Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
john88
john88
Hallo,
Ik heb een probleem met een klant die weigert te betalen. Ik zal het verhaal kort samenvatten:
Vorige jaar werd ik benaderd door een iemand die zijn website wou vernieuwen. Ik heb een offerte opgesteld waarmee hij akkoord is gegaan. Hij had mij destijds een zeer beknopte uitleg gegeven over zijn wensen voor de nieuwe website.
Nadat hij een deel van de offerte vooruit had betaald, waren wij begonnen met het realiseren van de website. Al snel was het duidelijk dat meneer niet precies wist wat hij wou. Elke keer nadat een bepaalde functie was gerealiseerd wou hij het net iets anders hebben. Hiervoor hebben we voor elke wijziging een meerprijs geoffreerd waarmee hij akkoord is gegaan (per mail).
De complexiteit van het project was erg hoog. Er zijn veel functies die afhankelijk zijn van elkaar. Wanneer het systeem voor 95% afgerond was, vroeg hij nog steeds om wijzigingen waardoor we verschillende functies opnieuw moesten programmeren.
Het project konden we niet zonder fouten realiseren, dit lag voor grotendeels aan de wijzigingen die doorgevoerd moesten worden. Sinds kort heeft hij ons doorgegeven dat hij het project niet meer door ons wilt laten afronden. Dat vond ik niet heel erg, aangezien ik het helemaal zat was. Voor het realiseren van de functies en de wijzigingen daarvan hebben we veel kosten gemaakt. Met alle meerprijzen is hij akkoord gegaan. Ik stelde voor dat we 85% van de geoffreerde functies zouden factureren terwijl het project voor meer dan 95% voltooid is. Zijn reactie hierop was dat hij het factuur niet zou gaan betalen, omdat we het project niet konden afronden (doordat het project te veel fouten bevatte) en dat ze hierdoor een achterstand hebben op de automatisering. Ik ben van mening dat het probleem meer bij hem ligt dan bij ons. Als hij keer op keer nieuwe functies wilt wanneer het project bijna afgerond is, dan is het logisch dat ze achterstand gaan krijgen op hun automatisering.
Ik wil graag weten wat ik hieraan kan doen. Alle communicatie is per mail verlopen. Is het een idee om het alsnog te factureren, mocht hij het niet betalen dan een incasso bureau inschakelen? Heb ik hier wel recht op aangezien hun ervoor kiezen om de samenwerking te beëindigen?
Ik verneem het graag.
mvg John
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag