• 0

Inkomstenbelasting 2013 W/V-resultaat niet gelijk aan Fiscaal Resultaat

Beste Forumleden,

 

Korte introductie, eind 2012 begonnen met een webshop, 2013 hierbij het eerste volledige kalenderjaar in bedrijf.

Simpel bedrijf geregistreerd onder Rechtsvorm V.O.F. met inkoop/verkoop goederen.

 

in 2013 zijn er het hele jaar geen priveopnames/stortingen gebeurt.

Vervolgens heb ik een "Prive" inkomstenbelasting ingevuld echter moest deze uiteraard voor "ondernemers" zijn.

 

Nu liep ik hierin vast aangezien het programma van de Belastingdienst aangeeft dat het w/v-rekening resultaat niet overeenkomt met het fiscale resultaat. Via Google op dit forum terecht gekomen en een drietal discussies kunnen vinden omtrent hetzelfde probleem echter nog niet wijzer geworden.

 

Wij hebben afgelopen kalenderjaar 2013 als omzet 34.510 euro gedraaid.

Kosten waren 38.911 euro. Resultaat Winst-Verlies Rekening: - 4401 euro.

 

Dit resultaat is echter te denken aan het feit dat de voorraad van onze Webshop 31 december 2013 een stuk groter was (toename van 4401 euro) dan op 1 januari 2013.

 

Liquide middelen (zakelijke bankrekening is afgenomen met zelfde bedrag).

 

Kan iemand mij uitleggen wat ik dan wel compleet over het hoofd zie of fout doe vanwege de melding:

 

Uw Fiscaal Resultaat komt niet overeen met het Winst/Verlies Rekening resultaat?

 

Alvast bedankt voor de input!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joost Rietveld & Mmint,

 

Dank voor de snelle respons.

De Mutatie van de Winst/Verlies Rekening verlangt een (Zelfde) Mutatie met het Eigen Vermogen.

 

Echter heb ik volgens mij een simpel iets over het hoofd gezien, de wijziging (stijging) voorraad gereed product dient als onderdeel van de Opbrengst in de Winst/Verlies Rekening correct?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je nu van je beginvermogen het verlies aftrekt, kom je dan op het bedrag uit wat genoemd staat als eigen vermogen op de eindbalans? Met andere woorden, is de mutatie ook daadwerkelijk enkel en alleen het resultaat wat je hebt behaald? Hoe hoog is het verschil? Is het niet gewoon een afrondingsverschil van een paar euro?

www.ovis-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.