• 0

uren ondernemersaftrek hoe streng?

Op dit moment werk ik 20 uur in de week in loondienst en de rest van de week voor mijn eenmanszaak. Ik zit in de dienstverlening waarbij de klant een jaarlijks of maandelijks abonnement afsluit.

 

De 1.225 uren haal ik met gemak in 1 jaar voor mijn eenmanszaak.

Nu moet dit natuurlijk aantoonbaar zijn.

 

Mijn klanten betalen niet per uur, maar gewoon een vaste prijs incl. support. Het kan dus zijn dat ik voor een klant 1 uur bezig ben maar niks in rekening breng en een andere klant heeft nooit support nodig.

 

Deze uren zijn dus te factureren en leveren niet direct iets op.

Ook zijn er een hoop uren zoals uitzoek werk, testen etc.

 

Hoe streng is deze uren verantwoording? Moet je echt elk uur verantwoorden?

Ik zit ook wel eens even rond te klikken op het internet om wat in te lezen etc.

 

Is het voldoende op per dag bijvoorbeeld:

 

16-6-2014

09:00 - 09:30 E-mail instellen telefonisch voor Bedrijf B.V.

09:30 - 10:30 Administratie

10:30 - 12:30 Tickets/mails beantwoorden (moet ik dat gaan specificeren per klant? Lijkt mij niet?)

12:30 - 13:30 Uren verantwoording Belastingdienst maken

13:30 - 15:30 Systemen updaten en testen

15:30 - 17:00 Scripten Web portal

 

Ik ben benieuwd of dit voldoende is? Zijn er tips?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben sinds kort voor mezelf begonnen als ondernemer, en ik hou mijn gewerkte uren ook op deze manier bij. Ik heb van mijn accountant begrepen, dat op deze wijze je inderdaad de benodigde onderbouwing moet vastleggen.

Uiteraard zullen de vermelde uren wel geloofwaardig moeten zijn is ook zijn mededeling geweest, net als Peter stelt.

Vindt weer uw eigen kracht en zelfredzaamheid: Uw Eigen Kracht

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je precies met onderbouwing?

 

Als ik met een klant heb gebeld moet ik dit kunnen aantonen d.m.v. een gespreksoverzicht van mijn telecom provider? (die overzichten krijg ik niet eens)

 

Lijkt mij erg lastig aan te tonen.

 

 

 

 

Voor een ondernemer is het vrij logisch dat er gebeld wordt. Dat er dan in een lijstje een aantal uren voor telefoneren staat is zonder overzicht al geloofwaardig aan te tonen. Je hebt natuurlijk een dusdanige variëteit aan werkzaamheden dat het merendeel aan te tonen is, gewoon door de resultaten die er uit voort gekomen zijn.

 

2 uur schrijven offerte -> resultaat offerte

1 uur schrijven factuur -> resultaat factuur

2 uur werkbezoek -> mogen schrijven offerte

40 uur dienstverlening -> inkomen

4 uur aquasitie -> hopelijk klanten

 

Natuurlijk kun je niet alles onderbouwen, als je ruimschoots het aantal uren haalt, (minimaal 1225, dat is niet zoveel), zal automatisch uit je urenstaat vaak al blijken dat het geloofwaardig is.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik met een klant heb gebeld moet ik dit kunnen aantonen d.m.v. een gespreksoverzicht van mijn telecom provider?

Ik neem aan dat je belt op basis van een ticket en daarin de tijd logt die je aan dat ticket hebt besteed? Als je dan in je overzicht 2 uur voor het beantwoorden van tickets hebt opgenomen, dan lijken mij de bijbehorende tickets voldoende onderbouwing van die uren.

Link naar reactie
  • 0

Als ik met een klant heb gebeld moet ik dit kunnen aantonen d.m.v. een gespreksoverzicht van mijn telecom provider?

Ik neem aan dat je belt op basis van een ticket en daarin de tijd logt die je aan dat ticket hebt besteed? Als je dan in je overzicht 2 uur voor het beantwoorden van tickets hebt opgenomen, dan lijken mij de bijbehorende tickets voldoende onderbouwing van die uren.

 

Niet direct, meestal gewoon aan het einde van de dag wat er gedaan is.

Dus iets van 14:00 14:15 gebeld met klant X

 

We worden ook wel is gebeld zonder ticket en/of ik bel de klant zonder ticket.

 

Maargoed, meneer inspecteur mag m'n mailbox inzien als hij er om zou vragen bij een controle.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.