Multi Level Marketing

Aanbevolen berichten

Beste HL leden,

 

Ik zie de laatste tijd een groeiend aantal aanbieders, die beloven dat je snel veel geld verdient, zonder enige kennis.

Een nauwkeuriger blik leert, dat je niet alleen een product of dienst mag / kunt verkopen, maar dat je (vooral) ook de methode van werving aan de man dient te brengen.

Hiervoor dient dan eerst geïnvesteerd te worden.

 

Met name dat laatste (het verkopen van de verkooptruc) lijkt mij een kwalijke zaak.

Het lijkt op een soort piramide spel. Je koopt de truc; verkoopt dit aan 2 andere4 (slachtoffers), die het weer doorverkopen aan ieder 2 andere slachtoffers.

Na ca. 24 ronden (als iedere deelnemer 2 nieuwe deelnemers aanbrengt) zijn alle 17 miljoen Nederlanders een verkooptruc aan iemand anders aan het verkopen.

 

De wet laat e.e.a. toe, zolang het eerste doel is het verkopen van een product of dienst.

Als de organisatie is opgezet om geld te verdienen met de verkooptruc an sich, dan is dit niet toegestaan.

 

Een groeiend aantal mensen, die in de financiële problemen zitten worden hierdoor aangetrokken (en vervolgens uitgekleed).

 

Ik ben benieuwd hoe andere HL leden hier over denken.

 

Graag een reactie dus.

 

Hans Bertram

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie

Multi level marketing valt buiten de scope van dit forum:

 

Exactly, en daarom gaat hier ook een slot op

 

EDIT, modmelding:

nou daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg oplichters die dit professioneel en als ondernemer doen. :-)

 

Vast. Maar voor discussie daarover zijn andere fora meer geschikt, zoals het MLM-forum

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.