Jump to content
Harryvdlaan
Verberg

Hosting i.s.m. adsl

vraag

We zitten momenteel bij Tiscalie qua webhosting, dit bevalt niet omdat er de laatste tijd veel storingen en derg. zijn.

 

Met ons adsl hebben we geen problemen, maar we willen graag alls bij 1 bedrijf hebben.

 

Huidig adsl:

Essent Webconnenct

-1ip adres

-600 Kb

- we hebben een isdn lijn

- €59

 

Huidig hosting:

Tiscali webhosint profess. Pakket NT

- we hebben 2 domeinnamen (.nl & .com)

- 50 mb

- 5 gb

 

Dit zijn een beetje onze eisen, het moet verder goed en betrouwbaar zijn.

Heeft iemand suggesties?

Link to post
Share on other sites

25 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ik ben intussen van het idee afgestapt dat ik perse adsl en hosting in een wil hebben.

 

Dit zijn mijn eisen:

- Frontpage gebruik

- 50 mb

- 5 gb

- 2 domeinnamen (we hebben een .com en .nl site)

- e-mail

 

Heeft iemand suggesties of ervaringen met een goede hosting die aan mijn eisen voldoen?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Er zijn zoveel hosters op de markt. Wellicht kun je eens naar een vergelijkingssite surfen; www.webhosters.nl

 

Kort door de bocht;

  • Grote providers; continuiteit weinig service
  • Kleine providers, service, minder zekerheid
  • Alle andere combinaties zijn ook mogelijk :P


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

al 8 jaar bij www.pair.com 0% downtime en goede ondersteuning. Erg goedkoop :D


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb de afgelopen jaren zo'n 6 hosting providers "gehad", en de enige over wie ik volledig tevreden ben, is Net Ground. Reageren supersnel (doorgaans binnen een paar uur, soms binnen een half uur), zijn zeer behulpzaam, zijn flexibel als het gaat om extra wensen, en ik heb er nog nooit 1 probleem gehad, technisch of anderzins.

 

 


eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

En dit is precies waarom ik zei dat je beter zelf op onderzoek kunt gaan. Vraag het aan iemand en je krijgt een antwoord, vraag het aan iemand anders en je krijgt een ander antwoord. Of te wel je schiet er niets mee op.

 

Ga af op de keuze van iemand waarvan je vertrouwt dat die verstand van zaken heeft en probeer die hoster gewoon. Anders kom je er niet aan uit.

 

Een goede hoster heeft namelijk -zonder uitzondering- ook ontevreden klanten. Dus zelfs als iemand een hoster afraad kan die voor jou nog goed zijn :S


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

.. maar ga je te rade bij een site als webhosters.nl, dan krijg je met de genoemde criteria 1490 pakketten voorgeschoteld. Daar schiet je zo mogelijk dus nog minder mee op.


eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Vandaar dat ik zeg:

Ga af op de keuze van iemand waarvan je vertrouwt dat die verstand van zaken heeft en probeer die hoster gewoon. Anders kom je er niet aan uit.

 

Maar ja aan de andere kant, misschien vertrouwt hij de HL-leden wel ermee en wil hij hun reactie horen. Dus wie ben ik om dit topic af te ronden ;)


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou niet per se kiezen voor dezelfde aanbieder voor hosting en adsl verbinding.

 

Als webontwerper werk ik met verschillende hostingbedrijven, soms met positieve, soms met negatieve ervaringen. Maar ik zou geen trend kunnen aanwijzen over bijvoorbeeld kwaliteit, omvang of zelfs kosten.

 

Het lijkt me het beste om gewoon naar de ervaringen van mensen in je omgeving te vragen, en te gaan voor een partij waar men tevreden over is. Er is geen keurmerk oid. dat garandeerd dat een bedrijf in orde is.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je zou kunnen overwegen je site en e-mail zelf te hosten.

 

Je hebt met ADSL namelijk een vast IP adres, wat inhoudt dat je je eigen server kunt gebruiken.

 

Microsoft Small Business Server is bijvoorbeeld een gebruikersvriendelijke totaaloplossing met Internet Information Services (voor www hosting) en Exchange Server (voor e-mail).

 

Ook Linux/Unix oplossingen zijn perfect, meestal gratis, maar vereisen iets meer expertise voor installatie.

 

Een Geschikte computer als server heb je al rond 500 euro.

 

Voordelen van eigen hosting zijn ongelimiteerde ruimte (nouja beperkt tot de harde schijf die in je server zit ;D), ongelimiteerd aantal e-mail adressen, etc. Eventueel kun je voor de zekerheid nog een BSMTP server 'huren' bij je provider, die vangt je e-mails af als je eigen server voor wat voor reden dan ook onbereikbaar is.

 

Denk wel aan goede (liefst dagelijkse) backups!

 

Mocht je toch besluiten de hosting uit te besteden dan heb ik redelijk goede ervaringen met Euronet Internet.

 

Mocht je nog meer info nodig hebben, kan je mij altijd even vragen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Je zou kunnen overwegen je site en e-mail zelf te hosten.

 

Nou dan haal je jezelf wel heel wat op de hals en ik vraag me af of dat opweegt tegen de circa 120 euro per jaar die je aan hosting kwijt bent.

 

Nee ik zou adviseren om hosting maar aan de experts over te laten.


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Je zou kunnen overwegen je site en e-mail zelf te hosten.

Dit zou ik je dus ten sterkste af willen raden!

 

Je hebt met ADSL namelijk een vast IP adres, wat inhoudt dat je je eigen server kunt gebruiken.

Een vast IP is lang niet altijd standaard met ADSL, zeker niet voldoende om hoster te gaan spelen en sommige providers staan het niet eens toe.

 

Ook Linux/Unix oplossingen zijn perfect, meestal gratis, maar vereisen iets meer expertise voor installatie.

Een MS oplossing vereist net zoveel expertise als een Linux oplossing alleen het installeren is over het algemeen een stuk eenvoudiger.

 

Een provider biedt je:

 

- permanente updates en patches (tot aan het zelf aanpassen van server software toe)

- goede beveiliging (zie boven maar ook in het netwerk)

- redundantie voor voeding, opslag, netwerk verkeer

 

De mijne daarnaast:

 

- 800mb ruimte (voor mijn doeleinden ongelimiteerd :)

- onbeperkt aantal e-mail adressen met 50 mailboxen

- redundantie voor mail opvang (dat is net als bsmtp geen optie maar een must)

 

Je eigen ADSL hosten is vragen om downtime door stroomstoringen, virri, slecht onderhoud, gecrashte harddisks en slechte performance door beperkte bandbreedte, slechte configuratie (asp scriptje dat geheugen lekt bv) en te beperkte hardware.

 

Een Geschikte computer als server heb je al rond 500 euro.

Hoe krijg je bovenstaande service zoals een provider die levert voor dat geld? Mijn machine waarop ik ontwikkel heeft al meer gekost.

 

Kortom: niet doen! Slecht advies. Maar vond reageren beter dan een kneusje ;D

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Meen ergens gelezen te hebben dat de vraagstellen wel beschikte over een vast IP? maar weet het niet zeker, je hebt gelijk dat niet iedere ADSL verbinding een vast IP heeft.

 

Tuurlijk, als je die server alleen zou gebruiken voor het Hosten dan is 120 euro per jaar die je extern betaald goedkoper.

 

Maar vergeet niet dat je die server voor nog veel meer zaken kunt inzetten, en dan is mijn ervaring dat een eigen server toch veel voordelen biedt. Dit geldt al vanaf ca 5 werkstations. Zeker het beheer en de backup van alle e-mailverkeer is ideaal en heb je haast niet bij Hosting bedrijven (die gebruiken alleen POP3/SMTP, als je de mail hebt opgehaald verdwijnt het van hun servers).

 

Maar toegegeven, het is een lastige keuze. ::)

 

De eerder genoemde argumenten ben ik het in grote lijnen ook wel mee eens, maaarr de ervaringen die ik heb met (toch best veel) hosting bedrijven is ook vaak bedroevend. Kan me een recent geval herinnenren van een bedrijf dat 2 dagen zonder e-mail en website heeft gezeten omdat de harde schijf van een server was gecrashed.

 

Uiteraard kun je dit argument weer omkeren, want ook de harddisk van je eigen server kan crashen. In dat geval kun je echter met je eigen server zelf actie ondernemen en vlug een andere schijf plaatsen en je backup (kan het belang ervan niet vaak genoeg benadrukken) terugzetten.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Welleke tnx!

 

Alfa ik denk dat je gewoon de verkeerde providers te pakken hebt gehad. Al de grote providers die ik heb gebruikt waren behoorlijk degelijk. Van al deze grote providers kan ik je ook 'horror' verhalen vertellen inclusief xs4all (die bij mij nog steeds bijna bovenaan het lijstje staat als provider) Maar dat is uitzondering en niet de regel. Ik heb maar 1 ervaring met een kleine provider en die was bar slecht, de telefoon werd wel opgenomen en ze stonden me vriendelijk te woord maar ze hadden geen kaas gegeten van hosting. Dat is gewoon een vak.

 

Je voorbeeld van de e-mail kun je eenvoudig ondervangen door een eigen e-mail server te draaien. Hier kun je prima een backup van maken. In combinatie met een goede provider maakt het dan ook niet zoveel uit als je mailserver er een keer uit ligt: je provider vangt dit op voor je. Wil je geen eigen mailserver dan kun je de mailboxen altijd nog centraal op een fileserver plaatsen en daar een backup van maken.

Een harddisk die crashed bij een provider mag in ieder geval geen reden zijn om zonder mail te zitten. Daar zijn allerlei, voor een goede provider, betaalbare oplossingen voor die niet eens aktie van een mens nodig hebben. Zoiets is voor mij een duidelijke indicatie dat een provider z'n vak niet verstaat.

 

Het oplossen van het probleem dat je een slechte provider kiest door zelf hosten is gewoon geen oplossing.

 

Wanneer je geavanceerde dingen wilt gaan doen met je site zoals serverside java of (heel) heftige database toepassingen dan is een eigen machine erg prettig. Maar zelfs dan zou ik kiezen voor of een machine co-locaten bij een provider of een alternatieve aanpak. Ik loop regelmatig tegen de grenzen van shared hosting aan maar daar is meestal wel omheen te werken. Daarnaast zijn dit soort 'extreme' dingen meestal ook alleen nodig voor sites waar een wat groter budget wel te rechtvaardigen is.

 

Kortom mijn idee blijft: zelf hosten? Niet doen! (Tenzij je een erg kleine onderneming als hobby runt en het niet zo belangrijk is dat je site bereikbaar is natuurlijk)

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi

 

Ik bied deze diensten ook aan, men kan alleen een adsl/sdsl met vodsl verbinding nemen of dit i.c.m. hosting doen.

Alles breng ik onder bij 1 provider en dat werkt prima, korte lijnen veel technische kennis aanwezig. Geen lange wachttijden, altijd response op een e-mail vraag etc. En nog nooit een probleem of vraag van mijn klanten niet op kunnen lossen.

Het bedrijf waar ik zaken mee doe is welliswaar niet zo'n groot bedrijf maar wel al 7 jaar aanwezig in de roerige isp markt hetgeen voor mij een goed punt is.

 

Alles heeft een voor en een nadeel, maar persoonlijk vind ik het goed werken dat wanneer ik een probleem heb ik naar 1 persoon kan gaan en niet van het kastje naar de muur (tussen de leveranciers) gestuurd wordt. Want daar zijn mijn klanten niet mee geholpen.

Reclame maken mag hier niet en dat vind ik prima, dus als je meer wilt weten, stuur dan een email bericht.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

We zitten momenteel bij Tiscalie qua webhosting, dit bevalt niet omdat er de laatste tijd veel storingen en derg. zijn.

 

Met ons adsl hebben we geen problemen, maar we willen graag alls bij 1 bedrijf hebben.

 

Huidig adsl:

Essent Webconnenct

-1ip adres

-600 Kb

- we hebben een isdn lijn

- €59

 

Huidig hosting:

Tiscali webhosint profess. Pakket NT

- we hebben 2 domeinnamen (.nl & .com)

- 50 mb

- 5 gb

 

Dit zijn een beetje onze eisen, het moet verder goed en betrouwbaar zijn.

Heeft iemand suggesties?

 

Ik werk al een tijdje samen met een bedrijf die alleen maar klanten heeft in de zakelijke markt.

Het is een relatief klein bedrijf, echter met de nodige expertise. Het voordeel van een klein bedrijf is dat je snel en efficient geholpen word.

 

Ze kunnen je website hosten op verschillende platformen (Windows/Linux).

 

Mocht je meer willen weten kan je ze even mailen. Ze kunnen je de exacte prijzen geven.

info@mailcompany.com.

 

Met andere worden ik zou MailCompany aanraden.

 

Groeten,

R3wd

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hey R3wd,

 

Sorry maar ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat jij en ruud@mailcompany.com (Ruud Schoorl) een en dezelfde persoon zijn, maar wellicht is het puur toeval?

 

Overigens is de website duidelijk nog in ontwikkeling aangezien er een aantal pagina's nog niet te bekijken zijn (waaronder contact en helpdesk).

 

Wellicht een bedrijf met goede intenties en goede kwaliteiten, dat kan ik niet beoordelen, maar een positieve uitstraling heeft het in ieder geval niet en ik heb het gevoel dat er hier reclame onder een schuilnaam wordt gemaakt ;)


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hey Welleke,

 

Je hebt gelijk, echter het was niet de om reclame te maken voor ons bedrijf. Tevens zijn wij al 5 jaar actief. De Website wordt nu in een nieuw jasje gestoken. en daarom zijn er bepaalde links die het niet doen. Dat het onprofessioneel overkomt kan ik me iets bij voor stellen.

 

Groeten,

Ruud.

 

Trouwens hoe weet jij mijn E-mail adres?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Je hebt gelijk, echter het was niet de om reclame te maken voor ons bedrijf.

 

Een advies; doe dit niet.

 

Zoiets ligt op een forum altijd heel gevoelig, een eigen bedrijf/idee bekend maken is niet zo'n probleem, als je maar weet waar en wanneer je het kunt doen. Een post plaatsen waarbij je je voordoet als een klant/kennis van een bedrijf en vervolgens het bedrijf aanraadt, terwijl je in werkelijkheid zelf van dit bedrijf bent, is niet verstandig.

 

Maar ach ja, zo maakt iedereen wel eens fouten.

 

Jouw email adres heb ik gewoon van de website gehaald, je hebt zelf een nieuwsbericht geplaatst op de website en daar staat jou mailadres bij.

 

Hebben jullie trouwens uiteindelijk nog wat klanten kunnen scoren bij Freehosting, of is dat nergens op uitgelopen?

 

http://www.webwereld.nl/nieuws/6587.phtml

 

 


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 67 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept