• 0

Voor het blok gezet

Beste medeondernemers,

 

Ik zou graag wat advies willen over hoe om te gaan met het volgende,

 

Een potentiële opdrachtgever heeft bij mij een aantal keer een offerte aangevraagd, wat de eerst steeds geen opdracht is geworden. Na een keer of vijf belde hij mij op met een aantal vragen. Dat ging over mijn prijzen, het viel hem op dat ik altijd zo scherp was, en hoe dat kon. Verder nog vragen over de werkwijze met betrekking tot meerwerk en kwaliteit etc. Ik heb hem verteld hoe wij (ik) werk(en) en wat hij kan verwachten.

 

Hij had positieve verhalen over mij gehoord van andere opdrachtgevers, en wou wel een projectje met mij proberen. Dat project zou dan in week 26 moeten plaatsvinden.

 

Hiervan heeft hij 10 juni een mail gestuurd met de bevestiging dat ze opdracht gaan verstrekken. Daarvan zou ik uiterlijk binnen een week de opdracht (OVO) toegestuurd krijgen, alsmede de tekeningen in autocad.

 

Deze OVO onderaannemingsovereenkomst kreeg ik donderdag week 25 (2,5 week later, maar 1,5 werkdag voor aanvang werkzaamheden). Dit blijkt een opdrachtdocument te zijn met allerlei eenzijdige voorwaarden en potentieel kostenverhogende bepalingen, en prevalerend boven de bepalingen in mijn offerte. Met een betalingstermijn van 90 dagen, en pas factureren als.. en nadat... en wanneer akkoord op... etc.

 

Verder veel uitsluitingen, welke op zichzelf wel voor kunnen komen maar vergezocht zijn en op allerlei manieren kunnen worden uitgelegd.

 

Al met al was dit een overeenkomst waar ik geen goed gevoel bij had en ook niet zo wou aanvaarden. Daarom heb ik vrijdag (de laatste dag voor aanvang werkzaamheden) gebeld met de opdrachtgever. Ik heb hem gevraagd naar het hoe en waarom van deze OVO en of ze die altijd aan iedereen in deze vorm afsluiten.

 

Het antwoord was dat ze dit inderdaad bij iedere onderaannemer afsloten, en steeds aanvulden door schade en schande wijs geworden. Tja helaas de goeden moeten onder de kwaden lijden. Wat betreft de betalingstermijn stelden ze gewoon 90 dagen, wie het er niet mee eens was moest zijn scheur maar optrekken (wat ik nu dus deed). Die kon ook wel naar 45 dagen, maar wettelijk 30 dagen (zoals ik zei) die wet was er nog niet door.

 

Verder nog een heel gesprek over andere voorwaarden en een stuk of 5 dingen anders overeengekomen. Met wat heen en weer gepraat ben ik uiteindelijk akkoord gegaan. Het besprokene zou hij nog mailen (meen ik, of ik moest ze maar mailen). De tekeningen zou hij nog sturen.

 

Later belde hij op dat hij de tekeningen niet had in autocad, en dat ik het dus met pdf moest doen. (Dat werkt voor mij kostenverhogend en ik kan dan ook geen fatsoenlijke reportage leveren), dus ik zei dat dit wel een probleem was. Hij zou maandag dan nog wel even gaan bellen of het alsnog zou lukken, maar het klonk niet veelbelovend. Ik heb geen mail gezien met afwijkende afspraken op hun OVO.

 

Al met al heb ik eigenlijk geen zin meer in dit project. Het kan volgens mij alleen maar problemen gaan opleveren, en er is (vind ik) geen vertrouwensbasis.

 

Het probleem is dat er geen tijd meer is, ik wordt maandag om 8 uur verwacht te starten maar er is niets rond. Ik word voor het blok gezet met allerlei bepalingen waarmee ik het niet eens ben.

 

Op zich is dit een goede potentiële klant, ik heb dan ook geen zin om de relatie echt te verzieken, maar ook niet om als hun voetslaafje te dienen. De relatie is ook nog eens dat ik hun werk afstel en controleer, en dit in een onafhankelijk rapport weergeef.

 

Dat rapport is een zekerheid voor de uiteindelijke opdrachtgever (opdrachtgever van hun opdrachtgever (evt. van hun opdrachtgever).

 

Wat te doen? Afzeggen? Dat ben ik wel van plan, maar heeft wel negatieve lange termijn effecten denk ik. Ik keur hun projecten ook al vaak voor hun opdrachtgevers en hou natuurlijk het liefst vrede met alle partijen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Jomee,

 

Ik lees het verhaal natuurlijk maar van een kant en heb de stukken niet gezien. Waarom je schrijft "Op zich is dit een goede potentiële klant" kan ik echter niet rijmen met de lijst van problemen die je nu ondervind in de opdrachtgever/opdrachtnemer relatie.

 

Het is een belangrijk selling point als je opdrachtgevers op het laatste moment uit de brand kunt helpen zonder bureaucratisch gedoe. Dan moet er natuurlijk wel wederzijds vertrouwen zijn dat de afhandeling goed komt. Nu de opdrachtgever echter zelf met allerlei papierwinkel op de proppen komt, kan het verstandig zijn een duwtje terug te geven.

 

Als op het laatste moment de voorwaarden en aanlevering veranderen wordt het lastig om het zoals gevraagd op te leveren. Je zou de opdrachtgever meer tijd kunnen vragen, om de nieuwe afspraken goed op papier te zetten, dus met inbegrip van de mondelinge aanpassing van o.a. die 5 dingen. Dan kun je ook aangeven dat je opnieuw de prijs en levertijd moet berekenen op basis van de gewijzigde aanlevering. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.

 

Je nieuwe offerte kun je wat hoger uit laten vallen als je geen zin in hebt in de opdracht. Ik adviseer wel om je bezwaren echt op dit project te richten en niet op de opdrachtgever. Zo kan de opdrachtgever zonder gezichtsverlies je gewijzigde offerte voor deze opdracht weigeren en kun je verder gewoon blijven samenwerken.

 

Succes en wijsheid gewenst!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het heeft te maken met jouw positie. Wil je geen opdracht doen onder hun eenzijdig opgestelde condities, dan moet je daar duidelijk over zijn. Er is niemand die je verplicht het wel te doen.

Mijn ervaring met dit soort bedrijven is dat na je eerste opdracht uitgevoerd te hebben en je nog betaling te goed hebt, je de volgende opdracht niet kunt weigeren, omdat je anders bang bent om de eerste betaling niet te krijgen. Je hebben je dan in hun tang.

 

Gewoon jouw condities opnieuw opsturen en per ommegaande een handtekening vragen, anders ga je het niet doen.

Link naar reactie
  • 0

Bij twijfel: niet doen, maar meldt dit subtiel

Leg de bal terug bij de opdrachtgever

 

Geef - per mail - aan je opdrachtgever aan dat je de opdracht graag wilt aanvaarden, maar wel op de volgende condities:

[*]betalingstermijn 30 dagen

[*]tekeningen worden aangeleverd in Autocad of anders is opdrachtgever akkoord met het in rekening brengen van meerkosten hiervoor

 

Edit: ik zie dat Herman me net voor is geweest met een reactie met dezelfde strekking ;)

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Nu terugkrabbelen lijkt mij geen goede optie.

Voer de opdracht uit zoals jullie zijn overeengekomen.

 

Zij hebben geen goed bestand aangeleverd, ga daar mee aan het werk.

Ga geen kostenverhogende zaken doen, maar lever een kwalitatief goed stuk werk af (met een duidelijk kwalitatief mindere afbeelding).

 

Geef de reden hiervan aan, en hoeveel het gaat kosten om dit aan te passen.

Factureren direct conform de overeengekomen prijs.

 

(beetje snel geschreven, maar ik denk dat de strekking duidelijk is)

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Schrijven dat je nog aan te leveren stukken en bevestiging van aanvullende (overeengekomen) voorwaarden mist. Dat dit je aanvang (en opleverdatum) van de opdracht minimaal 24 uur opschort tot het moment dat jouw start voldoende 'gefaciliteerd' wordt zoals mondeling (schriftelijk?) toegezegd is. Balletje lekker terugleggen bij uitbesteder.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Al met al heb ik eigenlijk geen zin meer in dit project. Het kan volgens mij alleen maar problemen gaan opleveren, en er is (vind ik) geen vertrouwensbasis.

 

 

Geen zin meer in is natuurlijk een slecht argument, maar in de strekking ik wil deze opdracht niet meer uitvoeren omdat het tot meer kosten dan opbrengsten kan leiden ben ik volledig met je eens.

Dat er geen tekeningen ter beschikking zijn of op het allerlaatste moment is niet ongebruikelijk. Formaat niet goed, herkenbaar.

Maar, om de voorwaarden heel laat toe te sturen en eenzijdig aan te passen is ronduit schandalig en zeker niet gericht op het bouwen aan een goede relatie met wederzijds respect.

Die zaken zijn al bij aanvang van de eerste communicatie bekend.

Als jouw opdrachtgever daar vanuit zijn opdrachtgever laat mee geconfronteerd is dat niet jouw probleem.

 

Ik zou in deze ook de opdracht (vandaag nog) per mail afzeggen met korte opgaaf van reden.

- eenzijdig voor jouw onacceptabel eenzijdig gewijzigde voorwaarden.

(niet meer en niet minder)

 

het is dan aan de opdrachtgever of hij de boodschap begrijpt (of wil begrijpen)

 

 

Voor mogelijk negatieve zou ik niet bang zijn. Angst is je slechte raadgever!

En, als controleur laat je toch niet met je sollen? Die naam kun je ook in de markt krijgen.

 

groet

Paul

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank allemaal voor alle nuttige tips.

 

@Ron

Waarom je schrijft "Op zich is dit een goede potentiële klant" kan ik echter niet rijmen met de lijst van problemen die je nu ondervind in de opdrachtgever/opdrachtnemer relatie.

Het is een klant die wel veel opdrachten kan gaan leveren, omdat ze op elk project zulke werkzaamheden hebben. Meestal werk ik als nevenaannemer voor hun opdrachtgever, maar soms brengt een opdrachtgever mijn werkzaamheden ook bij hun onder.

 

Als op het laatste moment de voorwaarden en aanlevering veranderen wordt het lastig om het zoals gevraagd op te leveren. Je zou de opdrachtgever meer tijd kunnen vragen, om de nieuwe afspraken goed op papier te zetten, dus met inbegrip van de mondelinge aanpassing van o.a. die 5 dingen. Dan kun je ook aangeven dat je opnieuw de prijs en levertijd moet berekenen op basis van de gewijzigde aanlevering. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.

Meer tijd vragen is eigenlijk geen optie aangezien op het hele project veel partijen van elkaar afhankelijk zijn en de opleverdatum en overallplanning voor iedereen gelden.

 

Ik adviseer wel om je bezwaren echt op dit project te richten en niet op de opdrachtgever. Zo kan de opdrachtgever zonder gezichtsverlies je gewijzigde offerte voor deze opdracht weigeren en kun je verder gewoon blijven samenwerken.

Dat vind ik een nuttig advies, of ik daar in dit geval helemaal mee weg kom weet nog niet maar het raakt wel de kern van mijn dilemma.

Link naar reactie
  • 0

Die kon ook wel naar 45 dagen, maar wettelijk 30 dagen (zoals ik zei) die wet was er nog niet door.

Die snap ik niet. Voor zover ik weet is er geen enkele wet die opdrachtgever en opdrachtnemer verbiedt om samen een betalingstermijn van 30 dagen af te spreken. Volgens mij maakt de opdrachtgever hier heel slim gebruik van jouw "wettelijk" en krijg ik sterk het gevoel dat jij je op dit punt hebt laten overbluffen.

Link naar reactie
  • 0

@Herman

Klopt helemaal, zo denk ik er eigenlijk ook over.

 

 

@Norbert

Blijft wel dat ik natuurlijk vrijdag in het telefoongesprek al akkoord ben gegaan met de overeenkomst na zo'n vijf aanpassingen, maar dat was nog voordat hij belde dat hij geen goede tekeningen kon aanleveren.

 

Dat van die tekeningen zal ik nog even iets beter proberen uit te leggen.

Ik heb de tekeningen gekregen in pdf. Deze kan ik wel gebruiken om het werk mee uit te voeren, maar omdat er ook allerlei dingen van anderen op staan moet je voor elk dingetje heel goed kijken.

Als ik de tekeningen in autocad zou hebben kan ik al die lagen van anderen uit zetten, de dingen die voor mij van belang zijn groter/duidelijker maken en kan ik met een klein handtekeningetje werken

 

Dit werkt dus niet vlot en is daardoor kosten verhogend. Maar uiteindelijk moet ik een rapport maken en daarin de tekeningen verwerken. Dit gaat zeker niet lukken met deze pdf, dus zal ik aan het einde van mijn project daar nog weer op moeten terugkomen.

 

Dat weet hij ook wel, maar hij is hiervoor weer afhankelijk van zijn opdrachtgever, en die heeft in een 'raar programma' getekend. Hij zou hier nog weer achteraan, maar geeft ook aan dat dit waarschijnlijk moeilijk gaat worden.

 

Eenvoudig eisen dat ik eerst die tekeningen krijg voordat ik begin kan dus niet, weer vanwege de planning. Maar dat dit uiteindelijk nog een probleem gaat worden is te verwachten.

 

Meerkosten voor het eerste lijkt me muggeziften, en het tweede is niet alleen op te lossen met een meerprijs. Al met al zou ik hier wel overheen stappen in een normale situatie, en dan maar zien wat er van komt.

 

In in dit geval echter, door de houding van deze klant en het feit dat dit de eerste keer is dat ik voor hen ga werken denk ik dat dit nog wel een probleem kan gaan worden met een negatieve ervaring als gevolg. Geen goede start dan.

 

Link naar reactie
  • 0

Nu terugkrabbelen lijkt mij geen goede optie.

Voer de opdracht uit zoals jullie zijn overeengekomen.

Ik vind terugkrabbelen ook geen goede optie, en als het even kon zou ik dit werk ook best willen doen al zou het wat minder opleveren dan normaal. Maar ik voel aan mijn water dat hier nog veel gezeur gaat komen, en die optie vind ik nog slechter eigenlijk. Als er geen vertrouwen is wordt elk probleempje al meteen gezeur en dat lijkt me ook geen goede start.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zit er in dit geval dan 'iemand' tussen die de zaak vertraagt en bemoeilijkt? Donderdag/vrijdag had je zonder gezichtsverlies kunnen melden dat je deze weken geen tijd hebt. Fijn dat je met de opdrachtgever en samenwerkers meedenkt, maar de afhankelijkheid van elkaars werk is ook niet jouw probleem. Jij zou verantwoordelijk zijn voor een deelproject en als je daarin niet professioneel bediend wordt, houdt dat op.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

volg je buikgevoel en doe het niet.

dit is een klant die je alleen maar negatieve energie gaat kosten.

 

 

Ik ben het volledig met Edo eens.

 

Dat jouw klant zegt dat de voorwaarden zo eenzijdig voordelig zijn voor hem omdat hij met schade en schande wijs is geworden geeft aan dat klantverwachting van hem vaak niet overeen is gekomen met wat de leverancier dacht dat de klant nodig heeft cq gevraagd heeft.

 

Het lijkt een opdrachtgever die nogal makkelijk over voor jou kostenverhogende zaken heen stapt en alleen oog heeft voor zijn eigen belangen. Het pdf is een typisch voorbeeld.

Nu heb ik geen idee in welke branche je zit maar ik ga er even vanuit dat CAD files wel onderdeel zijn van je workflow en een pdf niet.

 

Je begint nu al op een moeilijke voet, ik vraag me af hoe dat gaat bij oplevering, zou het dan heel anders gaan denk je? Als er een probleem ontstaat omdat die voortkomt uit het feit dat jij een pdf geaccepteerd heb in plaats van een Autocad file, wat denk je dat de rechter zegt mocht het zover komen?

Jammer meneer, u had gewoon een CADfile moeten eisen en niet akkoord moeten gaan met de pdf.

Link naar reactie
  • 0

@Paul

Bedankt, elk punt wat je zegt snijdt hout en ben ik het helemaal mee eens.

 

@Highio

Balletje lekker terugleggen bij uitbesteder.

Klopt wel inderdaad. Maar hij heeft zo meteen wel een serieus probleem, dat zet wel kwaad bloed.

Link naar reactie
  • 0

@Nico

Klopt helemaal. Ik ben er eigenlijk ook al wel uit dat ik het niet ga doen.

 

Deze klant speelt zelf hoog spel door mij op het laatste moment voor het blok te zetten, en hij overspeelt hier zijn hand. Dat hij nu een dik probleem heeft is daarvan het gevolg.

 

Nu alleen nog even bedenken hoe ik dat het beste verwoord, zonder hem onnodig gezichtsverlies te bezorgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht aan zoiets:

 

Geachte heer ,

 

Naar aanleiding van de voorwaarden in uw onderaannemingsovereenkomst met vele bepalingen die allemaal maar één kant op werken, zie ik af van uw opdracht

 

We hebben hierover afgelopen vrijdag nog telefonisch contact gehad, waarin we over bepaalde punten enigszins tot overeenstemming kwamen, maar ondanks dat is ook het resterende voor mij niet bevredigend.

 

De reden is niet zozeer een bepaalde voorwaarde in die overeenkomst, maar de benadering die uit het geheel spreekt zie ik niet als basis voor een goede samenwerking (vertrouwensbasis).

 

Dat er ook geen goede tekeningen zijn komt hier nog eens bij.

 

Het spijt mij als u hierdoor in de problemen komt met de planning, maar dit komt vooral doordat ik pas op het laatste moment deze overeenkomst heb gekregen, waardoor ik voor het blok ben gezet.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu terugkrabbelen lijkt mij geen goede optie.

Voer de opdracht uit zoals jullie zijn overeengekomen.

Ik vind terugkrabbelen ook geen goede optie, en als het even kon zou ik dit werk ook best willen doen al zou het wat minder opleveren dan normaal. Maar ik voel aan mijn water dat hier nog veel gezeur gaat komen, en die optie vind ik nog slechter eigenlijk. Als er geen vertrouwen is wordt elk probleempje al meteen gezeur en dat lijkt me ook geen goede start.

Ik kom hier even op terug.

 

Alhoewel ik geen jurist ben, denk ik dat het juridisch toch beter is om mijn suggestie te volgen. Hoe je dat gaat inkleden weet ik niet precies.

 

Waarom?

Je hebt een overeenkomst waarvan jij je nu wilt terugtrekken.

Als de andere partij je voor de rechter sleept, denk ik dat jij een slechte uitgangssituatie hebt.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Ga nou niet meteen denkbeeldige rechtszaken voeren. De opdracht (die vrijdag schoorvoetend aangenomen is) levert al direct problemen op in het aanlevertraject. Ik ben het met Edo en Nico eens: vertrouw je instinct. Zeg nee!

 

Gebruik desgewenst het uitblijven van goede cad-tekeningen als aanleiding, maar refereer desgewenst ook aan de paniekplanning en de betaling.

 

Met een opdrachtgever die zich als bully opstelt, kom je niet tot goeie kwaliteit. Sterkte!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het spijt mij als u hierdoor in de problemen komt met de planning, maar dit komt vooral doordat ik pas op het laatste moment deze overeenkomst heb gekregen, waardoor ik voor het blok ben gezet.

"Ik kan mij voorstellen dat dit problemen veroorzaakt voor uw planning, maar onder deze omstandigheden zie ik geen andere mogelijkheid."

 

("waardoor ik voor het blok ben gezet" zou ik in elk geval niet zeggen)

 

Waarmee ik overigens geen keuze maak voor het al dan niet afhaken, want daar ben ik op grond van de huidige gegevens nog niet uit. Want ik neig ook nog naar "ik zou de opdracht graag aannemen onder mijn eigen voorwaarden".

Link naar reactie
  • 0

Ik kom hier even op terug.

 

Alhoewel ik geen jurist ben, denk ik dat het juridisch toch beter is om mijn suggestie te volgen. Hoe je dat gaat inkleden weet ik niet precies.

 

Waarom?

Je hebt een overeenkomst waarvan jij je nu wilt terugtrekken.

Als de andere partij je voor de rechter sleept, denk ik dat jij een slechte uitgangssituatie hebt.

 

Er is geen overeenkomst, ik heb een offerte gestuurd en de toezegging gekregen dat ze opdracht gaan verstrekken. Deze opdracht is donderdagmiddag in de vorm van een onderaannemingsovereenkomst gemaild, met het verzoek om deze te ondertekenen en terug te mailen.

 

Hierop heb ik vrijdag gebeld dat ik het er niet mee eens was, en zijn een aantal punten besproken die zouden worden aangepast. Met het aanpassen van die punten was ik mondeling akkoord, maar deze zou ik op de mail ontvangen. Die mail is er echter nog niet gekomen. Ik vraag me daardoor nu wel af of hij misschien heeft bedoeld dat ik dat zelf maar op de mail moest zetten.

 

Een voorwaarde in mijn offerte is ook dat de tekeningen worden aangeleverd in autocad, die ik nu dus niet heb/krijg. Dit werd pas meegedeeld na het gesprek over de voorwaarden in hun OVO.

 

Al met al is de overeenkomst nog niet gesloten, en dit gaat inderdaad heus geen rechtzaak worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht aan zoiets:

 

Geachte heer ,

 

Naar aanleiding van de voorwaarden in uw onderaannemingsovereenkomst met vele bepalingen die allemaal maar één kant op werken, zie ik af van uw opdracht

 

We hebben hierover afgelopen vrijdag nog telefonisch contact gehad, waarin we over bepaalde punten enigszins tot overeenstemming kwamen, maar ondanks dat is ook het resterende voor mij niet bevredigend.

 

De reden is niet zozeer een bepaalde voorwaarde in die overeenkomst, maar de benadering die uit het geheel spreekt zie ik niet als basis voor een goede samenwerking (vertrouwensbasis).

 

Dat er ook geen goede tekeningen zijn komt hier nog eens bij.

 

Het spijt mij als u hierdoor in de problemen komt met de planning, maar dit komt vooral doordat ik pas op het laatste moment deze overeenkomst heb gekregen, waardoor ik voor het blok ben gezet.

 

Op basis van bovengenoemde feiten is het voor mij niet mogelijk dit project op het gewenste kwaliteitsniveau op te leveren en zie ik nu af van de opdracht.

 

Mogelijk kunnen wij nog een afspraak maken om eventuele vervolgtrajecten op voorhand te bespreken en de algemene voorwaarden en randvoorwaarden aan te passen en overeen te komen. Ik kijk uit naar uw reactie.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik die brieven lees, lijkt het erop alsof bewust alle problemen opgezocht worden.

 

Volgens mij kun je het prima omdraaien. Door de vertraging in de correspondentie, door het uitblijven van CAD-nogwat en door het gebrek van overeenstemming op details is het helaas niet meer mogelijk om het werk te passen in JOUW planning.

 

Hun planning is hun probleem. Moeten ze maar niet tot het laatste moment wachten. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is een klant die wel veel opdrachten kan gaan leveren, omdat ze op elk project zulke werkzaamheden hebben. Meestal werk ik als nevenaannemer voor hun opdrachtgever, maar soms brengt een opdrachtgever mijn werkzaamheden ook bij hun onder.

 

Dit is nog hypothetische gesteld natuurlijk... Hij kan meer opdrachten gaan opleveren, maar als elke opdracht zoveel geouwhoer is als deze, dan word je daar toch ook niet blij van? Uiteindelijk is elke opdracht erop gebaseerd dat je beiden blij word ervan en je merkt bij deze eerste(?) opdracht al veel struikelblokken van het niet juist aanleveren van materiaal en benodigdheden.

 

Ik zou ook je onderbuik gevoel volgen (zoals anderen ook al gezegd hebben) en bedanken voor de opdracht en je tijd besteden aan een klant waar jij ook blij van word.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.