• 0

Loon gedeeltelijk laten uitbetalen in een bv

Hoi Allen,

Ik ben op een zeer interessant forum beland waar ik al een aantal dingen van geleerd heb. De vraag ik die ik nu stel kan ik helaas nog niet vinden :(.

Op dit moment heb ik een participatie BV opgezet omdat ik in de nabije toekomst een horeca exploitatie wil overnemen (ben op dit moment in onderhandeling). Daarnaast heb ik op dit moment een aanbieding gekregen om te verwisselen van werkgever waarbij ik ongeveer € 20.000 op jaarbasis zou gaan verbeteren.

Aangezien ik tevreden ben met mijn huidige salaris om van te leven zou ik graag de € 20.000 willen laten uitbetalen in mijn BV doormiddel van een managementfee richting de nieuwe werkgever aangezien ik denk dat ik dan alleen VPB hoef te betalen omdat ik dit geld wil gaan gebruiken om te investeren. Ik lees echter op internet dat het niet mogelijk is om bij iemand in dienst te zijn en tegelijkertijd te factureren? Dus is er iets dat ik in dit idee mis of zit ik op de goede weg door de € 20.000 te laten uitbetalen in de BV?

Alvast bedankt voor het mooie forum en de antwoorden die ik hoop te vinden.

Met vriendelijke groet,

Houthakker 1978

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Zoals het er staat, klinkt het alsof je in loondienst gaat bij een nieuwe werkgever, maar een deel van je salaris aan je BV wilt laten overmaken. Dat kan op zich, alleen niet met de gevolgen die je voor ogen hebt: dan is namelijk nog steeds het hele salaris bij jou belast en wordt slechts de uitbetaling van het netto salaris over jouw bankrekening en die van je BV verdeeld. Die storting op de bankrekening van de BV is dan ofwel een lening van jou aan de BV ofwel een (al dan niet informele) kapitaalstorting.

Afhankelijk van de omstandigheden bestaat er mogelijk de optie dat je niet in loondienst gaat, maar de BV laat inhuren en jij bij de BV in loondienst gaat. Maar zo op het eerste gezicht zal er dan wel het een en ander aan de situatie moeten wijzigen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar