• 0

belt de belastingdienst ondernemers op?

Vanochtend en gisteren is mijn partner gebeld door een persoon die zei van de belastingsdienst te zijn.

Daar wij op hetzelfde adres wonen ( niet gehuwd ) en we beiden een kvk inschrijving hebben hebben ze het nummer van mijn vriendin weten te verkrijgen.

 

Er werd verteld dat men mij al diverse keren had getracht te bellen maar dat ik niet op zou nemen.

Ik heb geen enkel telefoontje gehad. De betreffende persoon heeft daarna het nummer achtergelaten en de naam en zij heeft dit aan mij doorgeven.

 

Belt de belastingdienst met vragen over inkomstenbelasting zomaar?

 

* ik ben dus niet gebeld zoals de persoon beweerde

* op het nummer ( regulier nummer ) kan ik niks vinden

* de naam van deze persoon bestaat niet , niet op linkedin, niet op internet, niet op Facebook

 

Ik ben er wel klaar mee, nummer inmiddels geblokkeerd maar het zit met toch niet lekker.

Ik heb dus ook geen zin om mij telefonisch te moeten verantwoorden, als ze wat willen sturen ze maar lekker een brief maar het is en blijft een raar gebeuren.

 

Belt de belastingdienst op deze manier consumenten en ondernemers?

Er is ook alleen ingesproken " belastingkantoor .. plaats ".

 

Iedereen kan wel beweren van de belastingsdienst te zijn, ik zou dus nimmer telefonisch vragen gaan beantwoorden en het lijkt me dan ook erg raar dat de belastingsdienst inkomstenbelasting vragen gaat stellen over de telefoon?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Joost het is een regulier nummer uit mijn woonplaats, om privacy redenen wil ik deze hier niet posten. Ik heb het nummer nagetrokken online, in zijn geheel en zonder de laatste 2 en 3 en 4 cijfers ( toestel nummer ). Het is wel uit mijn woonplaats maar er komt niks van de belastingdienst naar voren via google. Nog een reden dat ik het niet vertrouw!

Link naar reactie
  • 0

Bel je toch gewoon tijdens kantooruren terug zonder nummerherkenning? Of ga langs de receptie van het kantoor. :P

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook wel een aantal keer gebeld door de belastingdienst. In het begin toen ik mijn eerste btw-aangifte niet had verstuurd, maar ook een keer door een fout in mijn Snelstart, toen ik als omzet zo'n enorm bedrag had opgegeven dat er wat alarmbelletjes bi de belastingdienst waren af gegaan.

 

Waarom niet gewoon terugbellen en vragen wat er aan de hand is. Misschien is het wel iets kleins wat opheldering nodig heeft.

Ik kan me niet voorstellen dat ze om bedragen oid gaan vragen, want dit soort informatie wil je zwart op wit hebben, al is het alleen maar voor de duidelijkheid.

Als je belt en de vragen bevallen je neit, kun je altijd nog aangeven dat ze dit soort verzoeken schriftelijk moeten indienen, desnoods met de vermelding dat je het wil overleggen met je boekhoder.

Link naar reactie
  • 0

Ik sta al jaren ingeschreven bij de KVK.

Er is wederom, weer bij mijn partner ingesproken op de voicemail of ik wil bellen aankomende maandag tussen 12 en 5. Begin er behoorlijk geïrriteerd van te raken dat ik zelf niet gebeld word mij partner word lastig gevallen en er bovendien voor mij een tijd-frame word bepaald waarop ik moet reageren. Een beetje u mag op het matje komen gevoel.

 

Voor zo'n volhouder zou je bijna gaan denken dat het echt is en geen oplichter of andere grappenmaker. Maar eens zien hoe lang de adem is als ik wederom niet reageer. Een brief sturen was in ieder geval sneller geweest.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelf bellen en aangeven dat je telefonisch niet kan verifiëren of deze persoon echt van de belastingdienst is en dat je óf een brief wilt óf dat ze een afspraak kunnen maken om langs te komen.

 

Ik had laatst ook een inspecteur die me belde, hij had een vraag over een zelfstandige die ik inhuur.

Heb de man vriendelijk uitgelegd dat ik geen informatie verstrek via de telefoon of e-mail, dat ik graag zijn vraag wil beantwoorden, maar dat hij dan even langs kantoor moest komen met id.

Dit was geen enkel probleem, hij vond het zelfs netjes dat we telefonisch geen vragen wilden beantwoorden.

Hij is de dag erna langs gekomen met id en heeft antwoord gekregen op zijn vraag ;)

 

Ik zou het dus niet negeren, maar verifiëren!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Begin er behoorlijk geïrriteerd van te raken dat ik zelf niet gebeld word mij partner word lastig gevallen en er bovendien voor mij een tijd-frame word bepaald waarop ik moet reageren. Een beetje u mag op het matje komen gevoel.

 

Hoe koppig blijf je nu? Irritaties kosten heel veel energie. Gewoon even zelf bellen is toch geen probleem lijkt mij.

 

 

Voor zo'n volhouder zou je bijna gaan denken dat het echt is en geen oplichter of andere grappenmaker. Maar eens zien hoe lang de adem is als ik wederom niet reageer. Een brief sturen was in ieder geval sneller geweest.

 

Is het principieel geworden? Niet bellen, want je wilt een brief?

In het positieve geval is het inderdaad de belastingdienst en zou het voor je bedrijf wellicht juist goed zijn dat ze volhouden en je persoonlijk benaderen?

Omdat te achterhalen: bel ze even ;)

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Het klopt dat we soms belastingplichtigen bellen voor vragen of ophelderingen. Ik kan voor je controleren of het een collega is die je gebeld heeft. Wil je dan het telefoonnummer in een persoonlijk bericht aan me doorgeven?

 

Ronald

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

om even een misverstand weg te nemen, Joost heeft aangegeven dat hij zal bellen, hopelijk komt er ook nog een terugkoppeling..

 

Dat is al jaren hetzelfde het ging mij om de legimiteit van de andere persoon maar het zal dan waarschijnlijk wel gewoon kloppen, zal dan wel bellen en als ze zich niet kunnen legitimeren als geldig belasting dan laat ik ze alsnog een brief sturen.

 

en als hij nog niet gebeld heeft kan hij misschien gebruik maken van het aanbod van de belastingdienst hier.

 

want wij hebben natuurlijk allang geverifieerd of deze echt zijn ;)

(anders bestond het account allang niet meer)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.