwoorden zijn toch “ja” de minimaal eisen zijn aanwezig inclusief goed lucht en zee verbindingen, analoge/isdn/gsm en satelliet mogelijkheden(mijn voorkeur), energie, enz.

De markt heeft genoeg en groeiend financieel kracht. In termen van dienst afnemen er is afhankelijke van wat wil de ondernemer leveren want er bijna zero offerte voor een redelijke potentieel markt.

Mijn vraag nu is : kan ik vanuit NL geïnteresseerden in deelnemen/financierden aan z'n project vinden?

Gr.

Fejocas

• 0
  • Rate this answer

Ruim twee jaar later, hoever ben je nu met je plannen, en kan je nog hul gebruiken?

Groetjes,

Groeten van serieuse Starter en Young Proffesional Adviseurs.

Angela en Didi

www.di-angelo.eu

06-17713450