• 0

holding en werkmaatschappij op inactief (uitschrijven)

Ik heb een holding en daaronder 2 werkmaatschappijen.

In een van de werkmaatschappijen (A) zit een klein stukje onroerend goed, wat een beetje omzet en een beetje winst oplevert. In de andere werkmaatschappij (B) gebeurt echt niks.

 

Nu kost het mij veel energie en geld om de hele club in de lucht te houden, terwijl er eigenlijk niet veel gebeurt en ook niet gaat gebeuren binnen deze entiteiten.

 

Is het mogelijk dat ik de inactieve werkmaatschappij (B) afmeld bij de KVK en de belastingdienst en dit ook voor de Holding doe. En dat ik alleen de actieve werkmaatschappij, waar het OG in zit, actief laat bij de KVK en de Bdienst.

 

Dat scheelt mij 2x publicatiestukken, 2x vpb, 2x accountant etc.

 

Alvast dank voor het meedenken!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

De HOlding is de eigenaar van de onroerend-goed-BV. Je kunt niet zomaar een holding opheffen waar nog wat in zit. Wat je wel kan doen is de aandelen van de OG-BV aan jezelf (als privé-persoon) verkopen. Dan heeft de Holding én de lege BV geen betekenis meer en moet opheffing niet zo ingewikkeld zijn.

 

Hou er rekening mee dat er wellicht wat belasting bij komt kijken, en vraag je accountant voor welk bedrag hij dat kan afwikkelen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Nee, helaas. Elke BV is belastingplichtig voor de Vennootschapsbelasting. Ook als er niks gebeurt.

Theoretisch zouden dat dan hele simpele aangiftes en publicatiestukken moeten worden, dus misschien ben je ook al heel blij als je nieuwe afspraken kan maken met je accountant hierover.

 

Maar ik adviseer je toch eerder om het dan maar gelijk goed te doen, nu even investeren in het opruimen van oude rommel en daarna jaarljiks geld besparen omdat er nog maar één BV is.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.