• 0

SEO - Linkbuilding vraag

Momenteel heeft mijn webshop (opencart) een pagerank van 2.

Op zich redelijk denk ik? maar ik wil hier graag zo veel mogelijk uithalen.

Ik verkoop accessoires en kleding in het lagere segment.

Momenteel werk ik alleen aan SEO via gastbloggers die een artikel schrijven over onze shop op hun blog, welke ik vervolgens ook post op onze eigen blog (is dit schadelijk als in 'dubbele content')? De externe links zet ik op altijd op nofollow.

 

Ik zou graag meer aan linkbuilding doen maar ik lees dat een AB linkruil niet nuttig is, terwijl ik hiervoor veel uitnodigingen krijg. (ik vind het daarnaast niet zo professioneel staan om een linkpartnerpagina te hebben, of heb ik daar een verkeerd beeld bij?)

Ik heb maar 1 website dus een ABC ruil(of driehoekruil geloof ik?) is denk ik ook geen oplossing?

 

Ik lees vaak dat wanneer je goede content verspreidt dan vanzelf wordt gedeeld (seo), maar dat is erg lastig met zo'n commercieel bedrijf als een webshop.

 

Hebben jullie wellicht tips voor mij? Bedankt alvast

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Pagerank van 2 is slecht. Nofollow heeft geen enkel effect op pagerank. Hoe scoort jouw webshop bij Google Speed?

 

Tips. Check wat Google van jouw webshop vind en tracht gebruikerservaring te optimaliseren. Zet URL's naar webshop als handtekening op HL. Content = King, ga geen tijd verspillen aan het toevoegen van 'no-follow' aan uitgaande links. Schrijf artikels die het linken waard zijn. Het internet bestaat uit het linken naar andere websites en wanneer je linkt naar een hele goede website zoals wikipedia/universiteit/overheidssite dan is dat zelfs goed voor de ranking van jouw pagina. Via een sitemap kan je Google laten weten welke pagina's van jouw webshop jij het belangrijkste vind.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Pagerank van 2 is slecht. Nofollow heeft geen enkel effect op pagerank. Hoe scoort jouw webshop bij Google Speed?

 

Tips. Check wat Google van jouw webshop vind en tracht gebruikerservaring te vergroten door bezoekers een site te bieden die een korte laadtijd kent. Zet URL's naar webshop als handtekening op HL. Content = King, ga niet tijd verspillen aan het toevoegen van 'no-follow' aan uitgaande links. Het internet bestaat uit het linken naar andere websites en wanneer je linkt naar een hele goede website zoals wikipedia/universiteit/overheidssite dan is dat zelfs goed voor de ranking van jouw pagina.

 

Succes!

 

Oh dan is er inderdaad wat in te verbeteren. Pagerank heb ik vergeleken met concurrentie, en deze zit nog lager dus daar was het op gebaseerd.

Scoort 64/100.. Heb het doorgestuurd naar de programmeur (tevens vriend) dan kunnen we daar in ieder geval vast naar kijken. Bedankt!

 

Wat betreft de nofollow links, de blogs zijn vaak niet van erg goede kwaliteit/pagerank. Maar de content van de artikelen wil ik graag in mijn site naar voren laten komen. Deze tekst heeft wel positieve invloed op SEO toch?

 

Meer tips zijn super welkom! :)

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo S. van Kessel,

 

Zoals je al begrepen hebt is een PR2 niet je-van-het. Ik zou me ook niet zo focussen op die PR. Het belangrijkste is hoe jij scoort in Google op je zoekwoorden.

 

Dat met die blogs is een lastige. Zoals al gezegd, content=king. Het nadeel van die blogs is dat ze niet op jouw domeinnaam staan, dus Google ranked de content niet op jouw website, maar op hun blog. En dat wil je eigenlijk niet. Als de blogs goed aangeschreven staan en een zogeheten autoriteit in jouw branche zijn en ze schrijven over jouw website en linken daarnaar, dan is dat juist goed. Waak inderdaad voor duplicate content.

 

Vergeet dat AB-linkruilen. Probeer zelf goede content te maken en te publiceren op je website, ga die content promoten en als je goede content hebt dan zijn er wellicht wel (invloedrijke) mensen in jouw vakgebied die je content gaan delen. Zo creëer je een mooi backlinkprofiel.

 

Zelf link ik met geen enkele van mijn website veel naar andere websites. Ik zorg dat ze alleen naar mij linken, dat is veel waardevoller. En haal je website eens door de W3C Validation tool en probeer de problemen die daar naar voren komen zo veel mogelijk op te lossen.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wel erg benieuwd naar de uitleg achter de 'pr 2 is slecht!' opmerking.

Pagerank zegt namelijk echt vrij weinig meer, het gaat om authoriteit (oftwel trustflow etc), een sterk linkprofiel en content. Daar heeft pagerank dus niet (echt) een rol meer in.

Link naar reactie
  • 0

(ik vind het daarnaast niet zo professioneel staan om een linkpartnerpagina te hebben, of heb ik daar een verkeerd beeld bij?)

 

Een link pagina hoeft helemaal geen probleem te zijn, kan zelfs in je voordeel werken.

Belangrijk is welke links daar te vinden zijn.

Zijn dit bijvoorbeeld links naar informatie, die voor jouw business relevant is, dan zal dit zeer gewaardeerd worden (bijvoorbeeld mode artikelen voor en over de doelgroep)

 

suc7

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Ik zou graag meer aan linkbuilding doen maar ik lees dat een AB linkruil niet nuttig is, terwijl ik hiervoor veel uitnodigingen krijg. (ik vind het daarnaast niet zo professioneel staan om een linkpartnerpagina te hebben, of heb ik daar een verkeerd beeld bij?)

Ik heb maar 1 website dus een ABC ruil(of driehoekruil geloof ik?) is denk ik ook geen oplossing?

 

Ik lees vaak dat wanneer je goede content verspreidt dan vanzelf wordt gedeeld (seo), maar dat is erg lastig met zo'n commercieel bedrijf als een webshop.

 

Hebben jullie wellicht tips voor mij? Bedankt alvast

 

Dag S. van Kessel,

 

Ik denk dat het belangrijk is dat je je visie verzet op het gebied van link building.

Waarom moeite gaan doen voor een backlink die uiteindelijk geen/nauwelijks inkomend verkeer genereert?

 

Zorg dat je bezig bent met traffic & conversie. Stap #1 is traffic, stap #2 is conversie.

Je maakt hierdoor ook een selectie of je kwaliteit aflevert met je linkje. Hebben de mensen er wat aan en gaan mensen doorklikken richting jouw website. Als je op deze manier linkbuild zul je nooit niet in de problemen komen tijdens Google updates.

 

Hoe verspreid je links voor meer inkomend verkeer?

#1 - Geef je visie in een artikel weer, contacteer de grote netwerken binnen je branche en geef ze kwaliteit in een aantal woorden. (Gebruik 30% van het artikel) Voor de volle 100% zet je de overige 70% op je eigen website. Link door richting je website en zorg voor een aantal pakkende call-to-actions die je weer terugkoppelt richting je producten.

 

#2 - Zoek de klanten op die belang hebben bij jouw producten, gebruik de "Moving Man Methode", ga bedrijven zoeken die failliet zijn gegaan binnen je branche, (Google News) bekijk waar de concurrent adverteert of producten aanbiedt en geef de webmasters de mogelijkheid om de "dode link" te vervangen richting jouw productpagina. (uitstekende methode voor webshop's veel positieve ervaring mee gehad)

 

#3 - Ga zoeken naar mensen met problemen, waarbij jouw producten de oplossingen bieden. Je zult zien dat je back links gaan converteren.

 

Met vriendelijke groet,

N.Vos

 

 

 

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 0

Dag S. van Kessel,

 

Een Pagerank van 2 is zeker niet slecht en is ook niet belangrijk.

Belangrijker is of je goed scoort in de zoekmachines, je een goed natuurlijk link profiel hebt opgebouwd en je links komen van door Google gewaardeerde sites/pagina´s.

 

Je kunt die artikelen wel plaatsen op je site maar zoals je zelf al aangeeft is dat duplicate content. Je kunt wel naar de originele brons linken en daarmee doe je dan aan content curation en wordt je niet gestraft voor de duplicate content. Beter is om de artikelen helemaal te herschrijven zodat de content 100% uniek is. Zo kun je de tekst op nieuwe zoekwoorden optimaliseren en voor de long tail keywords gaan ranken en meer verkeer binnenhalen direct op je site.

 

Ik hoop dat je wat met de tips kunt.

 

Groetjes Wouter

SEO Linkbuilding Uitbesteden kan zeer kostenefficiënt bij www.LinkbuildingExpert.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.