• 0

Huurcontract aangaan holding en werk bv

Beste forumleden,

 

Ik heb me net ingeschreven op Higher Level en de reden daarvoor is toch wel de kwaliteit van de antwoorden die hier gegeven worden. Zoals mijn eerste zin doet vermoeden, kom ik hier vaker om verschillende onderwerpen, vragen en antwoorden te lezen. Nu werd het tijd dat ik me ook in heb geschreven omdat ik zelf ook met een vraag zit. Ik heb al op diverse manieren via google gezocht naar een antwoord, ook hier op de website, maar tevergeefs.

 

Ik heb sinds kort een Holding BV en een Werk BV gestart en ga in een huurpand zitten. Het huurcontract moet nog getekend worden. Het huurcontract wordt aangegaan met de Werk BV. Nu is de Holding de bestuurder van de Werk BV. Ik ben dan weer bestuurder van de Holding. Moet ik dus bij het aangaan van het huurcontract uitsluitend de Holding naam vermelden als bestuurder of ook mijn naam? Ik wil namelijk, in geval van een eventuele faillissement, dat ik en de Holding beschermd wordt/ niet aansprakelijk is voor de (resterende) schulden van de Werk BV.

 

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu is de Holding de bestuurder van de Werk BV. Ik ben dan weer bestuurder van de Holding. Moet ik dus bij het aangaan van het huurcontract uitsluitend de Holding naam vermelden als bestuurder of ook mijn naam?

 

Ik neem aan dat jij de huurovereenkomst niet opstelt maar de verhuurder. Gebruikelijk is dat de naam van de huurder, de werkmaatschappij, op de overeenkomst vermeld staat. Dat zou ik ook eisen. Als jouw naam erop staat dan moet dat zijn omdat een rechtspersoon natuurlijk niet zelf een overeenkomst kan tekenen maar dat doet door middel van haar bestuurder.

Concreet, de holding is de bestuurder van de werkmaatschappij en zou dus voor de werkmaatschappij moeten tekenen. Aangezien de holding ook niet zelf kan tekenen dient dat te gebeurden door een natuurlijke persoon die tekenbevoegd is voor de holding, in dit geval jij dus. Dat jouw naam op de overeenkomst staat is enkel om aan te tonen dat een tekenbevoegde persoon de overeenkomst getekend heeft.

Ik zou dus op de overeenkomst laten vermelden iets in de richting van: namens de huurder, naam holding B.V. en jouw naam als tekenbevoegde.

 

Ik wil namelijk, in geval van een eventuele faillissement, dat ik en de Holding beschermd wordt/ niet aansprakelijk is voor de (resterende) schulden van de Werk BV.

 

Ja, dat is wel de reden om een holdingstructuur op te richten ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi, nog een vraag hierover, mijn verhuurder heeft het als volgt opgesteld:

 

huurder: 'werk BV'

Rechtsgeldig vertegenwoordigd door haar bestuurder: 'Holding BV'

in deze rechtsgeldig vertegenwoordigd door haar bestuurder de heer ...

 

komen overeen ....

 

Is dit de gebruikelijke gang van zaken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is dit de gebruikelijke gang van zaken?

 

 

Ja, dat is een gebruikelijke gang van zaken.

Er moet altijd een natuurlijk persoon tekenen (BV's kunnen niet schrijven) sommige contractpartijen hechten eraan om in de ondertekening op te nemen via welke "tussenstappen" de persoon tekenbevoegd is.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.