Lees al een tijd mee op Higherlevel maar zit nu verwikkeld in een lastige situatie:
We runnen een webshop met kleding welke zich richt op richt op vrouwen tussen de 18 en 35 jaar. Een specifieke doelgroep die wij aanspreken zijn de vrouwelijke bezoekers van dancefeesten en –festivals.
Om hier extra aandacht voor te genereren brengen we wekelijks op onze site een overzicht met aankomende feesten uit, mede ter promotie van deze feesten en festivals. Naast de grote landelijke bekende feesten (zoals bijvoorbeeld Sensation of Toppers in Concert) promoten we hier ook kleinere feesten en festivals.
Voor de grotere festivals maken we ook speciale categorieën aan met kleding die aansluit bij het thema van het betreffende feest. Voor Sensation betreft dit witte kleding, voor Toppers in Concert was het thema dit jaar "rood, wit en blauw". Ter visuele ondersteuning (en promotie) van het betreffende feest wordt de betreffende themapagina vaak aangekleed met de officiële poster en/of YouTube teaser van het betreffende feest.
Nu hebben we een aangetekend schrijven ontvangen betreffende verschillende festivals die eisen dat we deze speciale themapagina's verwijderen omdat er inbreuk wordt gemaakt op hun merkrecht. Concreet houdt dit in dat we dus geen themapagina's meer mogen aanmaken voor feesten zoals Sensation of Toppers in Concert. Hiervoor heeft de eisende partij een onthoudingsverklaring opgesteld waarbij we dus moeten tekenen om deze namen niet meer te gebruiken.
Het is binnen deze specifieke markt zeer gebruikelijk om in te spelen op de thema's van feesten. Er zijn verschillende concurrenten die ook hun bestaansrecht hierop hebben gebaseerd. Zoek maar eens op "kleding voor sensation" of "kleding voor toppers in concert".
Concreet mijn vraag: in hoeverre is de eis reëel om deze onthoudingsverklaring te tekenen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
boes80
boes80
Lees al een tijd mee op Higherlevel maar zit nu verwikkeld in een lastige situatie:
We runnen een webshop met kleding welke zich richt op richt op vrouwen tussen de 18 en 35 jaar. Een specifieke doelgroep die wij aanspreken zijn de vrouwelijke bezoekers van dancefeesten en –festivals.
Om hier extra aandacht voor te genereren brengen we wekelijks op onze site een overzicht met aankomende feesten uit, mede ter promotie van deze feesten en festivals. Naast de grote landelijke bekende feesten (zoals bijvoorbeeld Sensation of Toppers in Concert) promoten we hier ook kleinere feesten en festivals.
Voor de grotere festivals maken we ook speciale categorieën aan met kleding die aansluit bij het thema van het betreffende feest. Voor Sensation betreft dit witte kleding, voor Toppers in Concert was het thema dit jaar "rood, wit en blauw". Ter visuele ondersteuning (en promotie) van het betreffende feest wordt de betreffende themapagina vaak aangekleed met de officiële poster en/of YouTube teaser van het betreffende feest.
Nu hebben we een aangetekend schrijven ontvangen betreffende verschillende festivals die eisen dat we deze speciale themapagina's verwijderen omdat er inbreuk wordt gemaakt op hun merkrecht. Concreet houdt dit in dat we dus geen themapagina's meer mogen aanmaken voor feesten zoals Sensation of Toppers in Concert. Hiervoor heeft de eisende partij een onthoudingsverklaring opgesteld waarbij we dus moeten tekenen om deze namen niet meer te gebruiken.
Het is binnen deze specifieke markt zeer gebruikelijk om in te spelen op de thema's van feesten. Er zijn verschillende concurrenten die ook hun bestaansrecht hierop hebben gebaseerd. Zoek maar eens op "kleding voor sensation" of "kleding voor toppers in concert".
Concreet mijn vraag: in hoeverre is de eis reëel om deze onthoudingsverklaring te tekenen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag