• 0

Marketing bekend worden nieuw geopend winkeltje

Hallo, ik ben een startende ondernemer en heb sins 1 april een brocante woonwinkel geopend. Ik verkoop niet echt de oude rommel qu brocante maar brocante in moderne versie dus het meeste is nieuw. Heb alles in grijs wit tinten wat heel rustig oogt. Verkoop er ook meubels bij in landelijke en brocante stijl. Wat mij onderscheidt van de rest is dat wij zelf een heel totaal pakket kunnen leveren dus bv de turnkey-systeem wat mijn man voornamelijk doet , interieurstyling en het leveren van woonaccesoires etc. Ons bedrijf bestaat al sins 2006 en heet P & B wonen. Ik ben sins 1 april Brigittes brocante begonnen daarvoor had ik al een webshop ! Een droom was toch den eigen woonwinkeltje en dat heb ik nu. Maar qua klandizie is stelt het steeds nog niet zo veel voor. Heb een aanloop periode met de verhuurders en ik kan nog de huur betalen maar verdien nog erg weinig. Sta op Facebook, geef kadootjes weg bij likes, heb geadverteerd, geflyerd, maar niks schijnt nog goed te werken terwijl ik alle complimenten krijgen over de mooie winkel. Heb acties gedaan binnenkort weer een high tea met 10% op alle inkopen maar ja op slot weet ik het niet meer iemand tips?

Mod edit: typefout in titel hersteld

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Brigitte,

Heb je marktonderzoek gedaan voordat je je ging vestigen op die specifieke locatie? Kwam daar uit dat er veel vraag is naar brocante artikelen in die regio?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik weinig van brocante en van jouw marktsegment weet, maar wellicht zit je wel helemaal op een verkeerde locatie. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er in een wat armere buurt minder vraag is naar brocante artikelen dan wanneer je op een high-end locatie zou zitten.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Brigitte,

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Misschien is het een idee om je website en/of webshop eens voor te leggen in onze Wat vinden jullie van mijn...-rubriek.

Ik heb alvast een online kijkje genomen en vraag me af, of jullie telefonisch bereikbaar zijn en waar klanten jullie openingstijden kunnen vinden. Wijs je klanten voor een gesloten winkel nu naar de website en acties? Hoe ver buiten de winkel stallen jullie uit? En kunnen klanten daarbij iets van een flyer meenemen?

Brocante heeft in mijn beleving een meer 'bruine' uitstraling, 'vintage' betekent gebruikt of tweedehands, terwijl je nieuwe woon- en interieurartikelen verkoopt.

Het ziet er als beeld in het algemeen zeker verzorgd uit, een paar kleine interpunctiefoutjes vallen op, maar foto's mogen groter weergegeven worden, zeker als deze in een nieuw scherm openen.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

bij 'brocante' denk ik gelijk aan 'ouwe meuk' en niet aan nieuw.. (ik ben liefhebber)

ik vermoed dat jouw probleem in de locatie zit, ik heb het niet opgezocht, maar volgens mij zit je in een dorp? zit je ook in het winkelcentrum, of slechts in de 'nabijheid' ik heb vrienden gehad met een woon/bloemen/deco winkel en die hadden vanwege de kosten voor een straatje achter het centrum gekozen, maar daar bleken ook te weinig passanten... winkel heeft het een jaartje of 3 volgehouden.

bij mij aan de overkant midden in het drukke winkelhart op A1 zit ook een woonwinkel boordevol met frutsels, maar die loopt wel goed!

als je impuls deco en woonartikelen verkoopt heb je gewoon passanten nodig, ze moeten je toevallig zien op weg naar de super en getriggerd worden door je etalage of uitstalling

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Brocante is een trend van de laatste tijd (al ca. 4-3 jaar). Niet alleen in woon accessoires, maar ook in kleding. De 1-op-1 vertaling is inderdaad "antiek", maar in de huidige trend is al tijdje duidelijk dat als men het over broncante heeft, dit in vernieuwde stijl/modernisering gaat met voornamelijk kantjes, roesjes en romantische sferen als roosjes en kaarsen die herleidt zijn uit het brocante. De kleur is over het algemeen pastel tot wit/grijs. Nieuwe materialen en geen oude meuk ;)

@Birgitte, gezien de eerste twee reacties is het misschien een overweging om je naam aan te passen? En/of meer herkenbaar te omschrijven? Nouveau Brocante o.i.d. Maar zou ik qua zoektermen ook kleinmeubel en woon accessoires gebruiken. Dit om er in ieder geval voor de te zorgen dat je online meer herkenbaar/vindbaar wordt.

Alhoewel je vraag hier niet gaat over je webwinkel. Ben ik wel benieuwd of het daar qua verkoop/omzet goed mee gaat? Dit omdat ik je nu bij een zoektocht op internet al moeiljk kon vinden.

Qua stenen winkel werkt het inderdaad in je voordeel als je in een drukke winkelstraat zit, of naast een supermarkt, broodbakker waar men dagelijks ook langs jouw winkel loopt. Al zal het in een kleine gemeenschap/dorp qua omzet lager uitvallen. Dit omdat men uiteindelijk wel e.e.a. heeft aangeschaft en ook qua kadootjes geven men wel een keer uitgeshopt is. Óf verandert je aanbod heel snel en is je publiek 'high end' genoeg om steeds nieuwe spulletjes te kopen?

Combinatie van stenen en webwinkel vind ik sowieso wel sterk werken. Vermoed dat de dichtbij markt (stenen winkel) en de ver weg markt (webshop) elkaar kunnen versterken .

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Beste Brigitte,

Ik denk juist dat je in een dorp veel kans hebt om succesvol te worden, dan ga ik er vanuit dat je doelgroep een wat ouder vrouwelijk publiek is.

Waarom probeer je niet eens wat van je artikelen bij bestaande/gevestigde winkels op de planken te krijgen? Denk hierbij aan bestaande woonwinkels die een ander aanbod hebben, of kledingwinkels die een soortgelijke doelgroep hebben. Als je dan zorgt dat de naam van je winkel naar voren komt! Je zal dan wel wat moeten inleveren op je marge maar je naamsbekendheid kan er wel door groeien.

Veel succes ermee.

Groetjes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar