• 0

Tassenverkoop een goed idee?

Hallo allemaal,

 

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Mira ben 28 jaar en kom uit zuidholland ergens. Ik heb een aantal vragen waar ik een tijdje mee zit en dat wil ik graag met jullie delen met de hoop om wat wijzer te worden. Ik werk bij een baas 10 jaar en elke dag ga ik met haat naar me werk omdat ik geen toekomst en plezier meer in zie en me van dag naar dag dommer begin te voelen. Daarom heb ik besloten om een klein beetje start kapitaal mee te nemen rond de 17.000 euro en dat wil ik graag in een eigen winkel insteken met een combi internet site. Heb een winkel op t oog op een drukke winkel straat en de huur is te overleven. Nou wil ik in een tassen categorie inkoop rond de 6 euro tassen ( heb een goeie leverancier onder andere ook via alibaba) kan ik aan leuke dxclusief model tassen voor een drol binnen halen en dat tegen een lagere prijs dan de marktprijzen in een winkel plus via internet zou willen verkopen zou ik uit zo een idee me in deze slechte tijd overleven of niet ?? :))

 

Mvgr

Mira.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Okay: die tas loopt een tijdje goed en je kan de huur even overleven. Wat gebeurt er daarna? Hoe exclusief is 'exclusief' en hoe lang? Is er een plan?

 

Kan best zijn dat je een goeie neus hebt voor koopjes en handel. Kun je niet met een 'vliegende winkel' een tijdje proefdraaien? Dat je niet meteen aan vijf jaar huur vast zit?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee inderdaad zou ook heel dom zijn om aan een winkel 5 jaar vast te zitten. Ik ben misschien een nieuweling maar zeker geen domme want die ene winkel die ik op t oog heb zit ik maar een jaar aan vast met vrij optie in verlenging. Zolang er vrouwen op de aarde bestaan zal ik mijn ideeen en plannen blijven maken en me zelf van dag na dag verbeteren in wat ik wil gaan doen. Heb beetje zitten kijken op verschillende site's en in de omgeving van de winkel ben ik nergens fatsoenlijke tassen onder de 35 euro gezien ( merkloos ) en ik wil zelf onder deze prijzen blijven met betere kwaliteit en modern uiterlijk mijn ideeen worden exclusief bijvoorbeeld: ik heb een leverancier gevonden wel uit china maar goed het is een leverancier die verschillende leuke tassen heeft geboneerd met de zelfde kleuren en zelfde stof voor een handtasje en schoenen erbij inkoop prijs in mijn ogen redelijk om een leuke bedrag erop te verdienen dit wil ik verder uitvoeren met solo tassen. Mijn doel groep sociaaldienst buurten waar mensen verschillende tassen voor weinig kunnen kopen want in mijn ogen overdrijven sommige ondermers de prijzen.

 

Mvgr

Mira

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mira,

 

Wat bedoel je met inkoop rond de 6 Euro? Is dat je inkoopprijs inclusief alle kosten voor transport, invoerrechten etc. of is de prijs die je aan de chinese leverancier moet betalen ca. 6 Euro ( 8 USD)? Als dat inclusief alle kosten is kun je niet alteveel verwachten van de kwaliteit. Is dat de prijs vanaf China hou er dan rekening mee, dat er nog behoorlijk wat extra kosten bij komen die je inkoop aanzienelijk duurder zullen maken.

 

Ik neem aan, dat je je al uitvoerig hebt geinformeerd over de plichten en risico's die je als importeur van goederen uit China hebt. Ook weet je waarschijnlijk al aan welke eisen de producten moeten voldoen. Indien niet, informeer je daar dan eerst over. Er staan genoeg posts hier op HL die je een overzicht geven van wat er allemaal bij komt kijken als je uit China importeert en welke risico's je eventueel loopt met leveranciers die je in Alibaba of AliExpress vindt. Zeker als je als starter meteen begint met zelf uit China te importeren.

 

Als je een type bent dat denkt "No risk, no fun" hoop ik dat je geluk hebt. Als je echter geen risico wilt lopen je spaargeld te verliezen aan een of andere louche leverancier die je rommel verkoopt of waarvan je zelfs helemaal niks meer hoort als je eenmaal betaald hebt, geef ik je het dringende advies je inkoopplannen nog eens goed te overdenken en je tenminste nog eens goed te informeren over alle problemen en risico's die er verbonden zijn met de inkoop bij handelaren in Alibaba / AliExpress en soortgelijke platforms.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt heb inderdaad ook wel is rare informatie over importeren vanuit china gelezen. Maar als ik met alles zo rekening moet mee houden en door ander mans slechte ervaringen me stappen niet moet uitvoeren kom ik helaas niet verder dan me ideeen. Gelukkig heb ik een zwager die in transport wereldtje leef en mij alles wil regelen kwa prijzen zal het me ook reuzen mee vallen. De reden dat ik zoiets wil doen is, heb me mogelijkheden om me heen en wil daar gebruik maken als een nieuwe ondernemer. Als alibaba etc site's niet save zijn waar kan ik nog meer aan leuke tassen groothandelaar voor een redelijke prijs nog meer vinden?

 

Mvrg

Mira

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mira,

 

Ik zeg niet dat je het niet moet doen omdat andere mensen slechte ervaringen hebben. Je kunt uit de slechte ervaringen van anderen leren en niet dezelfde fouten maken. Dat voordeel heb je als je je daarover goed informeert. Vandaar mijn advies hier in HL maar eens te lezen om te zien wat bv andere verkeerd hebben gedaan en welke verdere informaties je hier nog kunt krijgen.

 

Je zult inderdaad met alles rekening moeten houden maar je kunt de risico's en gevaren mijden als je vooraf je huiswerk maakt.

 

In Alibaba kun je zeker wel goede en betrouwbare leveranciers vinden. Maar je zult ze echt moeten screenen wil je er zeker van zijn dat je ook te maken hebt met degene met je denkt te maken te hebben. Vaak zijn het geen grote bedrijven en hebben ze de foto's gewoon van andere websites gestolen. Dan ziet het er perfect uit totdat de spullen aankomen.

 

"Regelen" in het transportwereldje is betrekkelijk. Je kunt misschien een iets betere prijs krijgen voor bepaalde diensten. Maar als het gaat om zeevrachtkosten, havenkosten of douaneafwikkeling valt er weinig te regelen.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Begin eens met wat rekensommetjes:

 

[*]Hoeveel vrouwen wonen er in jouw verzorgingsgebied.

[*]Hoe vaak kopen die per jaar een tas?

[*]Hoeveel tassen worden er dan potentieel per jaar verkocht in jouw omgeving

[*]Hoeveel tassenaanbieders zijn er in jouw omgeving

[*]Hoeveel procent van de markt denk je over een jaar in handen te hebben (1%? 5%?) zowel worst case als best case

[*]Hoeveel tassen zijn dat?

[*]Wat is je gemiddelde verkoopprijs per tas.

[*]Hoeveel omzet levert je dat potentieel op?

[*]Hoeveel mensen komen er door de straat waar je wilt zitten en hoeveel denk je dat er bij jou naar binnen lopen. Strookt dat met het aantal tassen dat je wil/denkt te gaan verkopen

[*]Als je een omzet hebt bedacht krijg je de volgende rekensom, trek daarvan af: de BTW als je met verkoopprijzen incl. BTW geleverd hebt. De inkoop ex BTW van je tassen, de transportkosten en aanverwant ex BTW, de huurkosten, een schatting van je marketingkosten, gas water licht, heffingen, bijdrage ondernemersvereniging, en alle andere kosten die je kunt bedenken. (pinautomaat, bankkosten, etc)

[*]Hoe ga je de inrichting doen? wat doe je met inventaris? Daar schrijf je op af dus ook dat zijn jaarlijkse kosten.

 

Als je dat bekijkt. hou je dan genoeg over om van te leven?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.