Ik ben pas geleden met een partner een eigen webshop begonnen in kleding en accesories. We hebben ons ingeschreven bij de KvK, maar begrijpen niet helemaal hoe we aan facturen van onze leveranciers kunnen komen. Op dit moment betalen we geen douane kosten, maar we willen natuurlijk wel graag een factuur (dan zullen we dus ook deze kosten moeten betalen), maar kunnen we achteraf ook onze BTW aftrekken. De Chinese leveranciers leveren ook nadat we gevraagd hebben om een factuur, geen factuur bij. Bij wie moeten we hiervoor dus zijn? Of is het niet erg om de pakketjes niet aan te melden en hoeft de belastingdienst aan het einde van het jaar geen facturen van ingekochte goederen te zien, als we toch geen BTW hiervan aftrekken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeddie25
Jeddie25
Hoi!
Ik ben pas geleden met een partner een eigen webshop begonnen in kleding en accesories. We hebben ons ingeschreven bij de KvK, maar begrijpen niet helemaal hoe we aan facturen van onze leveranciers kunnen komen. Op dit moment betalen we geen douane kosten, maar we willen natuurlijk wel graag een factuur (dan zullen we dus ook deze kosten moeten betalen), maar kunnen we achteraf ook onze BTW aftrekken. De Chinese leveranciers leveren ook nadat we gevraagd hebben om een factuur, geen factuur bij. Bij wie moeten we hiervoor dus zijn? Of is het niet erg om de pakketjes niet aan te melden en hoeft de belastingdienst aan het einde van het jaar geen facturen van ingekochte goederen te zien, als we toch geen BTW hiervan aftrekken?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag