de HigherLevel community, discussie over de toekomst

Aanbevolen berichten

Deze discussie is bedoeld om Hijger Level een nieuwe impuls te geven.

Om de discussie een zetje te geven volgt nu mijn persoonlijke mening/visie over HL

 

HigherLevel moet vooral een forum blijven om elkaar als startende en ervaren ondernemer te ondersteunen, onafhankelijk en objectief.

 

HigherLevel moet meer gepromoot worden,

Dit doen we door ons als HigherLevel lid te profileren op bijeenkomsten, maar ook door bezoekjes aan b.v. KvK op onze websites, e.d.

Merchandise moet ons hierbij helpen, te denken valt aan T-shirts, overhemden, baseball caps, pins enz.

 

Ook Business news radio en andere media moeten we proberen in ons verhaal te betrekken.

 

Higherlevel moet regiobijeenkomsten organiseren:

Enigszins vergelijkbaar als bij de NOVU, je kunt een zaaltje huren, maar een bezoek bij een collega ondernemer is veel leuker en persoonlijker.

Hier moet een vaste formule voor gevonden worden, de bezoeker weet dan van te voren wat hij mag verwachten.

Als programma denk ik aan het volgende

 

1   Een presentatie van het bedrijf waar de meeting plaatsvind evt. met rondleiding

2   Een spreker over zijn kijk op ondernemen, mag ook samenvallen met punt 1

3   Elke bezoeker krijgt van te voren een deelnemerslijst met profielen van    de deelnemers. Een stapel visitekaartjes mee!

4   Cold shower ronde, een actief deel waarbij een aantal ondernemers/starters onder de koude douche gaan.

Doel is om volgens een aantal vaste vragen op bouwende kritiek te leveren op de zijn of haar onderneming en deze zo wakker en alert te houden.

Tijdens deze koude douche worden de opmerkingen door een notulist opgeschreven en naderhand samen gevat en toegezonden aan de deelnemer.

5   Een hapje en een drankje

6   En natuurlijk moet het gezellig zijn !

 

Met name de cold shower ronde moet het verschil gaan maken, het moet attractief zijn voor deelnemers, hier moet een actieve win win situatie uit voort komen.

 

En misschien moeten we ook de mensen aan het woord laten waar het niet goed gegaan is ( als we die bereid vinden). Al die successtories komen mij soms de neus uit ;). Ook hier kunnen de andere deelnemers wat van leren en alert blijven voor valkuilen !

 

Verder moeten we invulling gaan vinden voor het InnovatieSquad.

Daar zet ik een ander draadje voor op.

Link naar reactie

het cold shower idee is leuk. ik zou ook willen voorstellen dat we een 'lessons learned' hoek op HL maken, waar (al dan niet zonder de bedrijfs/ondernemers-naam te publiceren), kort en bondig samenvattingen komen van de leerpunten én de zaken die goed gingen. Dat levert voor de leden veel toegevoegde waarde op.

 

Daarnaast kunnen we hieruit putten om bijvoorbeeld ieder kwartaal een persbericht op te stellen, wat ook extra aandacht en traffic genereert.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

ander idee: uit de vele discussies zijn regelmatig algemene wijsheden te halen, zoals bijvoorbeeld concurrentiebeding, administratie, financiering, rechtsvorm etc.

 

is het geen leuk idee om dit soort waarheden te 'bundelen' en samen te vatten in columns. als we dit generiek opzetten, kunnen we dit bijvoorbeeld per halfjaar als stage-opdracht door studenten (bijvoorbeeld) commerciële economie laten doen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

is het de bedoeling dat we in deze draad onze ideeen spuien en de organisatorische aspecten in de draad http://www.pionierforum.nl/pionierforum/forum/index.php?board=20;action=display;threadid=6007 bespreken? of moet ik mijn ideeen in die draad plaatsen.

 

ik vermoed dat dit de ideeen draad is/wordt.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

idee: webcast maken van de cold shower presentaties? of opnemen en als streaming video afspeelbaar publiceren op HL.

 

ik realiseer mij dat e.e.a. niet vanzelf gaat en ook geld kost, maar als we met uitgewerkte ideeen richting EZ gaan, is er aldaar vast wel een financieringspotje te vinden.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

HigherLevel is :

 

* Bron van Kennis

* Herkenning en bevestiging voor en door ondernemers

* Netwerk/Ontmoetingsplaats

* Vraag & Aanbod

 

HL is en blijft internet-based.

 

Mijn idee is dat HL Het referentiepunt wordt voor Levend Ondernemerschap. (Levend = gebaseerd op echte mensen, niet op dooie theorie)

 

Wat betekent dit :

 

* HL wordt een overkoepelend merk voor activiteiten voor & door ondernemers, zoals :

* Bundelen van kennis die hier wordt gegeven en bijv. deze uitgeven. Inkomsten gaan terug in de gezamenlijke pot van HL. Dit kan ook in combinatie met een mgtblad (Bizz/Quote/HL, the magazine ?)

* Idem voor ideeen van VC en Merkava. PPT- en streaming : belachelijk dat deze soort kennisoverdracht niet duidelijk & gemakkelijk beschikaar is.

* Trainingen voor ondernemers (businessplan/marketingplan/verkoop/administratie/boekhouden/coaching/ presenteren/geldzaken iha, etc, etc)

* Promotie van HL. bijv. door de prijs voor de "Starter van het Jaar" te beginnen.

* Sponsoring van HL door bedrijven.

* Contact opnemen met andere instituten voor ondenmersschap : Nijenrode, Erasmus Universiteit, De Universiteit van Het Leven, VNO/NCW.

 

Ja, ik ben ook voorstander van regionale bijeenkomsten van ondernemers. En ja : hier moet meer dan 80% van de aanwezigen ondernemer zijn.

 

Ik besef mij dat voor een aantal lezers deze woorden groot en misschien overmoedig klinken. Het is ook zeker mijn bedoeling niet om een leuk forum waar veel kan om te vormen tot een stijve branchevereniging.

 

Integendeel : zodra het niet meer voelt als vrij, vormloos handelen dan is HL zo dood als een pier.

 

Maar wat mijn drijfveer is, is om te maken dat HL voor zichzelf kan zorgen, waardoor het van de energie, passie en gekte van van helden als Kermie en Zrski (en anderen !) moet afhangen of HL blijft bestaan.

 

En daarnaast vind ik dat het hoog tijd wordt dat ondernemers de informatie en tools gemakkelijk kunnen vinden die het hen mogelijk maakt om Nederland economisch bloeiender en veel persoonlijke levens boeiender te maken !

Link naar reactie

het kan zijn dat ik de draad geheel mis, maar ik vraag het maar gewoon.

 

waarom koppelen we de innovatiesquad nu los van higherlevel? moeten we het niet gewoon onder één merknaam bij elkaar houden? het merk begint net een beetje bekend te raken, en dan gaan we weer een nieuw 'merk' in de markt zetten.

 

volgens mij sluit het ene het andere niet uit en kunnen we alle 'sub-brands' onder higherlevel plaatsen.

 

zeker een discussiepunt voor 25/2?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Inderdaad, als ondernemer heb je al genoeg aan je hoofd. Dus verdere versplintering is niet echt positief in mijn ogen. Lekker alles onder één dak ;)

Link naar reactie

het kan zijn dat ik de draad geheel mis, maar ik vraag het maar gewoon.

 

waarom koppelen we de innovatiesquad nu los van higherlevel? moeten we het niet gewoon onder één merknaam bij elkaar houden? het merk begint net een beetje bekend te raken, en dan gaan we weer een nieuw 'merk' in de markt zetten.

 

volgens mij sluit het ene het andere niet uit en kunnen we alle 'sub-brands' onder higherlevel plaatsen.

 

zeker een discussiepunt voor 25/2?

 

Innovatiesqoad zijn mijns insziens de stoottroepen van HL. Het zijn de leden die zich ook buiten het forum als lid manivesteren. Ik vind het wel grappig zo'n weerkgroep met een eigen naam. De basis van deze groep is en blijft HL

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik zou het ook onder HL willen houden, ik denk dat het makkelijkst communiceert. Dan kunnen we altijd nog HL meetings met een thema maken:

 

HL meeting by InnovatieSquad (thema innovatie in ondernemerschap)

HL meeting by TheDustSquad (thema boekhouding en andere stoffige ongein ;))

enz. enz.

 

waddayathink?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Hoi Nils en anderen,

 

Ik ben alvast begonnen met te helpen om Higher Level wat bekender te maken door het op te nemen als 'digitaal netwerk' op de nieuwe website www.ondernemersnetwerken.nl.

 

Groeten Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ik vind het verbazend om te zien hoe er wordt nagedacht over zaken als baseball caps, pinnetjes, de naam van regio-bijeenkomsten en dergelijke, terwijl niemand zich afvraagt waarom Higherlevel een nieuwe impuls nodig heeft. Presteert HigherLevel niet goed, of onder verwachting? Dan moet er in eerste plaats gekeken worden naar de reden daarvan. Als je eventuele oorzaken negeert en lukraak met nieuwe initiatieven komt, heb je kans dat die mislukken omdat er blijkbaar in de basis iets niet goed zit.

 

Ik zal hier weinig vrienden mee maken, maar mijn mening over die basis is niet echt positief. Higherlevel/Pioniersforum is na al de jaren dat er nu al aan gewerkt wordt, in feite niks meer dan een internetforum. maar dan wel een waar blijkbaar veel mis mee is, want hoe kan het dat op een forum met bijna 4000 leden, er slechts een stuk of 30, 40 regelmatig actief zijn? Waarom zijn het, met zoveel inschrijvingen, altijd dezelfden in de praktijk? Daarachter volgt een groep van misschien 100 man die af en toe even langs komt en daar houdt het wel mee op. Als je die aantallen ziet moet je toch concluderen dat het niet zozeer een impuls is dat HigherLevel nodig heeft, maar een grondige analyse. We zouden beter eerst na kunnen denken over het verleden dan over de toekomst.

 

Ik denk dat ook wat realisme niet zou misstaan. Higherlevel-merchandise? Hoeveel mensen zouden ooit een T-shirt van de Kamer van Koophandel kopen? Of van de lokale MKB-vereniging? Het zijn niet toevallig alleen maar mensen uit dat groepje van 30, 40 actievelingen die zich laten horen m.b.t. InnovatieSquad of uitbreidingen rondom HL. Is het niet veelzeggend dat de andere 3960 leden ook nu geen enthousiasme vertonen?

 

Even serieus, mensen: de insteek van de meeste ondernemers is nog steeds: what's in it for me. Op dat punt schiet het Higherlevel-forum blijkbaar te kort, en ik vraag me af hoe zinvol het is om aan een offline-exponent te beginnen als het online nog maar nauwelijks succesvoller is dan een nieuwsgroep als nl.ondernemen.

 

En nou klink ik misschien wel als een zeikerd en een negativo, maar ik ben van mening dat succes begint bij zelfkritiek. Als je mikt op een prominente rol en je opereert na twee jaar nog steeds in de marge, dan moet je eerst bij jezelf te rade gaan. Wat is er mis met het business model? Wat zijn de oorzaken? Waar ligt het aan? Pas als je daar antwoorden op hebt, kun je iets zinnigs zeggen over een nieuwe koers.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

40 actieve mensen is voor een forum geen slechte score. Veel mensen komen alleen voor informatie die ze op dat moment nodig hebben en zullen nooit het 'communitygevoel' ervaren.

Higherlevel moet er in mijn ogen voor zorgen dat vragen gewoon, zoals nu, zo goed mogelijk beantwoord worden. niet te ingewikkeld, zonder teveel afsplitsingen, maar gewoon als De toegangsplek voor de ondernemer.

Link naar reactie

Beste Anders,

 

Kunnen we jou op 25 februari ook verwachten ?

 

Dat niemand zich kritisch uitlaat ben ik niet met je eens, het is juist de kritische noot van één van de leden die dit balletje aan het rollen heeft gebracht.

Natuurlijk gaat er op 25-2 gesproken worden over "hoe gaan we verder", alle ideeen die nu ge-uit worden kunnen dan eens kritsich tegen het licht gehouden worden.

 

Een van de redenen van de bijeenkomst is de vraag waarom higher level een speler in de marge is, net als al die anderen trouwens, maar wat kunnen en/of willen en/of moeten we hier aan doen.

 

En de merchandise is naar mijn mening ook niet bedoeld om grove winsten te draaien, maar veel meer als promotie middel om de community uit het virtuele te halen.

En het is goed voor het community gevoel.

 

 

Dat er maar een beperkte groep regelmatig terugkeert is logisch, je kunt alleen groeien (letterlijk en figuurlijk) als je meer bied dan wat HL nu bied.

Als er meer op en met HL gebeurt zullen mensen vanzelf vaker terugkeren.

 

Of we al die veranderingen willen bepalen de mensen die op 25-2 naar Breukelen komen, of op een andere manier bijdragen aan die meeting.

 

HL is gewoon een bedrijf .

Als het bedrijf groeit zul je ook zien dat er mensen HL de rug toe keren omdat het niet meer bij hun past, anderen zullen zich juist er juist door aangetrokken voelen.

Link naar reactie

Hoi Nils en anderen,

 

Ik ben alvast begonnen met te helpen om Higher Level wat bekender te maken door het op te nemen als 'digitaal netwerk' op de nieuwe website www.ondernemersnetwerken.nl.

 

Groeten Karen

 

Hoi Karen,

 

Nou nog een buttontje "I Power HigherLevel.nl" op de homepage van je site ;D

 

Groetjes en succes,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

En nou klink ik misschien wel als een zeikerd en een negativo, maar ik ben van mening dat succes begint bij zelfkritiek. Als je mikt op een prominente rol en je opereert na twee jaar nog steeds in de marge, dan moet je eerst bij jezelf te rade gaan. Wat is er mis met het business model? Wat zijn de oorzaken? Waar ligt het aan? Pas als je daar antwoorden op hebt, kun je iets zinnigs zeggen over een nieuwe koers.

 

Ha Anders,

 

Je kritische noot wordt wel degelijk gewaardeerd. Je maakt er eerder wél dan géén vrienden mee.

 

Ik vraag me af of HL wel zo'n rol in de marge speeld. Onder de doelgroep "nieuwe innovatieve bedrijven" heeft een goede bekendheid en een positieve waardering. Veel van mijn klanten gebruiken HL als kennisbron.

 

Jouw conclusie dat HL niks meer en niks minder is dan een gewoon internetforum deel ik. Maar zou HL dan iets anders moeten zijn dan? Het is wel hét forum voor nieuwe innovatieve ondernemers waar ten minste 30 a 40 activelingen de zaak levend houden voor een paar duizend mensen die alleen lezen en een paar honderd man die ook vragen stellen.

 

Je kan niet ontkennen dat HL redelijk levendig is. Als je het vergelijkt met het forum van de KvK of Innovatienet, mogen we niet klagen.

 

Waarom het tijd is voor actie? Sommige oude actieve leden zijn wat uitgeluld. We zouden een stuk of 10 "verse" actieve leden nodig hebben voor de continuïteit. En het is niet erg om de zaak af en toe een beetje op te schudden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Anders,

 

Kom aub op 25/2.

 

Ik mag mijzelf langzamerhand kenner van online communities noemen. Dat er in NL nog maar een paar echte zijn is een ding. Dat daar eentje bij zit voor (beginnende) ondernemers, vind ik tamelijk uniek.

En ja : het is normaal dat je een geringe kern hebt van zeer actieven en daarom heen minder actieven en daaromheen een grote wolk lezers.

En zo te zien is HL behoorlijk gezond als community. Dat het meer dan een jaar leeft is zowiezo al een klein wondertje.

 

En tuurlijk gaat het uiteindelijk om eigenbelang : maar ooit wel eens gehoord van iemand die lid was van een vereniging alleen omdat anderen dat fijn vonden ?

 

Dit is een bijzonder netwerk is van mensen die elkaar niet helpen, maar elkaar wel verder helpen. Daarnaast vind je er informatie die vreemd genoeg door de universiteiten en MKB Nederlands van deze wereld nog niet en masse op het internet zijn gezet.

 

Verder HL geeft je ook een mogelijkheid om te netwerken, om mensen te leren kennen. In betrekkelijk korte tijd.

 

Last but not least kan je hier dingen zeggen, testen, uit proberen. Van idiote ideen tot aankondigingen van nieuwe activiteiten. Risico's verminderen dus. Risico's die voor ondernemers dodelijk kunnen zijn.

 

Al met al geef ik je gelijk : het is klein en mal en marginaal. Maar dezelfde kwalificatie geldt voor een amoebe op Mars. En juist omdat dit zo bijzonder is, vind ik het de moeite waaro om te kijken of de amoebe sterker kan worden.

 

Dat jij hieraan ook meewerkt door deze discussie op te starten, vind ik alweer een positief teken dat de amoebe nog steeds leeft en groeit.

 

 

Link naar reactie

Ha Anders,

 

Ik ben het zeker eens met het merendeel van je bevindingen, de afgelopen tijd heeft HL een beetje als stuurloos schip in het water gelegen.

 

Bij jezelf te raden gaan is een actie waar de mensen welke nu verantwoordelijk zijn voor Higherlevel.nl weldegelijk mee bezig. Het voordeel van deze groep mensen is dat ze niet bang zijn om fouten toe te geven en er iets aan te doen. Tevens kunnen ze redelijk veel doen zonder de achterban (de overheid) iedere keer om toestemming te vragen.

 

Negatievo reacties zijn niet altijd even leuk om te horen, maar het zijn wel goede bouwstenen voor toekomstige discussies. Wat mij betreft is het kut dat het momenteel niet allemaal is zoals we zouden willen. Maar.... Het is super positief dat er aan gewerkt wordt, dat HL nog in leven is (ondanks alle politieke spelletjes op de achtergrond) en supertof dat de nieuwe lichting HL leden sterke emoties oproepen.

 

De Interne acties welke nu opgeroepen worden zie ik alleen maar als een mooie vorm van community interactie waaruit de achterban wijze lessen kan leren. Ik kan in ieder geval al verklappen dat we zeker een onderzoek gaan doen naar de huidige status en het verleden.

 

(nog even als personal note: De attitude "what's in it for me" zorgt voor een doelgroep van lezers welke graag direct een probleem opgelost willen hebben. Dit merendeel van de HL leden zal mogelijk één vraag stellen en daarna zelden tot nooit terug komen. De harde kern is kleiner dan bij andere fora, dat klopt, maar het is niet alleen de harde kern die het forum maakt of kraakt. Ik hoop dat we met wat onderzoek uit kunnen vinden of deze gutfeeling van mij correct is.)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

zonder belast te zijn met het verleden van HL, ik ben pas twee maanden op dit forum, durf ik te stellen:

1. het forum is best actief en leeft als een community. niet alles hoeft in dit forum te zitten, maar biedt vaak weer links naar buiten;

2. volgens mij is er juist veel realiteitszin bij de vaste kern en de bereidheid open en realistisch naar de verbeterpunten te kijken;

3. valt er heel veel meer te halen uit dit forum.

 

de discussies zijn net losgebarsten en duren nog 40 dagen tot 25/2. Aan de 'voorzitters' van de 25/2 meeting de moeilijke taak een soort agenda uit deze mooie discussies te destilleren.

 

volgens mij krijgen we mooi vuurwerk op 25/2, wat niemand zou mogen missen. komt dus allen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
want hoe kan het dat op een forum met bijna 4000 leden, er slechts een stuk of 30, 40 regelmatig actief zijn? Waarom zijn het, met zoveel inschrijvingen, altijd dezelfden in de praktijk? Daarachter volgt een groep van misschien 100 man die af en toe even langs komt en daar houdt het wel mee op.

 

Volgens mij werkt HL juist wel....

-Veel van die inschrijvingen zijn ondernemers(in spe) met een aantal dringende vragen, deze worden beantwoordt door de die-hards van HL of toevallige voorbijgangers.

Als de vragen beantwoord zijn gaan ze weer verder met ondernemen.... ;)

-Een andere helft schrijft zich in, leest zich het apezuur en krijgt op die manier zijn/haar vragen beantwoord....

Probleem opgelost en geen noodzaak om verder berichten neer te zetten....

 

Een simpel concept, maar het werkt wel

 

Ik zie HL daarom ook in de eerste plaats als een groot online ondernemers encyclopedie, waar je antwoorden in kan vinden en vragen om ze er in te zetten

Pas op de tweede plaats (maar niet onbelangrijker) een plaats waar je kunt netwerken en mensen met kennis van zaken kunt vinden....

Op dit forum zijn als Die-hards aanwezig:

-Website-bouwers

-Mark(e)t(ing)onderzoekers

-business angels

-Internet-goeroe's

-Juristen

-Administratie-consulenten

-Reclame-specialisten

-etc etc....

 

Noem mij eens een forum of netwerk waar je al deze mensen vindt en zo direct contact kan krijgen?....

Volgens mij werkt HL goed, maar mag het promoten wel lekker doorgaan, want eigenlijk zou elke ondernemer dit supernetwerk/encyclopedie moeten kennen.....

Egbert Punter

Link naar reactie

Eens!

 

een ander bewijs dat het werkt is het feit dat ik via HL meerdere malen per week een businessplan, -proposal of -opportunity krijg gemaild.

 

weliswaar zouden die ondernemers (in-spé) mij via andere kanalen ook wel vinden, maar dit gaat wel heel direct en effectief.

 

voor beide partijen interessant dus.

 

en: ook ik leer regelmatig nog iets nieuws via HL. Nooit te oud om te leren.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

want hoe kan het dat op een forum met bijna 4000 leden, er slechts een stuk of 30, 40 regelmatig actief zijn? Waarom zijn het, met zoveel inschrijvingen, altijd dezelfden in de praktijk? Daarachter volgt een groep van misschien 100 man die af en toe even langs komt en daar houdt het wel mee op.

 

Het kan misschien helpen als je de leden de mogelijkheid geeft om bijvoorbeeld wekelijks of dagelijks een samenvatting van alle geplaatste emails te sturen. Zou je aan en uit moeten kunnen zetten. Oeps...misschien kan het al:-)

 

Hiermee houd je band met de leden. En reageren ze eerder wanneer er iets van hun gading bij zit. Momenteel moet je iedere keer naar het forum toe, dat doe je een paar keer, maar opp een gegeven moment verwaterd dat.

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.