Op dit moment werk ik 20 uur in de week in loondienst en de rest van de week voor mijn eenmanszaak. Ik zit in de dienstverlening waarbij de klant een jaarlijks of maandelijks abonnement afsluit.
De 1.225 uren haal ik met gemak in 1 jaar voor mijn eenmanszaak.
Nu moet dit natuurlijk aantoonbaar zijn.
Mijn klanten betalen niet per uur, maar gewoon een vaste prijs incl. support. Het kan dus zijn dat ik voor een klant 1 uur bezig ben maar niks in rekening breng en een andere klant heeft nooit support nodig.
Deze uren zijn dus te factureren en leveren niet direct iets op.
Ook zijn er een hoop uren zoals uitzoek werk, testen etc.
Hoe streng is deze uren verantwoording? Moet je echt elk uur verantwoorden?
Ik zit ook wel eens even rond te klikken op het internet om wat in te lezen etc.
Is het voldoende op per dag bijvoorbeeld:
16-6-2014
09:00 - 09:30 E-mail instellen telefonisch voor Bedrijf B.V.
09:30 - 10:30 Administratie
10:30 - 12:30 Tickets/mails beantwoorden (moet ik dat gaan specificeren per klant? Lijkt mij niet?)
12:30 - 13:30 Uren verantwoording Belastingdienst maken
13:30 - 15:30 Systemen updaten en testen
15:30 - 17:00 Scripten Web portal
Ik ben benieuwd of dit voldoende is? Zijn er tips?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dennis12
dennis12
Op dit moment werk ik 20 uur in de week in loondienst en de rest van de week voor mijn eenmanszaak. Ik zit in de dienstverlening waarbij de klant een jaarlijks of maandelijks abonnement afsluit.
De 1.225 uren haal ik met gemak in 1 jaar voor mijn eenmanszaak.
Nu moet dit natuurlijk aantoonbaar zijn.
Mijn klanten betalen niet per uur, maar gewoon een vaste prijs incl. support. Het kan dus zijn dat ik voor een klant 1 uur bezig ben maar niks in rekening breng en een andere klant heeft nooit support nodig.
Deze uren zijn dus te factureren en leveren niet direct iets op.
Ook zijn er een hoop uren zoals uitzoek werk, testen etc.
Hoe streng is deze uren verantwoording? Moet je echt elk uur verantwoorden?
Ik zit ook wel eens even rond te klikken op het internet om wat in te lezen etc.
Is het voldoende op per dag bijvoorbeeld:
16-6-2014
09:00 - 09:30 E-mail instellen telefonisch voor Bedrijf B.V.
09:30 - 10:30 Administratie
10:30 - 12:30 Tickets/mails beantwoorden (moet ik dat gaan specificeren per klant? Lijkt mij niet?)
12:30 - 13:30 Uren verantwoording Belastingdienst maken
13:30 - 15:30 Systemen updaten en testen
15:30 - 17:00 Scripten Web portal
Ik ben benieuwd of dit voldoende is? Zijn er tips?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag