• 0

BV ontbinden hoe ziet stakingsbalans eruit.

Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen bij de volgende casus.

 

BV dochter staakt per december. Activa staat nog een r/c vordering Moeder ad € 1.200 en overige vordering ad € 20. Bij de passiva staat nog een vermogen van 1.220.

 

Bij BV moeder staat er dus nog een waarde deelneming dochter ad € 1.220 en schuld r/c dochter 1.200.

 

Gezien het feit dat de dochter is opgeheven per december heeft de deelneming geen waarde meer en is de schuld r/c dochter ook niet meer inbaar. Hoe verwerk ik dit dan juist? Indien ik het af zou boeken dan zou het ten laste van resultaat komen en dat lijkt me niet juist.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gezien het feit dat de dochter is opgeheven per december heeft de deelneming geen waarde meer en is de schuld r/c dochter ook niet meer inbaar.

 

De dochter kan niet opgeheven worden zolang er nog zaken te vereffenen zijn.

 

Vanuit welke opleiding komt deze vraag?

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Fiscale economie.

 

Boekhoudkundig gezien zou je dus de activakant een balanstelling 0 moeten krijgen. En in dit geval de r/c Met Holding afboeken op het resultaat.

Je zou denken dat dit resultaat tot de deelnemingsvrijstelling behoort maar hoe verwerk je dat in de praktijk?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.