• 0

Nieuwe website electricien zakelijke markt.

Omschrijving van je concept:

Tijdens het inmiddels al weer zeven jarig bestaan van mijn onderneming blijk ik het grootste gedeelte van mijn opdrachten te verkrijgen vanuit de consumenten markt. Leuke opdrachten maar vaak eenmalig omdat een consument niet dagelijks aanpassingen in de elektra nodig heeft. Het is daarbij vrij ad-hoc en op grotere werken na, die ik gelukkig ook heb, is de agenda op korte termijn wel gevuld, op lange termijn minder.

 

Al langere tijd weet ik dat ik meer te bieden heb, als waar een consument om vraagt, vandaar een nieuwe website en deels nieuwe bedrijfsvoering om ook het MKB te bedienen.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Domeinnaam geclaimd, mod edit: knip, teksten deels laten schrijven en deels zelf geschreven. De website is nu gehuurd tot eind december. Dan wordt er gewerkt aan een nieuwe website.

 

Uiteraard verdiept in de doelgroep en in de materie.

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het idee is om voor het MKB een partner te worden die meer is dan een elektricien die een storing verhelpt en dan weer verder gaat. Het meedenken met het verbeteren en onderhouden van een winkel, kantoor o.i.d., op deze manier meer continuteit te creeren en daarbij op langere termijn meer overzicht te creeren over de uit te voeren werkzaamheden.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In tegenstelling tot andere elektriciens wil ik me specifiek gaan richten op onderhoud, inspectie en verdere verbeteringen aan de installatie. De nieuwbouw is vaak een prijzenslag, en is wederom ad-hoc.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zijn de teksten uitdagend en wervend genoeg.

Zijn er andere verbeterpunten?

 

 

Het gaat hierbij om http://www.elektricien.pro/ mod edit: zie verwijzing in profiel of handtekening, deze domeinnaam is niet langer in gebruik

 

Lees graag de reacties.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 1

Veel mensen schrijven "electricien" (nog) met een "c". Jammer dat die domeinnaam al bezet is (staat zo te zien te koop). Misschien kun je nadenken of je daar op de een of andere manier rekening mee kunt houden bij de manier waarop je je site gaat promoten.

 

De teksten op - met name - je homepagina vind ik niet sterk. Dat geldt om te beginnen voor de drie kopjes, maar bijvoorbeeld de derde alinea loopt niet goed en de vierde bullet sluit niet aan op de koptekst ("zodat u ... de zekerheid").

 

Ik kan me voorstellen dat je aanbod voor veel MKB-ers een beetje "groot" aanvoelt, ook omdat er geen enkele indruk gegeven wordt van de kosten. Heb je geen mogelijkheid om ze klein te laten "instappen", bijvoorbeeld met een abonnement waarbij je het bedrijf 1 of 2 maal per jaar bezoekt voor een basis-controle voor een vast bedrag? En dat bedrag dan ook gewoon noemen op je site?

 

En nog een technisch puntje: van je menu onderaan is alleen de eerste menu-keuze een linkje.

Link naar reactie
  • 1

Ik snap de targeting van mkb in het algemeen nooit zo goed. Wat is mkb?

 

De ene mkb-er heeft minder elekrotechnische behoeften dan een gemiddelde particulier, terwijl een andere mkb-er meer installatie heeft dan een in fte gemeten grote onderneming. Gebouwinstallaties zegt hier bijvoorbeeld m.i. al veel meer.

 

Waarom een nieuwe (magere) website voor een zakelijke doelgroep en geen tweedeling particulier/zakelijk op de bestaande? Of een zakelijke handelsnaam Ritske Gebouwinstallaties? Denk je aan krachtstroom, beveiliging, lichtplannen en duurzame energie, of in andere richtingen? Wat houdt je verdieping in doelgroep en materie in? Mogelijk kun je hier landingspagina's op gaan baseren.

 

Hoe kun je jezelf elektrotechnisch adviesbureau gaan noemen of je als zodanig positioneren? Want dat lijkt mij wat je wilt...

...wie zou jouw opdrachtgever worden? Gebruiker of eigenaar?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Highio,

 

 

Voor wat betreft de magere website, daar wordt aan gewerkt, mede dor jouw input kan ik daar wat meer mee doen. In deze vorm is de site nu tijdelijk.

Met de vorige heb ik wel groot uitgepakt, dat heeft het ook weer opgeleverd, nu nog even niet.

 

Twee websites omdat ik het installeren en het onderhoud van elkaar wil losweken. In 1 website blijft dat in elkaar overlopen.

 

Het MKB is een breed begrip met eigenaren en huurders. Een huurder richt het vaak in naar eigen behoefte, waar ook vaak het gevaar schuilt. Dan is de gebruiker in eerste instantie mijn gewenste opdrachtgever, hij merkt het in zijn omzet als iets niet goed functioneert. Op andere vlakken de eigenaar.

 

De door jou genoemde handelsnaam hou ik in gedachten, op dit moment vind ik het wat te bombastisch overkomen. Misschien over een aantal jaren. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rick,

 

ik denk dat je zelf in de branche het beste rond kunt zien, hoe anderen dit invullen. Installatietechniek en Onderhoud & Service klinkt dan misschien minder bombastisch, maar wijkt verder van de inhoudelijke dienst. Het toespitsen van (advies- of abonnements)diensten op doelgroepen lijkt me een interessante gedachte.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Zelf ben ik ook elektricien en heb ik ook gemerkt dat er vanuit de mkb wel vraag is naar een soort van onderhoud&reparatiedienst + advies&inspectie.

 

Voor zo'n bedrijven is een elektricien in vaste dienst zowiezo te duur. Maar als je door goeie communicatie ze wel 'het gevoel' kan geven dat ze iemand in dienst hebben dat je dan wel goed bezig bent.

 

En dan maandelijks factureren.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 1

Ik snap de targeting van mkb in het algemeen nooit zo goed. Wat is mkb?

 

De ene mkb-er heeft minder elekrotechnische behoeften dan een gemiddelde particulier, terwijl een andere mkb-er meer installatie heeft dan een in fte gemeten grote onderneming. Gebouwinstallaties zegt hier bijvoorbeeld m.i. al veel meer.

 

Waarom een nieuwe (magere) website voor een zakelijke doelgroep en geen tweedeling particulier/zakelijk op de bestaande? Of een zakelijke handelsnaam Ritske Gebouwinstallaties? Denk je aan krachtstroom, beveiliging, lichtplannen en duurzame energie, of in andere richtingen? Wat houdt je verdieping in doelgroep en materie in? Mogelijk kun je hier landingspagina's op gaan baseren.

 

Hoe kun je jezelf elektrotechnisch adviesbureau gaan noemen of je als zodanig positioneren? Want dat lijkt mij wat je wilt...

...wie zou jouw opdrachtgever worden? Gebruiker of eigenaar?

 

Groet,

 

Highio

 

Over meer duidelijkheid over de doelgroep ben ik het wel eens. Maar een tweede website heeft wel een veel grotere inpact dan een bestaande site in tweeën delen.

Via een aparte website kun je de sfeer juist heel anders maken dan wanneer je vast zit aan een bestaande website.

Ik weet nog heel goed in het begin van Podium Verhuur Haaglanden, dat ook iedereen mij hier op het forum voor gek verklaarde dat ik een aparte website ging bouwen en inmiddels zijn er binnen 4 jaar nu 2 bedrijven die mijn bedrijf willen kopen incl website. 95 % van de nieuwe klanten komt via de website binnen.

Ik zeg niet dat dat een aparte website de gouden greep is, maar ben wel van mening dat het heel ondersteund kan werken.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb even gekeken of je website mij de info geeft die ik daar (bedrijfsmatig) eventueel zou kunnen zoeken:

 

Keuring van installatie:

Voor mij is niet geheel duidelijk of de keuringen die je doet voldoen aan bepaalde eisen (waarvoor is het geschikt), wat ik mis is de link tussen keuringen van de installatie en de opstalverzekering (vaak staat er in de voorwaarden een clausule over verplichte periodieke keuring). Dit kan ook spelen bij verschillende certificaten (VCA bijvoorbeeld), daar wordt vaak een verplichting opgenomen om de installatie periodiek te laten keuren.

 

Keuring elektrisch gereedschap: Als je je richt op mkb bedrijven dan hebben die ook vaak gereedschap, kan je daar ook iets mee?

 

Storingen: er staat wel iets over storingen maar voor mij zou in dat geval belangrijk zijn hoe snel je reageert op een storingsverzoek (24/7?)

 

Als ik mezelf afvraag of je site aanleiding zou geven om verder te informeren dan aarzel ik, de info komt op mij wat weinigzeggend over waardoor de site meer vragen dan antwoorden oplevert. Ik zie liever een beknopte, professioneel ogende site die me prikkelt om om de telefoon te pakken dan een site die wel veel info geeft maar daarmee ook veel vragen oplevert.

 

Ik zou de voorkeur geven aan een site waarbij vanuit 1 huisstijl een splitsing gemaakt wordt naar particulier en zakelijk, je zult toch dezelfde installateurs inzetten denk ik en met dezelfde bus/bedrijfskleding op het werk verschijnen. Ik zou als potentiele opdrachtgever toch ook je particuliere site bekijken en als ik daar een heel ander gevoel bij krijg dan bij de zakelijke dan zou dat voor mij een reden kunnen zijn om af te haken.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Dank je Astrid,

 

Informatie neem ik mee. De site is nog niet klaar, daar wordt nog volop aan gewerkt.

 

De laatste zin, daar zeg je wel wat, het gevoel kan anders zijn. Ik zet het eerst wel door met twee websites.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog even terugkerend met dit topic, ik heb ieder zijn/haar adviezen meegenomen, en vooral ook de tips en adviezen gegeven op de HL Next Event door Karen en Nico.

 

En hier is uit voortgekomen dat ik met mijn bestaande inmiddels vertrouwde website de afgelopen jaren veel klanten heb gekregen en behouden, de afgelopen dagen heb ik deze wat aangepast, een pagina erbij gemaakt voor de nieuwe doelgroep, daarbij een USP benadrukt. Hopelijk een mooie binnenkomer.

 

Dat is voor nu even de website, en nu nog de tips van Arthur toepassen :) actief aan de weg timmeren en dan successen boeken.

 

Ik hou me nog graag aanbevolen voor verbeterpunten, er zit nog wel een schoonheidsfoutje in, maar daar maak ik nog tijd voor.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hou me nog graag aanbevolen voor verbeterpunten, er zit nog wel een schoonheidsfoutje in, maar daar maak ik nog tijd voor.

Bedoel je met "schoonheidsfoutje" de "edit"-link op de homepagina?

 

De zin "bij ... kunt u het allemaal installeren, of bent u nu de klant die zelf graag iets doet" vind ik niet gelukkig, want zowel in het eerste deel als in het tweede deel moet ik het allemaal zelf doen.

 

De foto van het korfbalteam dat je sponsort zou ik minimaal elk jaar vernieuwen.

 

Verder werkt de link naar je websitebouwer om begrijpelijke redenen niet meer, die zou ik aanpassen of weghalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hou me nog graag aanbevolen voor verbeterpunten, er zit nog wel een schoonheidsfoutje in, maar daar maak ik nog tijd voor.

Bedoel je met "schoonheidsfoutje" de "edit"-link op de homepagina?

 

De zin "bij ... kunt u het allemaal installeren, of bent u nu de klant die zelf graag iets doet" vind ik niet gelukkig, want zowel in het eerste deel als in het tweede deel moet ik het allemaal zelf doen.

 

De foto van het korfbalteam dat je sponsort zou ik minimaal elk jaar vernieuwen.

 

Verder werkt de link naar je websitebouwer om begrijpelijke redenen niet meer, die zou ik aanpassen of weghalen.

 

 

Klopt John, de link moet nog even weg.

 

Foto van het korfbalteam is een goeie om die elke jaar te vernieuwen.

 

 

@peter, ik denk dat je op een verkeerde website hebt gekeken.

:)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.