Op dit moment bezit ik een VOF uitzendbureau met 4 vennoten. Nu willen we graag uitbreiden naar een andere stad en hier 2 nieuwe partners toevoegen.
We hebben 3 eisen hieraan:
- Niet aansprakelijk voor de daden van de partners
- Partners kunnen vrij ondernemen
- Zeggenschap houden over de nieuwe vestiging
Aantal mogelijke vormen
- VOF met nevenvestiging
Uitgesloten: vanwege teveel aansprakelijkheid
- VOF A en VOF B inclusief een contract tussen beide VOF's. Waarin een percentage van de winst in staat en de randvoorwaarden voor de partners.
De vraag is hierbij, is zo'n contract bindend en wat zijn de meningen hierover?
- VOF A en CV B
- Verschil met hierboven is dat je nu een stille investeerder bent. Echter lees ik hier op het forum dat de medezeggenschap beperkt is. Is de medezeggenschap minder dan wanneer je een contract opstelt tussen 2 VOF's?
- BV (geen optie, vanwege de kosten)
- Holding oprichten, met VOF A en VOF B als werkvestiging. Waarbij huidige vennoten in de holding komen en de holding de facturatie/boekhouding en verloning doet voor alle werkvestigingen.
Ik vroeg me af of iemand deze ervaring heeft en hoor graag jullie meningen aan!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bob Metz
Bob Metz
Hallo,
Op dit moment bezit ik een VOF uitzendbureau met 4 vennoten. Nu willen we graag uitbreiden naar een andere stad en hier 2 nieuwe partners toevoegen.
We hebben 3 eisen hieraan:
- Niet aansprakelijk voor de daden van de partners
- Partners kunnen vrij ondernemen
- Zeggenschap houden over de nieuwe vestiging
Aantal mogelijke vormen
- VOF met nevenvestiging
Uitgesloten: vanwege teveel aansprakelijkheid
- VOF A en VOF B inclusief een contract tussen beide VOF's. Waarin een percentage van de winst in staat en de randvoorwaarden voor de partners.
De vraag is hierbij, is zo'n contract bindend en wat zijn de meningen hierover?
- VOF A en CV B
- Verschil met hierboven is dat je nu een stille investeerder bent. Echter lees ik hier op het forum dat de medezeggenschap beperkt is. Is de medezeggenschap minder dan wanneer je een contract opstelt tussen 2 VOF's?
- BV (geen optie, vanwege de kosten)
- Holding oprichten, met VOF A en VOF B als werkvestiging. Waarbij huidige vennoten in de holding komen en de holding de facturatie/boekhouding en verloning doet voor alle werkvestigingen.
Ik vroeg me af of iemand deze ervaring heeft en hoor graag jullie meningen aan!
Groeten,
Bob
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46237-nieuwe-vestiging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag