• 0

ICT in Afrika !

Beste,

Ik ben opzoek naar Tips en commentaren over een Idee/Project in ... Afrika.!! ja precies, ondanks alle negatieven “tam-tam”, met de juiste mentaliteit en strategie er is mogelijke op een leuke en interessante in Atlantische Ocean Islands, een klein ICT project (samenstellingen van kleine gerelateerde activiteiten -service -ISP -internet/games café –advies -cursussen -hardware verkoop -enz.) die rendabel is en op lange termijn veel winstgevend kan zijn. De factor lage implementatie/installatie kosten versus uitstekend economische/financieel perspectieven zijn volgens mijn zeer goede, naast andere mogelijk area's bv. Toerisme.

 

Tips ?

 

Alvast bedankt.

Fejocas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat zoek je nu precies? heb je je plannen al klaar en wil je tips en ervaringen horen, of heb je een idee en wil je weten hoe je dat aan moet pakken.

 

probeer vanuit marketing en sales te denken en niet teveel vanuit de techniek. hoe ga je je klanten bereiken, wie zijn je klanten, hoeveel willen ze betalen, welke diensten willen ze afnemen (overigens ook: hoe krijg je je spullen daar, hebben ze adsl-verbindingen of ga je inbellen, zijn er wel telefoonlijnen), hoe ga je afrekenen, hoe hou je het zand uit je toetsenbord, etc.

 

ben benieuwd.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ja, de plannen zijn al in groot lijnen klaar, alle markt onderzoeken dat je heel concreet benadruk zijn al gedaan en de antwoorden zijn toch “ja” de minimaal eisen zijn aanwezig inclusief goed lucht en zee verbindingen, analoge/isdn/gsm en satelliet mogelijkheden(mijn voorkeur), energie, enz.

De markt heeft genoeg en groeiend financieel kracht. In termen van dienst afnemen er is afhankelijke van wat wil de ondernemer leveren want er bijna zero offerte voor een redelijke potentieel markt.

Mijn vraag nu is : kan ik vanuit NL geïnteresseerden in deelnemen/financierden aan z'n project vinden?

 

Gr.

Fejocas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.