• 0

ZZP-er werkt in door mij gehuurde ruimte...

Ik heb geen idee of ik mijn vraag in het juiste forum start, maar correct me if I am wrong.

 

Situatie:

 

Ik heb een carwash met doe-het-zelf wasboxen (eenmanszaak) waar men zelf de buitenkant van hun voertuig kan wassen. Deze carwash is gevestigd in een door mij gehuurde bedrijfshal.

 

Nu is er een andere ZZP-er die gevraagd heeft of hij op bepaalde tijdstippen per week zijn werkzaamheden mag uitvoeren: het reinigen van de binnenkant van voertuigen. Hij heeft hier een plekje voor nodig in mijn washal, mijn stofzuiger en elektriciteit.

 

Het voordeel dat ik hier van hoop te behalen is extra bedrijvigheid in mijn carwash en zodoende aantrekken van nieuwe klanten.

 

Hoe pak ik dit aan zonder dat ik fiscaal extra verantwoordelijkheden krijg?

 

Mijn idee is om de ZZP-er elke maand een factuur te sturen voor de huur van de stofzuiger + een vast bedrag voor de elektriciteit.

Omdat de washal de hele dag ook toegankelijk is voor andere klanten vind ik het niet reeel om de ZZP-er huur te rekenen. Mede doordat hij niet op vaste tijden aanwezig zal zijn.

Zoals gezegd is mijn hoofdreden om deze man zijn gang te laten gaan, het creeeren van extra aanloop in mijn carwash.

 

Is het versturen van de maandelijkse factuur genoeg om te bewijzen dat de ZZP-er niet meer dan een klant is van mijn carwash, en dus geen verkapte medewerker oid?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.