• 0

Deel jouw ervaringen: oriënteren en starten van een (nieuwe) website

Beste mede-entrepreneurs,

 

Jullie herkennen als geen ander dat je denkt een goed idee te hebben. Het idee is echter gebaseerd op je eigen ervaringen. Maar hoe ervaren andere ondernemers dezelfde zoektocht naar een eigen (nieuwe) website?

 

Ik hoop met jullie feedback namelijk inzicht te krijgen of mijn idee ook daadwerkelijk aansluit bij de ervaringen van jullie bedrijf. Aangezien mijn doelgroep MKB (tot 5 medewerkers) en ZZP'ers zijn, wil ik een graag een beroep op jou/jullie doen!

 

Ik zoek verhalen en vooral de ervaringen van jullie als ondernemer bij het oriënteren naar en/of het starten van een website. Waar ben jij tegen aan gelopen tijdens je zoektocht naar de mogelijkheden van een eigen (nieuwe) website.

 

Je mag je hele verhaal delen! Geef je liever antwoord op concrete vragen dan hoor ik graag van je:

• Heb je er lang overgedaan om de juiste oplossing te vinden en kiezen?

• Wat was de doorslaggevende factor om voor je huidige partij/oplossing te kiezen?

• Waar heb je het langst over getwijfeld?

• Hoe lastig was het om een website te financieren?

• Ben je verrast bij bijkomende/onverwachte eenmalige of terugkerende kosten?

• Houd je zelf je website actueel?

• Zou je het updaten en opfrissen liever aan anderen overlaten?

• Wat zou je (achteraf) anders doen en/of willen?

 

In ieder geval wil ik je bedanken voor je aandacht en het lezen van mijn vraag. Als je ook nog eens de moeite wilt nemen voor het geven van een reactie dan ben ik je zelfs nog dankbaarder.

Ik ben benieuwd welke verhalen en antwoorden ik van jullie ontvang!

 

Groeten,

 

Johan

 

*mod-edit - type uit titel gehaald*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb zelf een aantal websites opgezet.

In een heel vroeg stadium besloten voor weinig geld (ca. 500 Euro) een pakket aan te schaffen om zelf zoiets te bouwen.

Heeft daarna veel tijd gekost, maar heb uiteindelijk precies gekregen wat ik hebben wilde.

Kosten van onderhoud zit alleen in mijn eigen uren. (en die kosten niets).

Daarnaast ben ik ca. 50 Euro per jaar kwijt voor de aanschaf van de laatste update.

 

Hiermee zijn praktisch al je vragen beantwoord.

 

Ik heb geen idee, of dit een reactie is waar je iets mee kan.

 

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Beste Johan,

 

Zelf ben ik webdesigner dus is het voor mij lastig je vraag te beantwoorden. Indien je een externe partij (webdesigner) kiest zijn er in ieder geval veel dingen die fout kunnen gaan. Zo spreek ik vaak ondernemers die slechte ervaringen hebben met webdesigners. Vaak gaat het al fout in de voorbereiding/communicatie of vinden mensen het lastig om een goede webdesigner uit te zoeken.

 

[ mod edit: link naar column op de eigen website verwijderd ]

 

Link naar reactie
  • 0

Als programmeur-vormgever heb ik ervaring met klanten maar ook met programmeurs die ik in drukke tijden laat helpen met werkzaamheden. Hierdoor heb ik inzicht vanuit meerdere perspectieven.

 

Enkele tips waar je wellicht je voordeel mee kunt doen:

 

1. Laat een open source cms opzetten, geen eigen cms van de programmeur.

Met een open source systeem kun je in de toekomst nog wisselen van programmeur en zit je niet met tijd en kosten aan 1 persoon vast.

 

2. Laat alles in een heldere offerte opstellen. Met urenverklaring wat er gebeurd.

 

3. Spreek de programmeur-vormgever minimaal per telefoon of bezoek hem thuis of op kantoor. Zo wordt jij als klant realistisch en wordt je geen nummer of email adres.

Een programmeur neemt meer verantwoording voor zijn werk als hij iemand heeft gesproken. Niet alleen per mail communiceren!

 

4. In je zoektocht naar een programmeur moet je niet letten op uurloon, goedkoop kan duurkoop zijn maar programmeurs die hoge prijzen durven te vragen hebben niet altijd de kennis en de ervaring om dat uurloon waar te maken.

Kijk eerder naar welke websites hij al heeft gemaakt, of stuur een mailtje naar een recente klant van de programmeur om te vragen of hij hem wel of niet zou aanraden.

Zeker als je meerdere websites wilt laten maken wil je weten of de programmeur zijn deadlines heeft gehaald en zijn werk goed heeft afgerond.

 

5. Stel samen een realistische deadline. Hou voor jezelf altijd wat speling aangezien er van alles kan gebeuren in het tijdapad van de programmeur.

Start je marketing actie dus niet op dezelfde dag als de geplande deadline maar bereid deze ondertussen rustig voor en lanceer je marketing enkele dagen nadat je de website opgeleverd hebt gekregen en heel belangrijk: getest hebt op usability.

 

6. Wees niet bang om vragen te stellen. En heel helder te communiceren wat je exact wilt. Neem niet aan dat de programmeur-vormgever na enkele woorden direct het zelfde plaatje in zijn hoofd heeft als jij.

Geef voorbeelden van websites die jou inspireren zodat jullie beide een helder plaatje krijgen.

 

Hoop dat je er iets aan hebt!

 

Groet Mathieu

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Dag Johan,

 

Ik kan het vragenlijstje niet invullen omdat ik geen externe partij heb ingehuurd voor mijn website, maar ik kan wel mijn ervaring delen wat ik veelal ben tegengekomen bij bestaande klanten.

 

Een groot gedeelte van de ondernemers beschikt niet over de technische kennis om een website te onderhouden, laat staan om een OpenSource content-management-systeem te beheren. Mensen vragen om zekerheid en betrouwbaarheid. Ze willen direct hulp indien het nodig is en ze willen een stabiele partner die helpt met het online gedeelte van hun onderneming.

 

Terugkerende onderhoudskosten worden vooral geaccepteerd door de "grote" bedrijven en ik merk dat mensen voor een websitebouwer kiezen die vertrouwen geeft en heeft laten zien dat deze het ook bij andere ondernemingen(concurrenten) waar kan maken.

 

Het komt ook veelal voor dat mensen een webbouwer vinden doordat ze aan personen uit de omgeving gaan vragen wie ze hiervoor moeten benaderen.

 

Hopelijk kun je wat met deze informatie!

 

Groeten,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 0
1. Laat een open source cms opzetten, geen eigen cms van de programmeur.

Met een open source systeem kun je in de toekomst nog wisselen van programmeur en zit je niet met tijd en kosten aan 1 persoon vast.

Even deze misvatting rechtzetten: met een eigen CMS kun je ook prima wisselen van programmeur als die programmeur het toelaat dat de code na oplevering aangepast mag worden. Dat kan dus een punt zijn om even na te vragen.

 

Ik ben namelijk zo'n eigenwijsje die zijn eigen CMS heeft gemaakt, en ik hanteer een soort gebruikslicentie die eigenlijk alles toelaat zolang het CMS alleen maar ingezet worden voor die betreffende website - aanpassen door derden, verkopen van je bedrijf inclusief website...allemaal prima. CMS kopieren voor een tweede website, of aan iemand anders verkopen...niet prima.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.