• 0

eenmanszaak / BV?

Graag advies van jullie.

 

Sinds 01-01-05 ben ik na 2 jr voorbereiding gestart met een eigen bedrijf (thuiszorginstelling). Ik sta bij de kamer van koophandel ingescheven als eenmanszaak.Door het aanbod aan werk die ik in de toekomst zal krijgen moet ik mijn bedrijf beter organiseren,hetzij door professionele mensen aan te nemen of een compagnon te benaderen.Dit laatste heb ik dus gedaan.Waarom? Omdat zij op bedrijfseconomisch/administratief vlak beter onderlegd als ik.Echter,de samenwerking verloopt niet zoals ik had gedacht.Ik raak hierdoor gestrest,waardoor mijn bedrijf (wat mij zweet en tranen heeft gekost) niet ten goede komt.Mijn vraag is nu aan jullie:Is het verstandig om haar als compagnon te nemen of lijkt het jullie beter om haar maar in dienst te nemen?Nog een ander punt:Stel zij wordt wel mijn compagnon,wat is dan jullie advies omtrent de verdeling van de BV?

 

sterre

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik maak hieruit op dat je sowieso een BV wil starten. Ik ga er dus vanuit dat je dit goed heb overwogen.

 

Je zegt dat de samenwerking niet verloopt zoals verwacht. In welk opzicht? En.. gaat dit goedkomen of betwijfel je dat?

 

Ik zou persoonlijk nooit een deel van mijn verantwoordelijkheid of levenswerk overlaten aan iemand die ik niet 100% 'vertrouw'.

 

En wat is haar mening hierover, of weet ze van niets?

 

Ik zou bijna zeggen: wat is het voordeel van haar als compagnon hebben, ten opzichte van haar als werknemer hebben?

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

 

Samenwerking op het gebied van communicatie (voornamelijk via e-mail) verloopt niet goed. Haar woordgebruik komt kwetsend over, hier heb ik haar over aangesproken. Verder is ze erg dominant en op de voorgrond tredend. Opbouwende kritiek kan ik heel goed hebben, maar mijn werk wordt afgekraakt. Op alles zijn er op- en aanmerkingen van haar kant.

 

Het zou best goed kunnen komen. Maar hoe pak ik dit aan. Ook zij staat open voor kritiek. Ik heb aan haar zowel voordelen als nadelen als zij mijn compagnon wordt. Het eerste opstart jaar wilt ze de kat nog uit de boom kijken en vanaf de zijlijn helpen en als het loopt wilt ze in het tweede jaar instappen in de vorm van een BV.

 

Ik vraag me af of zoiets gebruikelijk is. Wat voor een verdeling wordt dan gemaakt? Ook hier krijg ik van haar geen uitsluitsel.

 

Gaarne advies.

 

Sterre

Link naar reactie
  • 0

zzp'er is misschien een optie. Echter ze is kostwinnaar en als ze meer inkomste genereert dan moet ze zich particulier gaan verzekeren. Dat wilt ze vermijden. Vandaar ook dat ze het eerste jaar afwacht of het misschien interessant genoeg is om mee te doen. In de tussentijd is ze bereid om me met de administratieve werkzaamheden te helpen.

 

sterre

Link naar reactie
  • 0

als het niet klikt, moet je haar zeker niet als compagnon nemen, maar ook niet als personeel.

 

ik heb me in de afgelopen 25 jaar als werkgever ook wel eens vergist, mijn advies: als het niet klikt: stoppen ermee!

 

formeel zit ze nog in haar proeftijd, dus je kan per direct ontslaan.

 

wel moet je voor jezelf proberen te achterhalen, waardoor je gestrest wordt. kan je niet delegeren, vertrouw je de ander niet, voel je je niet prettig in een baas/medewerkster relatie, moet je hier nog aan wennen?

 

praat hier eens over met een coach, collega-ondernemer of een HL-er.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Sluit mij aan bij voorgaand bericht ik zou zeker niet met iemand gaan werken waar het gewoon niet mee klikt. Zowel als personeel als compagnon is dit niet handig omdat je echt genoeg aan je hoofd hebt. Ik heb zelf ook ooit een compagnon overwogen en dit verliep ook van geen kant en ben met haar gestopt.

 

Verder zoeken is mijn advies en ik zou in eerste instantie iemand een contract aanbieden en dan kijken hoe het loopt. Uiteindelijk kun je dan alsnog een samenwerkingsverband aangaan.

 

Succes

 

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Uitgaande van jullie reacties ben ik ervan overtuigd dat ik voor de eerste tijd geen samenwerkingsverband aanga. Deze reacties zijn voor mij van grote betekenis en hebben mij laten inzien dat ik meer aan het ondernemersschap moet denken (inkomsten genereren) ipv mezelf af te vragen wie ik allemaal nodig zou moeten hebben om een goed bedrijf te runnen. Mijn les uit deze reacties is dat ik meer vertrouwen in mezelf moet hebben en mijn ideaal en mijn droom moet verwezenlijken, zonder mij afhankelijk op te stellen van anderen. Dit laatste komt vanzelf als ik gegroeid ben, daar ben ik van overtuigd. Wellicht horen jullie nog wel van me, met vragen/advies.

Ik vind dit een geweldige site. Nogmaals hartelijk dank.

 

sterre

Link naar reactie
  • 0

Hee Sterre, je verhaal is heel herkenbaar. Als startend ondernemer komt er heel veel op je af en je kunt nu eenmaal niet overal meteen verstand van hebben. Je kunt daar behoorlijk onzeker van worden en ook ik had de neiging om op zoek te gaan naar een compagnon die me zou kunnen aanvullen. Het punt is alleen: je bedrijf is je kindje en dat geef je niet zomaar weg.

Mijn ervaring: gewoon met de dag leven en doen waar je goed in bent, zonder je te veel druk te maken. Maar ook: een lijstje maken van de dingen waar je (nog) niet goed in bent en een planning maken voor de komende tijd waarin je steeds één van die vaardigheden of kennisgebieden "bij de kop vat". Je kunt dan bijv. een cursus gaan doen of zo, maar ook rondstruinen op internet, vragen stellen aan collega-ondernemers (via higherlevel bijvoorbeeld, of gewoon tijdens het sporten of tijdens een verjaardagsfeestje: "hoe doe jij dat nou?"). Lukt het je nou echt niet om het onder de knie te krijgen, dan kun je altijd nog besluiten om je te richten op datgene waar je wél goed in bent. Datgene waar je niet zo goed in bent kun je dan gewoon uitbesteden. Aan een bedrijf bijvoorbeeld. Administratiebedrijven zijn er zat...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.