Uiteraard is het mooi als je product actief verkocht wordt maar dat gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren. Een retailer heeft de winkel vol staan en zal voor producten gaan die "zich zelf" verkopen. Een display is dan al een hele goede stap in die richting. Maar je zal ook oplopen tegen retailers die geen display willen. Als ze namelijk alle producten in een display hebben wordt het een zooitje in de winkel. Een sterke website eventueel met Youtube filmpjes waar je de mensen doorverwijst naar de verkooppunten is een must. Zet je site ook prominent op de display eventueel met een QR code.
Als je terug redeneert vanuit 90 euro consument dan zal de inkoop rond de 45 Euro ex BTW moeten liggen en jouw verkoop naar de groothandel ca 32 Euro.
Blijkbaar ben ik de enige die hier iets vreemds ziet. Ik weet het, volledig off-topic, en zeker niet bedoeld als kritiek op de vraagsteller of reageerders, maar...
We hebben hier een product dat geleverd wordt, inclusief winst voor de producent, voor 1.90. En dan doen we een beetje tovenarij met een aantal tussenpersonen, en dan is het product blijkaar ineens 8.95, dus vier en een half keer zoveel(!), waard.
En we vinden dat allemaal maar normaal. Alsof de toegevoegde waarde van de tussenpersonen (winkelier, groothandel, importeur) groter is dan die van de bedenker en fabrikant en van het product. Dat is natuurlijk never nooit niet het geval.
En dan vinden we het vreemd dat mensen traditionele winkels links laten liggen en naar webshops gaan.
Ik weet wel dat al die tussenpersonen een goede verantwoording hebben voor hun marge, en op een individueeel niveau ondernemers zijn die winst willen maken, en ik weet wel dat er consumenten zijn die het kopen voor die prijs, maar neem eens een helicopter view. Vind je het dan nog steed normaal?
Ik niet.
Als ik business angel was kreeg geen een van de tussenhandelaren een investering omdat hun business model overduidelijk fundamenteel onhoudbaar is op de lange termijn.
Er wordt op deze manier gewoon geen echte waarde gecreerd door onze economie, dat loopt slecht af.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kuifje
kuifje
Blijkbaar ben ik de enige die hier iets vreemds ziet. Ik weet het, volledig off-topic, en zeker niet bedoeld als kritiek op de vraagsteller of reageerders, maar...
We hebben hier een product dat geleverd wordt, inclusief winst voor de producent, voor 1.90. En dan doen we een beetje tovenarij met een aantal tussenpersonen, en dan is het product blijkaar ineens 8.95, dus vier en een half keer zoveel(!), waard.
En we vinden dat allemaal maar normaal. Alsof de toegevoegde waarde van de tussenpersonen (winkelier, groothandel, importeur) groter is dan die van de bedenker en fabrikant en van het product. Dat is natuurlijk never nooit niet het geval.
En dan vinden we het vreemd dat mensen traditionele winkels links laten liggen en naar webshops gaan.
Ik weet wel dat al die tussenpersonen een goede verantwoording hebben voor hun marge, en op een individueeel niveau ondernemers zijn die winst willen maken, en ik weet wel dat er consumenten zijn die het kopen voor die prijs, maar neem eens een helicopter view. Vind je het dan nog steed normaal?
Ik niet.
Als ik business angel was kreeg geen een van de tussenhandelaren een investering omdat hun business model overduidelijk fundamenteel onhoudbaar is op de lange termijn.
Er wordt op deze manier gewoon geen echte waarde gecreerd door onze economie, dat loopt slecht af.
Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46159-wat-is-de-waarde-van-tussenhandel-tussenschakels-nog/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
38 antwoorden op deze vraag