Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Wouter Hol

[Column] De Praktijken van Proximedia (BeUp)

Recommended Posts

Nog een kleine aanvulling, excuses voor typefouten,ben niet handig met toetsenbord,en wilde bericht er perse nog op 16 april op hebben. Groet Paul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Paul, zoals je hier kunt zien is het een bedenktijd van drie kalenderdagen. Zo te zien tellen ze de dag waarop je getekend hebt niet mee, maar als zeg je vennoot op Goede Vrijdag getekend heeft en jij komt er op zaterdagavond achter wat er is gebeurd, heb je pech. Paaszondag en -maandag zijn de postkantoren gesloten en kun je geen aangetekende brieven sturen.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie horen ervan als MKB Clickservice weigert contract te ontbinden Met drogredenen.

Beste meneer van Dijk,

 

Spijtig genoeg is er ook in uw geval sprake van opzegging enkel door negatieve berichten die u op het internet heeft gelezen. Wij vinden het heel jammer dat u niet verder wil gaan met de samenwerking, terwijl u geen kennis heeft genomen van onze dienstverlening.

Zoals eerder gemeld, heeft men drie dagen de tijd om te annuleren, dus in uw geval is uw brief voldoende op tijd geweest. Het contract is daarom gewoon geannuleerd.

 

Met vriendelijke groet,

MKB ClickService

 


MKB ClickService Webcare

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij vinden het heel jammer dat u niet verder wil gaan met de samenwerking, terwijl u geen kennis heeft genomen van onze dienstverlening.
Simpele oplossing: geef ondernemers drie maanden kennismakingstijd in plaats van drie dagen. ;D

 

 


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij vinden het heel jammer dat u niet verder wil gaan met de samenwerking, terwijl u geen kennis heeft genomen van onze dienstverlening.
Simpele oplossing: geef ondernemers drie maanden kennismakingstijd in plaats van drie dagen. ;D

 

 

 

Nee joh, dan moet MKB Clickservice opeens kwaliteit gaan leveren om de klanten te behouden. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reactie op ontbinden contract;

Vr. 17 april opzegging aangetekend verstuurd, en vervolgens heb ik gebeld met MKB clickservice.

Heb aangegeven zelf niet voor een bedrijf te willen werken met de beschreven en benoemde handelswijzen.

Heb uitdrukkelijk gevraagd om een schriftelijke bevestiging ontbinden contract.

Nochthans alleen een mail ontvangen met bevestiging ontbinden contract.

Medewerkster van MKB bood aan om op basis van gewijzigde voorwaarden te proberen met elkaar in zee te gaan. Denk hierbij aan b.v. een proefperiode,

Ik heb hier echter geen interesse meer in.

Bij het eerste telefonische contact werd bewust gesuggereerd dat het gratis en zonder koopverplichting zou zijn.

Je denkt dan aan de kosten voor het maken en in stand houden van een website.

Echter het enigste wat gratis was ,was het verkoopgesprek zelf.

Dit vind ik niet meer als normaal, net zo als een vakman vragen een offerte uit te brengen;Dit gebeurd ook gratis en zonder koopverplichting

De startkosten om een site te bouwen worden doorgestreept, maar dit is de standaard werkwijze,en word aan de andere kant van de streep ruimschoots ongedaan gemaakt door aanzienlijke vaste maandlasten gedurende 24 mnd.

Resumerend;nooit direct tekenen, moet dit wel, dan kun je er van uitgaan dat het niet pluis is. groet Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie horen ervan als MKB Clickservice weigert contract te ontbinden Met drogredenen.

Beste meneer van Dijk,

 

Spijtig genoeg is er ook in uw geval sprake van opzegging enkel door negatieve berichten die u op het internet heeft gelezen. Wij vinden het heel jammer dat u niet verder wil gaan met de samenwerking, terwijl u geen kennis heeft genomen van onze dienstverlening.

Zoals eerder gemeld, heeft men drie dagen de tijd om te annuleren, dus in uw geval is uw brief voldoende op tijd geweest. Het contract is daarom gewoon geannuleerd.

 

Met vriendelijke groet,

MKB ClickService

 

Bij deze het bewijsje voor Paul van Dijk. :)

 

Paul van Dijk: Heb uitdrukkelijk gevraagd om een schriftelijke bevestiging ontbinden contract. Nochthans alleen een mail ontvangen met bevestiging ontbinden contract.

 

Mja, je kunt zoveel vragen. Staat in het contract dat bevestiging schriftelijk moet gebeuren om de opzegging te laten gelden? Zo nee, dan zou ik me geen zorgen maken.

 

TwaBla: Simpele oplossing: geef ondernemers drie maanden kennismakingstijd in plaats van drie dagen.

 

Als ik het goed begrijp bestaat het product van MKBClickService uit twee componenten, een website en een SEO-abonnement. Hoe zou je drie maanden bedenktijd geven op een website? De kosten zijn door MKBClickService dan al gemaakt. Dat is een beetje als drie maanden bedenktijd geven op een verjaardagstaart. Hoe zou jij dat aanpakken?

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp bestaat het product van MKBClickService uit twee componenten, een website en een SEO-abonnement. Hoe zou je drie maanden bedenktijd geven op een website? De kosten zijn door MKBClickService dan al gemaakt. Dat is een beetje als drie maanden bedenktijd geven op een verjaardagstaart. Hoe zou jij dat aanpakken?

Geven ze geen laptops of tablets meer weg?

 

De tegenprestatie bestaat uit twee delen: de site en de zoekmarketing. De website kan volgens een gangbaar stramien geoffreerd en afgerekend worden. Dat betekent: een introductie waarin vergelijkbare sites getoond worden, een eerste draft-versie die pas na goedkeuring ook uitgevoerd en online gezet wordt. Eenmaal online kan die in de maandelijkse betaling afgerekend worden, of afgekocht voor een vooraf overeengekomen prijs.

 

De websites van BeUP / Proximedia zijn op diverse fora door verschillende site-bouwers besproken. Je mag zelf een oordeel vormen over de waarde van dat werk.

 

Een Adwords-campagne is een voortschrijdend project dat makkelijk onderweg opgezegd kan worden.

 

Er lopen nou twee topics over dit onderwerp parallel. Eigenlijk zou deze draad alleen maar moeten dienen voor reacties op de column, niet voor eigen ervaringen of commentaar daarop.


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas ben ik ook verwikkeld in een rechtzaak met Proximedia / BeUp waarbij zij tegen ons in hoger beroep zijn gegaan.

 

Geweldig dat jullie de tijd hebben genomen om dit verhaal zo uitgebreid te vertellen. Ik ga de discussies eens zeer aandachtig bestuderen en volgen.

 

Bedankt voor jullie inzet in deze, top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google hanteert ook een klachten optie waar je wanneer een premium lid zich misdraagt melding kan maken, hieronder vallen ook de verkoop praktijken van hun verkopers onder.

 

Aangezien blijkt dat dit bedrijf zich niet aan de door Google opgestelde regels houd met betrekking tot de verkoop van hun product en de wijze waarop ze zich verkopen verzoek ik iedereen met slechte ervaringen dit klachten formulier in te vullen online.

 

Veel klachten zullen zeker leiden tot het verwijderen van het predicaat premium partner van Google waarmee MKB clickservice zich verkoopt.

 

In het geval van MKB clickservice kun je het volgende vakje invullen :

 

De derde partij houdt zich bezig met onduidelijke, misleidende of intimiderende verkooppraktijken.

 

daarnaast wellicht ook de volgende optie :

De derde partij geeft een verkeerde voorstelling van haar relatie met Google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te zien dat deze zeer oude column van juli 2014 nog altijd actueel is.

Iemand die het werk van Proximedia omschrijft als "het lijkt alsof er een kleuter op een toetsenbord geramd heeft" die wint een rechtszaak tegen Proximedia:

Uitspraak op rechtspraak.nl

 

In de uitspraak valt te lezen dat ook diverse publicaties en websites waarin de werkwijze van Proximedia besproken wordt, behandeld zijn. Zeer waarschijnlijk zat daar ook deze column tussen. Mooi om te zien dat dat de ondernemers helpt om zich te wapenen tegen de wanpraktijken van Proximedia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit de beslissing:

 

procederend in persoon

 

Stoer!

 

(Misschien ook dom, maar in elk geval stoer.)

 

1. Als gesteld en niet (voldoende) weersproken staat het volgende vast:

 

[...]

 

1.9.

 

Op verzoek van Proximedia heeft [gedaagde] bij e-mailbericht d.d. 8 augustus 2017 het ‘verhuistoken’ voor het domein van bovenbedoelde website toegezonden. In dit bericht deelde zij verder (onder meer) mee:

 

‘Graag wil ik u nog eens benadrukken dat het mobielvriendelijk maken van mijn website [website] een voorwaarde voor mij was tijdens het kennismakingsgesprek met uw collega’s.’

Voorts vermeldt zij dat tijdens bedoeld gesprek uitdrukkelijk is afgesproken dat de website mobielvriendelijk zou worden gemaakt en dat zij daar tijdens het gesprek een aantal malen op teruggekomen is omdat dit belangrijk voor haar was.

 

Daar heeft de advocaat van Proximedia (Nouta Westland Gerechtsdeurwaarderskantoor B.V.) toch mooi zitten slapen.

 

Later blijkt dat ze het wel hebben weersproken, maar niet gemotiveerd.

 

10. Als onbetwist staat vast dat Proximedia [gedaagde] telefonisch heeft benaderd via ‘cold calling’. Proximedia wist derhalve dat [gedaagde] relatief onvoorbereid aan het eerste gesprek op 3 augustus 2017 begon. Dat brengt mee dat het op de weg van Proximedia lag om zo exact mogelijk duidelijk te maken wat zij aan diensten en producten had te bieden en wat [gedaagde] wel of niet mocht verwachten.

 

Lijkt mij een mooi aanknopingspunt voor volgende slachtoffers en omdat het van de kantonrechter afkomt, kun je er ook gewoon naar verwijzen.

 

Update ende terzijde: trouwens ook mooi om te zien dat een rechter technologie niet hoeft te snappen om toch een uitspraak te kunnen doen. Proximedia had afgesproken een responsive website op te leveren. De rechter hoeft niet te weten wat dat is. Voldoende is dat de afspraak vaststaat, dat de eiser beweert dat haar tegenpartij de afspraak niet is nagekomen, en dat de gedaagde dat niet weerlegt.

 

(Wat dat laatste betreft, misschien deed Proximedia dat wel, maar de rechter concludeerde vervolgens dat de website er volgens hem niet professioneel uitzag. Wat misschien een zwak punt is in de uitspraak, maar ik zou verder ook niet weten hoe de rechter zich daar anders over zou moeten uitlaten.)

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt wel onderbouwd.

 

Uit de door [gedaagde] overgelegde en in zoverre niet betwiste afbeelding blijkt immers dat de verschillende ‘keuzetoetsen’ op de website ongelijk van grootte waren, niet uitgelijnd waren en deels over elkaar heen dan wel direct tegen elkaar aan lagen.

 

Gelet op het voorgaande heeft [gedaagde] redelijkerwijs de conclusie kunnen trekken dat Proximedia in ernstige mate wanprestatie pleegde,

Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet natuurlijk niet hoe slecht het eruit zag, maar er komt een punt waarop een rechter met lekenkennis ook wel kan beoordelen dat iets gewoon broddelwerk is.

 

Maar als je het wilt aantonen kan dat wellicht ook wel zonder expert: Neem iets als https://search.google.com/test/mobile-friendly - als de website daar geen 'pass' haalt een aardig lijstje mankementen toont zou je dat ook als bewijs voor de wanprestatie kunnen aanvoeren.

 

Zeker als je -doel- is om beter gevonden te worden in mobiele zoekopdrachten via google is het falen van die test het bewijs dat doel niet behaald is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 301 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept